Unnar Thomas “Bulan” Berglund detta guldet. Vet inte hur många finaler han förlorat och att nu äntligen få stå högst upp på prispallen. Han, liksom Rönnberg, är två tränare man både hatar men samtidigt respekterar något enormt.
Grattis till Luleå och @LuleHF!
Spelare, klubb och supportrar är väl värda SM-guldet.
En lagmaskin med väldigt mycket spets där alla kom in i zonen mot slutet av serien och genom slutspelet. Luleå bara malde och malde och malde sig till vinster.
Det var ett riktigt svagt Brynäs idag, blev inte ens spännande.
Grattis Luleå, välförtjänt
Läste på Hockeysverige/Hockeynews(glömt vilken det var) att Allard och D’Astous tydligen är bästa polare, men de har aldrig spelat tillsammans vad jag såg. Vet du varifrån de känner varandra @LuleHF ?
Allard har sagt att dom växte upp tillsammans
Han lite utanför staden men att dom känner varan sen barnsben
Ja, det var typ det andra alternativet jag kunde komma på ![]()
Hur full blir du ikväll? Grattis!
Haha jag jobbar men jag ska ta mig en Whiskey ikväll ![]()
Sen jobbar jag hela helgen med ![]()
Holy shit vad bra att Luleå vann! Se nu till att det inte blir runt 30 år till nästa.
Jag har hört att Jönköping är ett fint ställe att arbeta på med gamla barndomskompisar… Nu kanske vi har backar för 2 lag men Allard och DAstous hade varit fint.
Ju fler år som går efter guldet 2017 så känns det inte som att den finalserien kan toppas?
Jag har totalt noll känslor om vem som vann. Den allsvenska finalen var intressantare i mina ögon.
Jag är glad att säsongen är avslutad och att vi kan vända blad.
Hahaha vad det här är frågan om vet jag inte, men idag verkar hela Luleå ha sympatier för HV inte bara jag ![]()
HV berör land och rike runt
Grattis. Se till och njut
Ser matchen i efterhand. Sista minuten nu. Äckel-Brynäs synade och totalt avklädda. Grattis Lule ![]()
Alla spelare gillar den låten i smyg
Roligt haha!
Helt opartiskt kan jag meddela att det är den bästa hockeylåten som gjorts. Inte konstigt att andra lag har den på sina spellistor ![]()
Det var ju ändå skitkul och nu känner jag genuint att Luleå var rätt vinnare när de riktiga vinnarna inte nådde nånvart.