Tråden om: SHL

Nej men kanske inget speciellt. En försäsongsmatch. Vi behöver inte sprida HV-oro utan någon anledning…

Nej inte än. Men det krävs ett par nivåer till. Minst.

Okej, jag kan tänka mig det. Kanske blir jag onödigt orolig av att vara HV-fan, men jag håller på dem i alla fall. Vissa lag kan man tänka sig var de hamnar, att de verkar vara hyfsat jämna, till exempel har Färjestad, och Frölunda hamnat ganska bra fler år i rad, medan HV71 kan det gå lite hur som helst med, har jag fel?

Ja du har fel. HVs prestationer har varit rätt konstanta i många år nu. Usla.

Jo så är det ju. Men det kan ju gå bra också. Det är ju ett perspektiv som vi som HV-supportrar ofta glömmer bort.

Förutsättningarna är ju inte helt optimala med stor omsättning i truppen, ledningen osv., och det gör läget lite svårare att bedöma vad avser HVs tabellplacering. Samtidigt kan man konstatera att ligan återigen ser ut att gå mot en av de jämnaste säsongerna någonsin om man ser till trupperna på pappret. Men sen är det två lag som kommer hamna under strecket och tvingas slåss för sin överlevnad. Så här på förhand känns det svårt att peka ut vilka dessa två lag kommer att vara. Men det måste ju inte nödvändigtvis bli HV. För som sagt, det kan ju gå bra också…:slight_smile:

Bäckström med två assist igen… Han lär bli riktigt farlig asså

1 gillning

Morsan visade de här Tradera-annonserna för mig. Man kan ju konstatera att det finns ett större intresse för allt som rör HV än för Växjö :rofl: :rofl: :rofl:

18 gillningar

Den här står på sjukhuset i Linköping. Helgerån!

4 gillningar

Man borde kunna stämma dom på ett sjusifrigt belopp.

2 gillningar

Är det inte rätt talande från en stad som ständigt misslyckas, man letar efter svaren utanför sig själv…

3 gillningar

Intressant när man hör att FBK tänkt om och lastat in lite kilo på backsidan eftersom de kände sig lite lätta mot SAIK i slutspelet.
Vi tänker tvärtom.

3 gillningar

Tyngd behövs i slutspelet, men även i grundserien på var sitt sätt. Men att förblinda sig enkom på spelskicklighet. Hm jag är rädd att det biter tillbaka, i form av att. Ja HV kanske äger mer puck men sen då och att man kanske förlorar dueller av just det faktum du är inne på.

ja nog inte fel att ha nån stor back general i slutspelet, men hur mycket spelar storlek och tyngd roll i dagens hockey som går så fort ?

Luleå och Skellefteå har dom senaste säsongerna haft dom lättaste och kortaste lagen i hela shl och de båda vunnit sm guld med det.

2 gillningar

Borde vi förresten ha en specifik tråd om Liiga?

Nej :man_gesturing_no:

2 gillningar

Rögle riktigt bra just nu och kommer bli en bra måttstock två matcher i följd innan premiären.

1 gillning

Ser riktigt tunga ut, snabba och spelskickliga. Kan bli en tuff dag för vårt kära HV på lördag i Helsingborg.

2 gillningar

Tycker Rögle har lite samma problem som HV ibland. Spelar o spelar men kommer inte till avslut. Kanske bara en känsla. Men annars spelar Rögle med fart och tyngd.

LHC har absolut några tunga avbräck på backsidan men ser lätt ut att hamna under press och drälla med puck när Rögle pressar. Måste säga att deras nya finska back ser väldigt bra ut.

Jo, men om vi vinner över dem har vi bevisat för oss själva att det går, kan vara bra att ha i bakhuvudet under SHL-sässongen.

Håller med här. Backsidan ser inte så bra ut i LHC och då blir man väldigt tillbakapressade. Kommer nog bli ett tufft år defensivt för cluben