Tråden om: SHL

Det var ju detta, ja som jag försökte beröra igår vilket inte gick. Lkab, ssab, lulebo och luleenergi plus det där att de har funktionärer som " rånar " folk som kör på allmänna vägar matchdagar ( tvingar folk att köpa matchprogram för att få passera på en allmän väg).

Allmänna pengar får väl egentligen inte användas eller så sades det i allafall för några år sedan, vet inte riktigt vilka kryphål dom använder . Lagligt? Kanske men jag kan inte gratulera sådana lag eller se dom som värdiga vinnare.

Nu är luleå inte ensamma om tung statlig och kommunal sponsring, b l a
växjö,skellefteå och leksand är även de i topp där.

1 gillning

Jag har en känsla utav att när Liljander sitter vid rodret så kommer hockeykartan ritas om söderut.
‘Hålla i pengar’ spenderar rätt pengar på rätt spelare osv.
Stabil backsida. Stabil målvakt. Komplettera med spelare som chippar in i lagets tänk’Lagerberg?’
Det är bara centersidan som behöver ett uppsving nu. Och yttrar? Men alla yttrar och hela laget kommer att bli bättre med en stabil målvakt, stabila försvarare och tre centrar att lita på.
Jag tror att Liljander jobbar på två centrar.
I och med denna start på sillyn och rykten på väg in borde alla yttrar vi redan har höja sig till nästa säsong.
Och att Olle tydligt visar sin hängivenhet gör det inte sämre. Jag andas morgonluft.
Stommen börjar sätta sig?

1 gillning

Nu var du i fel tråd väl? :slight_smile:

1 gillning

Ajdå. Det var jag. Men det handlar om SHL ändå :sign_of_the_horns::joy:

2 gillningar

Ny finne från Ilves på 3år till SHL, undra hur detta ska gå? Tänker på hur tongångarna gått om att ge finska spelare 3år direkt i samband med viss Tikka..

Verkar som Lennström är sugen på Linköping. Vad hände där?

:money_bag::money_bag::atm_sign::heavy_dollar_sign::yen_banknote::dollar_banknote::money_with_wings::pound_banknote::euro_banknote::bank::coin::red_envelope:

Hehe

1 gillning

Lennström skriver på för Linköping nu enligt uppgifter till Svensson. Tycker på riktigt synd om Färjestad på något sätt. Och Lennström faktiskt.

7 gillningar

Det ryktades ju om att det skurit sig lite mellan lennström och fbk senast han var där men alla tycktes övertygade om att det var överspelat nu och återkomsten given.

Vi ska vara glada att aik inte gick upp för då hade han nog hamnat där tillsammans med ett par till hemvändare.

Blir intressant att se om även hans kompis michael lindqvist går till linköping nu då, han var ju klar för aik om de vunnit kvalet.

Skönt att bara förbinda sig till att spela 52 omgångar! :egg::egg::egg:

4 gillningar

Men frågan är varför han inte är sugen på DIF?

Han är väl Gnagare?

Nu hade Engsund tråden stängts såg jag så lägger det här istället

“Har du hört vilket lönspann han kommer ligga på i Luleå? Pratar vi 150-170 i månaden?”

“Något i den stilen, ja. Strax över ligans genomsnittliga lön, det vill säga.”

Ifall det intresserar någon av er så ger det kanske en indikation på uppgörelsen som gjordes mellan HV och Engsund :slight_smile:

3 gillningar

Då kanske HV betalar runt 50k i månaden för Engsund?

Engsund hade tre år kvar på HV-kontraktet. Om han hade 240k i månaden och smetar ut det (3 årslöner från HV) på fyra år i Luleå, så blir det ca 180k i månaden. Troligen har HV fått skicka med en summa, men behöver inte blivit så mycket. Hoppas jag.

Men…i hockeyns värd vet man ju aldrig.

Ja jag tänker att HV och Engsund har kommit överens om mellanskillnaden på 3 år som han hade kvar i HV

Det 4e året i Luleå tror jag inte finns med i ekvationen

Om vi leker med tanken att han får 160 i Luleå då (mitt emellan 150-170)

Så är det 240 000-160 000 alltså 80 000 i månaden som HV och Engsund har förhandlat om

Möts man på mitten så landar det då på 40 000 i månaden a 3 år

2 gillningar

Ja det låter vettigt och kan ju även vara så att Engsund fick ett belopp utbetalat direkt så är det ett avslutat kapitel

1 gillning

Det tror jag definitivt det betalas förmodligen ut i en klumpsumma det brukar göras så :slight_smile:

1 gillning

Jag tar Niklas Hansson till HV framför Lennström alla dagar i veckan
Övertyga mig att jag har fel.

2 gillningar

Spännande. Motivera gärna.