Å inte blir det i år heller. Ni missar slutspel. ![]()
Leksand sparkar sportchefen Thomas Johansson! Så bra!
De verkar i alla fall fatta att man ska göra något när det går illa
För vem?
För Leksand så klart. Man gjorde något bara för att göra något. För att tillfredsställa fansen? Så då sparkade man sportchefen tre dagar innan transferfönstret stängs.
Har man inga pengar så gör han ju ingen nytta ![]()
Sen nya tag med ny gubbe efter säsongen, lämplig för den situation som då råder. Inte helt dumt.
Desperationen är stor bland SHL-lagen i botten av ligan. Enligt Expressen är Linköping nära att köpa loss Ludvig Larsson från Vasa Sport.
Märk då att Larsson varit skadad sedan oktober och beräknas kunna spela efter OS-uppehållet. Stor och dyr chansning?
Men i HV är det lugnt!
Det gör visar på att svensk hockey är i ett sjukdomstillstånd. Tillsammans med att flera lag, så långt ner som i division 1, tvångsdegraderas pga ekonomiska anledningar, att vi har betalda utlandsproffs i division 1 och nedåt(!), för att inte tala om den helt orimliga och galna hets som råder i ungdoms- och juniorhockey, målar en riktigt dålig bild av hälsotillståndet för svensk hockey.
Det kommer krävas krafttag av alla och rakt över hela linjen för att rätta till det här, så att svensk hockey ska kunna må bättre och bli frisk igen.
LHC värvar Ludvig Larsson.
Linköping skickar (på deadline day) iväg forwarden Oliver Johansson till AIK för resten av säsongen. I stället tar man tillbaka William Proos som man haft utlånad till Almtuna. Tror man.
Meeen…de nya sportcheferna glömmer registrera Proos hos förbundet. Därmed står man utan såväl Johansson som Proos inför avslutningen. Vilken jääävla miss!
Många lag har sina prövningar, inte bara HV.
De har nytt folk på kontoret som inte har koll.
https://www.instagram.com/p/DU-6QcMipwD/?igsh=MXZiZ2picG9mZDl5bg==
Mina länkar ogillar att fungera. Förklaring någon?
Ingen förklaring, den funkade för mig.
Är det verkligen ett bra tecken att de slåss på träningen? Det känns inte så.
Eller, det är ju bra för oss om LHC förlorar för att lagsammanhållningen klappar ihop.
Vet att vi hade lite sådana händelser på våra träningar förr också, med Ledin osv. Själv tycker jag det tyder på att man bryr sig. Man tar det på allvar och gör det inte bara för pengarna. Men samtidigt vet jag inte riktigt om jag tycker det ser bra ut utåt att hålla på sådär.
Gällande länkarna: Menade att man fick upp en liten ruta med inläggets rubrik när jag skrev in länkar innan. Nu ploppar inte den rutan upp.
Äsch. Jag tänker att lite gurgel är mycket mer hälsosamt för truppen om det fångas upp efteråt.
Jag är av övertygelsen att det är betydligt sämre för sammanhållningen om man spänner på klubbkompisens partner … ![]()
De klappade ju om varandra efteråt såklart, tackade för en god match. Tror sånt kan stärka laget om det hanteras på rätt sätt.
Vore skönt om vi kunde utklassa Frölunda idag som för att sända ett budskap om; ”Tack för plattmatcherna mot Örebro och Silverköping, dumma fiskar” ![]()
Inte en chans att vi slår Frölunda, har just kollat resultatet och det är som jag tror det skulle bli. Fortfarande finns det chans på en ännu större förlust
Luleå vann mot Brynäs efter straffar, spännande