Tråden om: SHL

Ser de ut så som det gjort för LHC i den tredje perioden så kan de hamna långt ned. Rögle har allmänhetens åkning i deras zon

Något som bla Rögle gör bra är att lägga puckar från backar på mål. Få igenom dom.

Bara kasta in några lösa höstlöv då o då ökar chanserna för mål rejält. Tycker de är något vi var väldigt dåliga på förra säsongen.

3 gillningar

Silver är riktigt dåliga

Silver har tankar om guld. Verkar inte ha hittat nån kung Midas än.

1 gillning

Tror de är alldeles för många ”stjärnor” i silver.

2 gillningar

Rögle har lekstuga med Silverköping. Tredje perioden var ju utklassning. Rögle ser ut som ett lag, som spelar tillsammans, medan Silver ser ut som en grupp individer/individualister. Rögle har rent allmänt sett väldigt bra ut nu på försäsongen. Matchen mot Färjestad, som bröts efter ca 26 minuter spel, hade man ett spelmässigt övertag i. Utöver det har man tre segrar med 4-1, 4-1 och 5-1 mot bra motstånd. Värdemätare deluxe för HV71 på lördag.

7 gillningar

Timrå förlorar med 3-0 mot Björklöven :man_shrugging:

8 gillningar

en vass tränare kan göra susen

Två ass av Forsberg också.

5 gillningar

Provocerad av Juvgårns matchställ. Tre kronor-ställ med ful logga på. Vad är det för självbild? Blä!

1 gillning

Calvin de Haan nära Brynäs. Över 600 matcher i NHL. Vi kan ju slå fast att det blir nytt rekord i SHL för antalet NHL-matcher i ett lag om det blir verklighet.

1 gillning

Helvete vad gött det vore om Brynäs rök tidigt kommande säsong. Unnar dem all motgång.

11 gillningar

redan innan jul, hamnar i kvalserien i Januari. vore mumma. Krävs dock lite arbete av SHL för att komma dit…

4 gillningar

Vad är det för fel på Brynäs? Jag håller på HV71 men önskar inte elände för något lag.

Om det går dåligt för ett annat lag än HV71 rycker jag bara på axlarna som ett “jaha” men jag önskar inte aktivt att det ska bli skit för något.

Elände som i att det ska gå dåligt eller knackigt i SHL önskar jag alla andra lag än HV.

7 gillningar

Linköping kan få känna på ångestkval tycker jag. Sen tror jag inte det är en omöjlighet heller faktiskt för jag är inte såld på deras lagbygge.

4 gillningar

De är lite motsatsen till oss. Framtunga men dåliga bakåt, speciellt nu med alla backskador. LHC ska vara i botten, det är sen gammalt.

1 gillning

Ja och frågan är hur många matcher kommer Lennström spela? Sen är det många stjärnor som ska ha speltid och tid i pp så kan bli dålig stämning där fort. Sen en HC som aldrig varit det innan. Mycket frågetecken och jag hoppas det havererar fort där.

2 gillningar

Är lite av uppfattningen att ett lag med fördel byggs bakifrån. Därför ska det bli intressant att följa Silver denna säsong. Hade njutit av att se dom kollapsa.

Och tänk, TÄNK om vi skulle få in Pilut också.

Borgman - Hansson

Alsing - Pilut

Hatakka - Lagerberg

Fransson - Rindell

Där har vi en backsida för en SM-final. Sen ska ju forwards och målisar klaffa med.

10 gillningar