Tråden om: SHL

Brynäs kommer göra slarvsylta av varenda motstånd de ställs inför. Timrå fick knappt låna pucken i första. Hade de den så togs den ifrån dem inom 5 sekunder. BIF ännu mer dominanta här än va Frölunda va mot oss.

1 gillning

Som sagt, Brynäs har gjort sin omstart på bästa tänkbara sätt med stor hjälp av många fina hemvändare. Men det känns som man har rätt folk rakt igenom i den där föreningen just nu. Något för HV att sträva efter.

6 gillningar

Den unga backen Sahlin Wallenius i Växjö kommer lira NHL. Herregud vad lugn och fin.

2 gillningar

Känns som det kommer bli sjuk skillnad på de olika skikten i tabellen i år. Brynäs, VF, FBK(?) lär segla ifrån. Som @Andersson711 skrev, är det ens samma division på lagen i matchen mellan Timrå och Brynäs?

Utmärkte sig som bäst på isen. Tungt besked för alla andra lag.

Pinsamt för Ulricehamn.

3 gillningar

Tufft för LHC nu. Tidigare Fantenberg borta och nu är Lennström samt Karlström osäkra att ens spela innan september. Ska bli intressant att följa detta. Hoppas VERKLIGEN HV undviker skadeträsket denna säsong :sweat_smile:

2 gillningar

I Expressens ranking över SHL:s 25 bästa nyförvärv inför säsongen 2025/26 återfinns två HV-spelare på listan.

#12 – Andreas Borgman, back
En rejäl tvåvägsback som förväntas ge stabilitet till HV71:s försvar. Borgman är ett kraftpaket och i sina bästa stunder håller han landslagsklass.

#15 – Justin Kloos, forward
Har flera SHL-säsonger bakom sig i Leksand och beskrivs som en pålitlig spelare med starka underliggande siffror. Kloos gör sina medspelare bättre, kan spela både ytter och center och är användbar i alla spelformer.

2 gillningar

Lyssnar på senaste avsnittet av Hockepuls med Foppa som gäst. Helvete vad han raljerar om kvalet i våras. Det är foliehatt på den.

8 gillningar

Haha herre g. Han pratar b.la. om avblåsningen när HV-spelare (Fransson var det va?) ligger ner mitt i Modos megatryck i match 4-förlängningen.

“Han blåser för att modo inte ska göra mål. Han vet att han blåser felaktigt”.

Han är väl lite färgad

En gång dålig förlorare, alltid dålig förlorare.

En av de saker som gjorde att han helt magiskt med svart blick kunde ta tag i och vända matcher i princip helt själv är inte lika sympatiskt i andra sammanhang :smiley:

3 gillningar

Fruktansvärt långtjurig gubbattityd. När vinnarskallen har gått för långt

2 gillningar

En vinnarskalle kan aldrig gå för långt. Det är Foppa ett utmärkt exempel på. Vinnarnas vinnare. Mästarnas mästare.

1 gillning

Älskar Foppa. Saknade han någonting? Där kan man snacka ‘komplett’. Har Sverige någonsin fått fram en sådan här spelare? Han är franchise i mina ögon. Hur många poäng och matcher hade han inte hunnit med om han hade sluppit skadorna?

När dom där ögonen tänds är ju helt underbart.

Sorry för OT. Men helvete vilken spelare det var.

4 gillningar

Ja, nog för att Fredrik Forsberg är bra, men Filip är strået vassare för att inte tala om Peter (i min mening lätt den bästa vi någonsin fått fram i svensk hockey). :zany_face:

Nu lämnar vi OT - åter till SHL-snack gott folk.

2 gillningar

Underbart att lyssna på, helt rätt inställning av foppa, det är så man ska tänka om man är ett äkta fan.

Tittar på Luleå mot Timrå, Timrå gjorde just 3-1. Försökte se på HV71’s match idag men man måste tydligen ha konto hos en tidning för att det ska funka. Jag har ingen lust att ha ett konto där bara för att se enstaka matcher då och då.

Du missar inget. Tro mig.

Det låter inte bra, anledning att vara orolig för säsongen?