Vill minnas att MoDo avgjorde match precis på 60.00 för massa år sedan, men jag kan ha fel dock..
Står klockan på 60.00 är matchen slut så då kan inga mål godkännas.
Borde va så, men de va något helt galet öde likt dagens..
Här avgör Modo - i sista sekunden | SHL | Expressen
Jag hittade det jag tänkte på, de svagt minne av att de stod 60.00 vid nåt tillfälle men tillskrevs 19.59 i denna artikel åtminstone. Sen kan man ju undra hur de är möjligt att 2st domare från Stockholm får döma match där ena laget är just ifrån Stockholm…
Jag tar ta mig fan en folkis. Man får verkligen passa på.
För övrigt, Hv omnämns inte direkt av Panelen som ett krislag (Även om vi vet bättre). De pekar hellre på Örebro. Där får jag hålla med. Frågan är om inte Malmö kommer dala nedåt framöver samtidigt som Brynäs och Lule klättrar. Nåväl, tiden får utvisa.
DIF kommer också dala om underliggande inte ljuger
Möjligt, men inte hela vägen ned, väl? Malmö har inte undkommit botten…
Malmö
Örebro
DIF
Leksand
Linköping
HV
Det är väl de rimligaste kandidaterna, kanske gissar på Leksand och sen är ju frågan om de lag som hamnar i farozonen kommer försöka värva sig ur krisen.
Kanske gissar på Leksand och sen Örebro/Linköping eller möjligen DIF om de plötsligt börjar sjunka som en sten.
Malmö känns psykologiskt starka på nåt sätt och jag tycker de verkar lite stabilare
HV kan ju få kvala också men jag orkar inte ta med dem i beräkningen, är alldeles för nojjig för att kunna bedöma dem objektivt
Luleå och Brynäs var ju i final förra året ![]()
DIF ligger 11 poäng före med en match mindre spelad, att räkna in dom i bottenstriden är ju galet
Ja poängmässigt ser det galet ut, men jag kan tänka mig att de plötsligt får motflyt och börjar sjunka - men tiden får utvisa.
Men det har hänt betydligt konstigare saker i SHL:s historia
Fullt möjligt att jag underskattar dem, kan bero på att de sett dåliga ut just mot HV
De kommer tappa en massa spelare till JVM, så där ligger stora risken för dem. Dessutom brukar de som varit på JVM (spelare alltså) tappa något i form efter JVM. Så faran är långt ifrån över för dem även om de ligger bra till nu
Från Karlstad hör man det nynnas: We shall overcome…

Tips till er som vill veta mer om SHL. Har inte lyssnat, så kan inte avgöra.
Satte på örebro växjö nu. Hoppas innerligt på växjö vinst
Örebro vinner på straffar..
nästan 20-40 i skott till växjö.
Sveriges mest identitetslösa klubb. Vilken kväll.
Skulle säga det om båda klubbarna faktiskt. Ingen skulle sakna dem.
Inte några bra matcher ikväll, bara en (DIF mot FBK). Funderar på att se matchen för att jag hoppas FBK vinner, ogillar DIF. HV71 Örebro om några dagar, hoppas på poäng men vette fan. Varför kan de inte ha någon kul? Gnurv! (Gnurv är ett eget påkommet ord av missnöje
)
Idag är jag gräsänkling och ska se på hockey.
Finns det ord för att hejja på ett lag ma inte gillar för att man vill att det andra ska förlora?
Det borde finnas!
Jag är öppen för att hitta på ett annars…