Jävligt tacksam för att Leksand finns. Leksand är enligt mig svagare än både MoDo och Oskarshamns lag, de säsongerna de åkte ur SHL. Man saknar även ekonomiska muskler att förstärka nämnvärt. Kan vara HV71’s tredje räddningsplanka
Jag tror snarare vi är deras. Det håller inte att vara ett lindansarlag. Särskilt inte när man lägger extrema summor år efter år på en trupp och organisation som inte levererar annat än flopp-resultat. Floppspelare. Floppledare. Floppresultat. Det förtjänar att åka ur. Denna säsong är HVs sista i SHL och antagligen på många år. Med rätta på många sätt.
Klarar vi oss, vilket jag absolut inte tror, så väntar inget annat än en likadan säsong nästa år. Alla sitter kvar. Styrelse, GM, lagledning, KD, spelartrupp. Alla är de underpresterande. Men alla kommer sitta kvar.
Frölunda har en kompetent styrelse och chansar inte vilt på spelare och ledare. HV har en inkompetent ledning och chansar hur som helst eller stirrar sig blinda på statistik. “1ppg förra året men för dålig CF60/CA60+GA60-GF60+XG/GAx” vi värvar istället två 0,4 ppg spelare.
Givetvis är det avhängt av individer och deras handlande, men samtidigt är det en kultur som lockar, håller kvar och värnar om ett visst handlande och därmed en viss typ av individer.
Ofta när man kritiserar nya idéer blir man kallad bakåtsträvare, denna rädsla tror jag är en stor anledning till att föreningen kapats av, till synes, mindre kompetenta individer. Att bygga långsamt ligger inte i deras intresse, snabbt ska det gå för alla vill göra sina personliga avtryck.
Vi behöver individer som ”vågar” vara och stå upp för det HV som en gång gjorde oss framgångsrika.
Tycker det är mer regel än undantag att det bara är 2 matcher i veckan nuförtiden. Kanske har fel,.men känslan är att det som kändes som standard förr med tis,tors, lör har försvunnit. Dels såklart pga CHL.
Leksand är oehört kassa iår, efter att ha öppnat rätt starkt första 5 matcherna har dom nu tagit 12 poäng på senaste 20 matcherna. Ett snitt på 0,6 poäng per match. Ganska stor skillnad mot dom andra bottenlagen