Är det inte sjukt många nollor den här säsongen?
Stor respekt till Strauss mann som lyckats tangera antalet hållna nollor på en säsong (9 stycken) redan efter 26 omgångar.
Det är ingen dålig bedrift det inte. Galet.
Ut med dem.
Modo har gått lite sämre än väntat för Öviksborna. Man ligger ändå fyra i tabellen.
Då visar den styrelsen handlingskraft och sparkar både Karlin och Sundell. Idag entledigar man sin VD, som tillträdde så sent som i juli. Tillförordnad VD blir då han som avgick i juli. Ibland är saker och ting inte bra nog. Då agerar man.
Men inte i HV. Där sover man, litar på processen och håller fast i kontinuiteten.
Va tydligen en kille som driver sajten som tidigare dömts för bedrägeri. Hade ingenting med Leksand eller fans att göra tydligen. Någon får gärna rätta mig om jag har fel…
Ut med dem ändå.
Om HV åker ur kommer klubben överleva men det kommer såklart bli jobbigt. On Leksand åker ur. Kommer de överleva? De har väl katastrofal ekonomi som det är?
Nä då blir det nog konken alltså
Linus Nässén till HIFK nästa år. Återförenas med Olli Jokinen där, undrar dock varför han vill till Finland? SHL är väl en bättre liga med bättre löner? Kanske bara är våra spelare som bryr sig om pengar, vissa andra har kanske lite karaktär och bryr sig mer.
Ytterligare en datapunkt för hur usla vi är:
(detta är ett självskadebeteende, jag vet)
Media gillar listor. De brukar försöka få med så många lag som möjligt för att få så mycket klick som möjligt. I denna lista över de 25 bästa spelarna i ligan så lyckades de hitta spelare från 11 lag. Inte HV.
Ingen spelare på topp 25 in något av de tre bottenlagen.
Sanny om det jag vurmat för länge: minska antal lag i SHL
– Jag har respekt att man vill lämna, men man kan lämna på olika sätt. Jag har inga hard feelings längre. Björn för mig… Jag tycker han gjorde jävligt fel, men det får stå för honom. Och det har ju visat sig att han hade mått bättre av att vara kvar hos oss. Men nu är det som det är. Man mår inte bra av att älta. Men sedan har det blivit en liten rivalitet mellan oss och HV. Det är kanske därför det är ganska mycket folk mot HV för att det har blivit ett lag som vi gärna vill slå för våra fans.
Sylvegård blir intervjuad och får bland annat frågan om Liljander. Lite onödigt att spekulera i att Björn hade mått bättre av att stanna i Malmö. Däremot inte ett ord om att han hoppas att Björn mår bättre snart igen.
Inte för att sparka på en död häst men när var det senast vi hörde något sånt här från HV? Att någon känner att de utvecklas här och att det finns duktiga personer på många positioner…
Björn visste mycket väl han gjorde fel och HV med. Tecken på att HV inte är en välskött förening längre kan man tycka. Klart dom ska gotta sig i hur dåligt det gått för båda det hade jag med gjort om nån svikit oss på samma sätt.
Egentligen förstår jag inte hur jag trodde det skulle blir bra med Björn när man visar så dåliga egenskaper innan man ens kommit hit. Borde vetat bättre. HV skulle behöva en Sylvegård i föreningen.
“Malmös bolagsordförande Mats Larsson förklarar:
– Han har något som kallas, och det är standard, ett avtalat visstidskontrakt. Här är Björn anställd som ”idrott, tjänsteman” och inte ”idrott, aktiv spelare” och då är uppsägningstiden två månader, enligt gällande kollektivavtal.” (Spelet bakom när Björn Liljander värvades till HV71 från Malmö Redhawks)
Enligt Malmö själva utnyttjade han möjligheten till uppsägning som fanns i avtalet, så tekniskt sett har han väl inte gjort något fel. Och visst att de kan gotta sig i att det går dåligt för oss rent sportsligt, men nu är Björn sjukskriven (allt pekar väl mot utbrändhet, även om jag inte vet) och då blir det lite väl småsint att inte kosta på sig att önska honom ett snabbt tillfrisknande. Tycker i alla fall jag.
Lite överdrivet kan jag tycka. Men men.
Stäm mig men jag gillar Kovacs på något sätt.
Ett fullvuxet dagisbarn. Professionalitet lyser med sin totala frånvaro. Livstids avstängning känns rimligt, gärna kombinerat med att LHC arkiveras som historiskt misstag.