Tråden om: SHL

Kämpa Leksand!

1 gillning

6 kvar i Tegera…

Leksand har 2 riktigt bra målvakter

1 gillning

Verkligen!

Fantastiskt, Leksand hjälper HV

Å 3-0 i öppen bur. Av någon anledning lever vi…

1 gillning

Det är nog det mest sjuka av allt… det kommer att leva till sista omgången där HV har en 2-målsledning som slarvas bort i sista minuten…

2 gillningar

Tack Leksand nu mår jag lite lite bättre. Skål!

1 gillning

Hur ska HV slå Leksands målvakter i kvalet? Enda sättet att inte åka ur i år är att inte kvala.

3 gillningar

Vi åker ur på målskillnad…

Idag är det Linköping-Leksand, och jag är lite intresserad av vilka ni vill ska vinna. Leksand ligger sist och vinner de kan det efter att tag putta ner HV71 till sista plats. Om Linköping vinner blir det enklare för oss att inte bli sist men det blir svårare att klättra upp, så vad föredrar ni? Jag vet inte vad jag tycker men jag är nyfiken på era perspektiv på det.

Får jag välja är det kanske Leksand ändå, vi måste bara kunna komma före dem. Vinner vi sen matchen mot Linköping är de bara 2 poäng upp. Det gör också att matchen Linköping-Örebro i sista matchen blir lite tuffare för Örebro …

Men man kan också tänka “what will be, will be” så slipper man ännu mer ångest än den man känner inför HV:s matcher :slight_smile:

2 gillningar

känns inte riktigt som vi tävlar mot LHC ändå, fem poäng känns svårt för HV att ta igen så de kan lika gärna vinna.

samtidigt ger det glädje när cluben förlorar :grinning_face_with_smiling_eyes:

Jag vet inte vad jag tycker. Skit som skit.

Ett tillägg här, att folk som gick och gjorde hej rop att idag vänder. Det är som bortblåst. Folk skiter i det, det är va det är.

Vill aldrig att LHC vinner egentligen. Leksand tror jag inte kommer gå om någon, men de kan få upp lite mer självförtroende inför kvalet. Det är inte positivt. Samtidigt kommer inte vi gå om LHC heller. Så det spelar ingen roll för mig. Hellre vinst för Leksand dock.

Jag fattar inte frågan, finns det verkligen någon HV-supporter som kan föredra att LHC vinner?

Du skulle behöva sätta min ena pungkula i ett skruvstäd för att jag ens skulle överväga det.

3 gillningar

Det där var ett… uppfinningsrikt (?) sätt att uttrycka det på. Fan vad bra :joy:

Kunde också vara sagt av @PapaEmeritus :smiley:

Omgång 52 kommer du kanske ge båda två för LHC-vinst :slight_smile:

3 gillningar

Jag har i ett svagt ögonblick lovat att stå i LHC-klacken om matchen fortfarande har betydelse för kvalificerandet av kvallagen. Inget är viktigare än HV om man vänder på det…,.

3 gillningar