Tänkte exakt samma, HV:s straffar var bland det sämsta jag sett
Tvåla dit Timrå idag nu!
Om Luleå gör en bra match har vi ju faktiskt chans att gå om Timrå…
Hockey är 90% mentalt som jag påpekat tidigare.
Färjestad lider just nu av lika dåligt självförtroende som hv i sina dippar.
Blir lika slarviga med pucken i egen zon , statiska i försvaret och spelat en gång för mycket istället för ta skottet själv. Inte ens ett tränarbyte kunde ge lite energi. Syns så väl när gruppen håller hårt i klubban..
Helt rätt
Självförtroende är otroligt viktigt det är människor det handlar om
Bara se på Luleå i slutspelet ifjol allt gick in trotts att de många gånger inte förtjänade det
Samtidigt, om det inte hjälper för dem att byta tränare lär väl bara kontinuitetsmaffian i HV uppleva sig få vatten på sin kvarn?
HV är en förlorad förening. Spelar ingen roll vad som byts in eller ut. Division 1 inom ett decennium.
Styrelsen pissar på vår förening
Och vår match idag.
Oj! Vad har hänt?
Ja, det är helt ofantligt svaga straffar.. Känns inte som någon av dem vill lägga
Man kanske skulle låta de rimligaste personerna skjuta? Inte den iskalla Kloos som knappt träffade mål under matchen, (och om han gjorde det drog han den mitt i magen på Juel), och inte Rousek, ska han passa in pucken i mål eller? Tror att den bästa strategin är att försöka skjuta, som Heikkinen gjorde. Då borde HP och Rindell kunna ta. Släng in Ang som gör någon dragning också så är det en rätt bra trio. Låt Hansson testa en Innebandystraff också.
Hahaha.. FBK/Värmland tror dom är i kris efter en ny förlust.
Dom skulle bara veta vad vi andra går igenom…
Bortskämda jävlar..
Kris för dem är utanför top 6. Kris för oss går inte ens att beskriva. Även när vi ligger sist i div3 är det inte kris.
Det visar väl hur olika perspektiv man kan ha på saker och det är… intressant. Jag vet inte var HV71 vill vara sett ur deras perspektiv (ledningen), men man kan hoppas att de vill mer än var de är nu. Antagligen handlar det om hur man ska nå dit, vilket säkert skiljer sig beroende vilka man frågar.
https://www.instagram.com/p/DTWGTWigFOq/?img_index=1&igsh=MWVkanFnZWJ3M2lt
Kolla #81, Bellows på andra sliden här. Här snackar vi sammanhållning och glädje för sina lagkamrater, det ser jag inte så ofta hos oss. Lägger den här eftersom jag tycker det har med lagbygget att göra.
Den har noll med vårt lagbygge att göra. Därför flyttas den hit.
Det har du rätt i, den har med Brynäs lagbygge att göra.
Vad hände för 2474 dagar sedan?
Senaste gången HV spelade en slutspelsmatch i SHL…
Handlar väl egentligen inte om SHL men då Frölunda är ett SHL lag och jag inte hittade någon passande tråd så postar jag det här.
Mkt intressant läsning, enligt mig. Någon som vet hur HV och även andra SHL och elitklubbar i övriga idrotter jobbar med detta?
Jaha semifinal i CHL i veckan då .. undrar om Luleå kan utamana om titeln, egentligen är jag inte så brydd men nu är vi ändå här i slutet av årets turnering lite spännande ska det bli