Tvåan jagar, ettan blir jagad.
Uttalandet säger rätt mycket om vem Alsing är, eller åtminstone hur han ser sig själv.
Är det min kapten? No way!
Tvåan jagar, ettan blir jagad.
Uttalandet säger rätt mycket om vem Alsing är, eller åtminstone hur han ser sig själv.
Är det min kapten? No way!
Är man sist får man jaga mest
Nu är det 4 lag inblandade i streckstriden tack vare Leksands vinst mot LHC.
Såg inte hela matchen men avslutningen, och det gick att ta på frustrationen.
Skadeglädjen är den enda riktiga glädjen, åtminstone så här långt på säsongen.
Om man släpper in 4 enkla mål på 3 minuter i andra perioden, hur ofta vinner man då i snitt? Frågar åt en vän.
Oroväckande bra Leksand är just nu. Inget lag man vill möta i ett kval.
Vi har det lag vi har med nuvarande säsong som en blöt tung ryggsäck. Däremot ponera att LIF ångar på men faller på mållinjen. Det ska man beakta. Avdelning greppa halmstrå.
Tycker inte alls det stämmer att ”kreti och pleti” inte fr NHL-kontrakt längre. Snarare att det blir så i än större utsträckning.
Sen vet jag väl inte om importerna stannar så mycket längre nu, kanske lite. Framför allt upplever jag att det finns en fara att man tappar flera spelare till Schweiz varje säsong.
Är det bra eller dåligt ![]()
Det kommer bli HV mot Linköping i kvalet. De har den svagaste formkurvan just nu. Vilket hatmöte det kommer bli.
Du är medveten om att om LHC vinner en av de sex sista matcherna måste Leksand vinna fem av sex. Det ser jag som högst osannolikt.
Ah, jag stängde av när LIF ledde med 2-1 i slutminuterna och trodde de hade 49 poäng.
Skellefteå vann efter straffar
Fy fan jag hoppas innerligt att vi slipper Skellefteå i någon form av slutspel lagen kommer köra slut på varandra fullständigt så det blir en promenadseger för nästa motståndare ![]()
Zach Giuttari flyttar norrut till Östgötaslätten nästa säsong enligt rykten.
Ingen fantastisk värvning av Cluben, han gör väl bara poäng mot HV?
Räcker för dem…
Årets plastiga HV har fått mig att tänka på hur SHL hade kunnat se ut med ett maxtak på importer och spelare från andra klubbar.
Säg 3 importer och minst halva laget från de egna leden…
Kanske hade konkurrensen med andra ligor sjunkit, men vad är vitsen med att titta på en match där plast möter plast?
Själen är borta och därav också stor del av
rivaliteten.
En av de starkaste upplevelserna jag kommer ihåg var när NIF slog VBK på annandagen 2002 med 8-4. Har aldrig någonsin varit så stolt i min blågula halsduk.
Det är en god tanke, någon form av reglering skulle nog bevara kulturen och få oss supportrar att känna tillhörighet på ett annat sätt, precis som för spelarna.
Jag har sagt tidigare, va Joel Lundqvist den sista riktiga traditionella ledaren vi upplevt i SHL? Kanske även i svensk hockey! I en bättre hade jag gärna haft en Åsa (Per Åslund FBK) i HV. Det görs inga sådan spelare längre. Tyvärr.
Det fanns ett sådant tak tidigare, men det togs bort nånstans runt starten på 10-talet typ. Hade taket varit kvar hade t ex Växjö haft svårt att hålla sig kvar de första åren, då deras verksamhet mer eller mindre helt bars upp av importerna.
Sen är väl HV ett lag som inte gynnas av importer i samma omfattning som vissa andra lag. När HV var som bäst så satsade man hemvävt. Men när sedan stommen försvann och man började satsa på att ersätta den med importer så sket sig alltihop.
Det är en intressant tanke, men jag tror att det skulle vara svårt att införa igen. Det finns ju anledningar till att man tog bort det och jag tror att en av de tyngsta anledningarna var att man vill ha en internationellt gångbar liga med så hög klass som möjligt.
Det har även att göra med EU-förordningar där du har rätt att arbeta i andra EU-länder så ett tak skulle bara vara möjligt för icke-EU medborgare.