Ja men det var la inget sånt när HV vann 2017?
Hahaha, trodde det var du som tipsade laget
Inte då. Men vi är ju väluppfostrade i Småland.
Fick precis ett erkännande från en ur-LHCare om att vår låt är riktigt bra - en banger. Närmare erkännande än så kommer vi nog aldrig.
Grattis Luleå! Jag unnar verkligen Bulan detta guld. En riktigt bra tränare som fallit på målsnöret ett par gånger, men nu får fira det åtråvärda guldet.
Jag är lika glad att inte Brynäs vann. Denna ”hjältesaga” det hade blivit om de som nykomlingar vunnit hade vi aldrig sluppit höra för resten av våra liv. De har gjort en bra säsong. Eller t o m fantastisk om man ska vara ärlig.
Målvaktsspelet avgjorde på ett sätt. Ward spelade otroligt bra. En av de bästa insatserna jag sett på mycket länge av en målvakt. Imponerande.
Sen är det lite så ändå. Det här slutspelet och det här SM-guldet visar på var SHL är som liga och vilken typ av hockey som är vägvinnande nu för tiden. Inte alls som den som var på 00-talet. Det är inte lirarnas liga längre. Det är det disciplinerade styrspelets liga. Vilket jag kan tycka är tråkigt.
Men återigen, GRATTIS LULEÅ!
Grattis Luleå! Ett av lagen jag ogillar minst, så om det är nåt av övriga lag man unnar det så är det väl dom då efter en lång ökenvandring.
Grattis till Luleå! Välförtjänt.
PS. Kul att Luleåfans hänger här och spelar Havs låt vid firandet. HV berör ![]()
Njut och grattis till guldet. Välförtjänt. Fullständigt briljant! Skål!
Tror du har rätt. De kommer nog bli lite sönderköpta oxå. D’Astou med flera lär dra. Målvaktssidan ser ut o bli sämre. L Persson ska väl till Växjö och Clara kommer in. Känns inte som Källgren håller över tid heller.
Grattis till er ![]()
Grattis! Väl värda och på tiden. Köpt vita jeans?
Säga vad man vill om Omark men en ledare och kulturbärare är det. Han skulle ha det där guldet. Fint se Harju på plats, den andra i The Övertorneå Connection.
ja till skillnad från ALLA dessa trötta jäklar hymner…som gör att man hellre vill somna om än tagga till…fler som känner så??
Lite så bra, tyckte mig uppleva att från match 5 och 6, att började blev lite grinigare. Så klart avgörande matcher för vart åt det barkar. Men upplevde att Larsson och Rödin tålde mindre och mindre, kunde ge men inte ta. Spontant att den här förlusten va värre än att åka ur enligt Rövin, dock sagt i situation x minuter efter slutsignal, väntar på duschen för att sen ta flyget hem till semester.
Men det visar väl på ändå, dem är tjuriga gubbar som vill vinna. Givet det. Men nog torde det va värre att åka ur, för att gå upp igen och bygga något för att ta guld är ingen som helst garanti. Då torde man även kunna hantera det här på ett annat sätt.
Inga vita jeans här
det får dom andra fira med haha!
jag jobbar i helgen så kan inte vara med och fira så hårt!
Ja jag trodde länge att alla hockeylag hade låtar som HV71, och att hymnerna var för fotbollslagen. Känns som de passar olika bra för typer av spel… Insåg sen att jag hade fel.
Vad Luleå spelar för låtar skiter jag i. Värre är att jag som skattebetalare sponsrar laget(LKAB och SSAB)
Man kan absolut ifrågasätta att LKAB som är helt statligt ägt sponsrar en enskild elitidrottsförening. Det går väll emot likabehandling och diskrimineringsprinciperna?
Geografisk placering får inte påverka valet av leverantör? I det här fallet leverantör av reklam.
Dessutom borde samtliga föreningar erbjudas lika möjlighet att bli sponsrade mot samma motprestation för att efterleva likabehandling.
https://www.konkurrensverket.se/upphandling/lagar-och-regler/fem-grundlaggande-principer/
Å andra sidan kanske det i det här fallet inte rör sig om så stor summa och dessutom är det för vanligt att främst kommuner och kommunala bolag sponsrar olika lag.
Vid sponsring finns möjligheter att kringgå konkurrensenutsatt upphandling. Lagstiftningen och rättspraxis är inte helt tydlig. Otillåtet statsstöd från bolag kan bara den driva som själv lidit ekonomisk skada av statsstödet. Det går generellt inte att dra beslut i offentliga bolag inför förvaltningsrätten. (Om jag har fattat det rätt.)