Jajamensan
Macce: När Jämtin sa att han ville tillbaks till HV och skrev dagen efter på för Linköping i nov 2008 blev det ju ett himla liv här inne

Macce: När Jämtin sa att han ville tillbaks till HV och skrev dagen efter på för Linköping i nov 2008 blev det ju ett himla liv här inne
Jo, vi vet hur det känns.
Brynäs leder med 0-3 borta mot Saik efter 7 minuters spel. Ishockey är konstigt ibland.
*edit: Just nu har BIF gjort fyra mål på sex skott. Där snackar vi effektivitet!
*edit edit: SAIK har 29 i räddningsprocent efter första perioden. Skrämmande!
Pelle Prestberg klar för fbk en månad framåt. Fbk får de fortsatt tufft tror jag.
Måste dela med mig, från fbk forumet. “HV värvar spelare med ca 1000 NHL matcher, vi värvar Prestberg med 1000 matcher i Sverige”
Vill fan ge killen en kram som skrev detta och säga, det fixar sig, efter regn kommer solsken!
“Han tillför spetskompetens” :mrgreen:

Måste dela med mig, från fbk forumet. “HV värvar spelare med ca 1000 NHL matcher, vi värvar Prestberg med 1000 matcher i Sverige”
Vill fan ge killen en kram som skrev detta och säga, det fixar sig, efter regn kommer solsken!
Ge även en puss och kram till denna läderväst
Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Är det här det bästa forwards alternativet vill jag inte ens tänka på vad dom lyckas värva till försvaret, Totto? Judas? Arto blomsten? Pinsamt…
Känner mig ganska nöjd med de vi plockat in om konkurrenterna, då även den rika klubben FBK inte hittar bättre än snart 40 åriga Prestberg. Inget ont om PP men kommer han verkligen hjälpa dem? Ser gärna att FBK stannar SHL och unnar dem med just nu lite medgång

Känner mig ganska nöjd med de vi plockat in om konkurrenterna, då även den rika klubben FBK inte hittar bättre än snart 40 åriga Prestberg. Inget ont om PP men kommer han verkligen hjälpa dem? Ser gärna att FBK stannar SHL och unnar dem med just nu lite medgång
Håller med och självklart ska fbk vara i SHL, hade tyckt det var mkt tråkigt om de åkt ur de kan jag ärligt säga.
Skulle kanske sakna FBK lite gran. Men skadeglädjen skulle defintivt vara större än saknaden!! Ner med packet. Tycker däremot det är rätt intressant. Båda klubbarna sitter i samma skit. Nu har media vänt sitt drev mot dem som den “nya” krisklubben när HV gått lite bättre. Men de har agerat på lite olika sätt. HV erkännde att man gjort felbedömnignar efter ett tag och börjadevärva sig ur krisen. FBK sa att man är ett sammansvettsat lag och att det inte behövs mer. Sedan plockade de in PP vilket jag tror var mer för att öka moralen i laget än för att han är bra. Tiden får utvisa vilket som var rätt väg att gå.
Ser ut som om FBK kommer ligga på säker mark nu inför uppehållet, 10:e plats lika många poäng som ÖHK men med bättre målskillnad
Har ni sett tacklingen på växjös Alexander Johansson från igår?
aftonbladet.se/sportbladet/h … 7775603.ab
Renderar inte ens i utvisning. Han kommer helt blind side och det är ett rent under att han inte blir mer skadad. Domaren står seriöst 2 meter ifrån och ser hela situationen.
Är så otroligt trött på domarnivån i SHL. Det är verkligen tombolan som åker fram och så får man se vad för straff som kommer ut. Det är inte OK från domarna, man måste få sätta lite krav på dom med. Jag tycker man säger det här varje år, men det blir ju fan aldrig bättre. Och kanske just för att ingen får kritisera dessa heliga kor.
Den tacklingen var den fulaste hittils denna säsong och att en av domarna står mindre än 1 meter ifrån situationen och inte höjer armen är skrattretande. DiBenedetto borde få en avstängning på 3-4 matcher då det var en tackling från “blind side” och det ska ju straffas rejält om vi ser till förra säsongen.
Armbåge rakt i nacken, det var ett jävla liv om Jämtins tackling men nu när en spelare verkligen blev skadad och det inte ens blev utvisning är det fan inte mig ett ljud.
Bra gjort Svenska Domarkåren, ni är sämst.
Han har puck och är tacklingsbar, tar i axeln så jag vet inte vad domaren skulle ta för? Blindside absolut men det är inte så konstigt eftersom han åker baklänges. Läste någon som skrev att blindside inte står med i svenska regelboken, någon som vet? Respekten från DiBenedetto är väl ingen vidare ska väl tilläggas, kunde gått riktigt illa…
Förstår faktiskt inte heller grejen riktigt - han åker runt med pucken baklänges. I egen zon. Mot ett checkande motståndarlag.
Det första man får lära sig när det blir tillåtet med tacklingar i femtonårsåldern(?); upp med blicken i banan, annars smäller det.
Tråkigt för honom att han slår snoken i isen, men - det är pojklagsnivå på Johanssons agerande.
Med det sagt; visst, något respektlöst av DiBenedetto, men ligger du under med 4-0 och får chansen att proppa en kille i andra laget… tja, de flesta tar nog fan den chansen.
Vill minnas att det var en liknande situation på tapeten för några säsonger sen, med spelare som åkte omkring baklänges och bjöds på en åktur. Kan ha varit landslag, kan ha varit NHL, kan ha varit Elitserien - vet bara att jag sett det för inte så längesen…
expressen.se/sport/hockey/sh … -till-shl/
HV71 hade varit intresserade om det hade varit aktuellt innan värvningarna av Christensen och Campoli. Gissar på att det blir FBK som tar honom
Frågan är väl om de har råd.

Frågan är väl om de har råd.
Kan HV71 värva 4 spetsspelare kan även FBK värva Aaltonen då de är den rikaste klubben i Sverige, frågan är väl dock om det är värt det med tanke på prislappen han hade i Rögle