Tråden om: SHL

Ja usch, visst va det avgörande matchen som gick till förlängning i flera perioder?

1 gillning
  1. Det är stökigt i Timrå sedan både sportchefen Kimmo Kapanen och huvudtränaren Olli Jokinen lämnat sina uppdrag. Hur bör klubben nu arbeta framåt?

JENNIFER ENGSTRÖM

– Först och främst ska alla i och runt Timrå IK vara tacksamma över att man har ”Nubben” i det här läget.

:thinking:

5 gillningar

Är hon Nubbens okända dotter? Jag tror hon är relativt ensam om att tycka det…

2 gillningar

Alternativet hade varit att vara i veckor utan någon som helst sportchef. Säga vad man vill om Nubben och vad han gjort hos oss och Frölunda men han har ändå gjort mycket för Timrå.
I just deras fall så ska de nog faktiskt vara glada att han kan steppa in tillfälligt och slutföra förhandlingar m.m.

Såg det med och kände att det blir svårt att ta henne på allvar efter det tyvärr..

Hade det brunnit hemma hade jag nog ändå hellre sett att brandkåren inte kom alls än att de kom och sprutade bensin på elden.

2 gillningar

Jo så var det nog

I Timrå har han inte samma tillgång till “bensin” som här.
Som sagt, han har gjort jävligt mycket för Timrå genom åren och för dem är det tur att de hade en ass-sportchef som kan slutföra de förhandlingar Kapanen har/hade påbörjat, särskilt i en så kritisk tid gällande lagbyggen.
Ja, han var katastrof här men det har han inte varit i Timrå historiskt. Långt ifrån toppen men inte heller usel.

1 gillning

Nej, det var match 5 som avgjordes i 117:e minuten (som gav FBK en 3-2-ledning i matchserien). Matchserien gick sedan till 7 matcher, men det var bara match 1 och 5 som gick till OT.

Inte ens Nubben tycker det

Jag trodde det var du Aimstar som skojade vad gällde det sista om Nubben. Innan jag såg nästa kommentar. Absurt.

Timrå värvar Tommy Samuelsson som ny tränare. Kontrakt på 1+1.

Det är en säker värvning tycker jag. Han fick ett extremt dåligt lag att jobba med hos HV.

Vad hade vi för backarn nu igen? Martinsson, Bertov, Billins, Andrae, Sjöholm, Bengtsson, Westerlund… var Torp där med kanske kommer inte ihåg har förträngt det lagbygget :dizzy_face:

1 gillning

Kul Tommy är tillbaka i SHL. Det som jag börjar fundera på direkt är att han är en helt annan typ av tränare än Jokinen var. Lugn och sansad mm

Så frågan är när man väljer en helt annan typ av ledare så kanske inte allt stod helt rätt till med Jokinen? Den känslan jag får lite. Väljer verkligen gå motsatt riktning.

1 gillning

Kan ju va så enkelt att Nubben tog en kompis som vanligt

1 gillning

Så kan det absolut vara.
Dock så är Samuelsson väldigt kompetent och ett bra alternativ.

2 gillningar

han fick ju en chans att ge tillbaka för att ha sparkat honom en gång :rofl:

Var det inte styrelsen som sparkade Tommy? För mig Nubben var emot sparka Tommy? Eller är jag fel ute?

1 gillning

nej du har helt rätt, men det var nubben som fick ge beskedet och nubben tyckte det var väldigt jobbigt osv

1 gillning

Bryppe gör ett klassiskt sordin-mål.