Tråden om: SHL

Skit och besvikelse, DIF vann

1 gillning

Så kan man göra också, kollade just resultatet på den matchen och Malmö vann med 2-1. Vad som kanske är lite intressant är att Växjö ligger bättre till i tabellen. För HV71s del skulle det vara bättre om Växjö vann eftersom vi har mindre platser kvar upp till Malmö än till Växjö. Nu blir det svårare att ta sig till åttonde plats, eftersom laget som ligger där fick poängen med sig. Jag tänker rent efter statistiken, men å andra sidan tvekar jag på att HV71 kan spela så bra så de tar sig till åttonde plats.

Oula palve till Djurgården….

1 gillning

Limpan in :ice_hockey:

Från att ha haft ett jävligt tunt lag har nu Luleå helt plötsligt för mycket bredd..

Också läser jag idag att Laaksonen inte får det att stämma i Biel och vill tillbaka till Luleå

Kanske är nu det vänder?

Peppar peppar ta i trä

Ni kan få skicka två centrar ner till Småland om ni vill..

1 gillning

Vilken lyx, att ha spelare som vill tillbaka så mycket.

Och att föreningen också står med öppna dörrar.

Fan va jag vill ha en välmående förening, bara det tror jag hade gjort att man hållit sig kvar utan kval.

5 gillningar

Haha jag tror inte det finns nått ni vill ha i Luleå som blir över :sweat_smile:

Jag är förundrad över att det inte går bättre med det spelarmaterial ni har :thinking: det borde inte se ut såhär…

Nånting är ruttet helt klart

1 gillning

Vi är överens. Jag gissar på att du följer med på vad som skriv här inne så vi stannar där. Dels för att vi är i fel tråd. Men också för att man tyar inte längre. Det är visst match idag!

Den enskilda matchen är skitsamma numer, det är helheten som smärtar.

1 gillning

Fast centersidan är minst sagt inte bra vilket är en del i att vi inte kan släppa loss forwards på samma sätt. Det i kombination med en tränare som i mina ögon inte låter spelarna vara kreativa, allt ska vara enligt system vilket låser spelarna och man blir rädd för konsekvensen om man gör något fel utanför Blommans box.

Gällande Luleå, Koivistoinen hamnar längre ner nu. Du tror inte han skulle kunna vara aktuell för en flytt? Skulle ju i princip gå in som 2C hos oss.

1 gillning

Jag vet inte Koivistoinen köper nog rollen i 4e han verkar trivas i Luleå med flera landsmän och är en bra boxplay spelare, speciellt nu när Jonas Berglund fick kasta in handduken som var given i 4e

Om någon forward/center får flytta på sig så är det Liedes som har kämpat för att få speltid

Eventuellt honom då men jag vet inte om han hade hjälpt er heller

Som det är nu och stält till historian så upplever jag i alla fall vem ska gå in och göra skillnad? Det är så dysfunktionellt det här. Det är nog en Ang som kommer in, och gör sitt x matcher för att sedan fall in i det dåliga.

Vi landar i det vi diskuterat här om dagen och tidigare hur man komprimerar ihop ett lag bygge och hittar rätt spelare på rätt plats. Där är inte HV.

1 gillning

Läser nu att Luleå är överens med Laaksonen

Luleå Hockey tänker inte nöja sig med Linus Omark och Ben Tardif – utan har bestämt sig för att ta även Oskari Laaksonen – och nu är ett okej från Biel allt som saknas.– Jag har inga kommentarer, säger agenten Sami Mettovaara och slänger på telefonen.

Vi har nåtts av uppgifter om att Luleå Hockey har kommit överens med Oskari Laaksonen om ett flerårskontrakt och bara väntar på ett besked från Biel

Ben Tardiff blev ju nu i och med Limpans återkomst en onödig värvning

Hade man vetat att Linus kommer tillbaka hade man nog inte lagt den miljonen på Tardiff och frågan är vad han nu känner om att ev hamna i 4e kedjan som ny i laget och allt :sweat_smile:

Men han är ingen center utan en speedig forward

1 gillning

Vi har iofs inte det heller…

1 gillning

Påtal om spelare som får spela på lite ovana positioner. Tyler Vesel har nu spelat sex matcher som back i Brynäs första backpar. Visst han har alltid varit stabil defensivt men ändå imponerande att han har dubblat sin istid, om inte mer, sen han gick från forward till back. Som back så har han nästan exakt 19 min i speltid som snitt pet match. Det är enbart Borgman som, av våra backar, snittar mer istid/match.

1 gillning

Är det ett lag HV ska sikta in sig på att gå förbi så är det Timrå. 3 raka förluster, Anton Wedin ser ut att bli borta resten av säsongen och snart lämnar 3 ordinarie rätt så bra spelare för JVM. Genborg, Eriksson och Freij. Kolla laguppställningen under den tiden dessa är borta + Wedin. Min spaning är det det blir ett ras för Timrå i tabellen.

2 gillningar

Timrå ligger 10p före, och HV kan inte vinna mot ett urkasst Örebro, eller ett formsvagt Luleå. Näe det går aldrig

2 gillningar

Men det handlar om lagbygget, Petrasek hade ju också kommenterat det nu, att det är ett felbyggt lag. Spelarmaterial är sekundärt.

2 gillningar

Det kan gå fort i hockey. Men är det ett lag HV kan gå om gissar jag på att det är Timrå.