Johansson är en grym spelare, grattis FBK och grattis SHL, tror det blir säsongens värvning.
Och du bestämmer huruvida folk får hoppas eller inte då antar jag?
Jag måste ha missat alla artiklar där det står att han aldrig kommer tillbaka till Sverige.
Jag måste missat artikeln där bröderna säger att de gärna vill spela tillsammans och att SHL är aktuellt för Luke bara att han ansluter senare.
Över sommaren ja ![]()
Tänker tillbaka 20 år.
Då satt jag och tänkte hur det skulle kännas att hålla på ett lag som Timrå.
Aldrig nära guld, harvar i de ’nedre delarna’ av tabellen år efter år.
Hur orkar men hålla på ett sånt lag?
De var dock mil före HV anno 2020-talet….
Ja, men sen har ju vi iallafall fem guld att trösta oss med, även om det hjälper föga under säsongerna när vi förlorar typ konstant.
Valtteri Puustinen, forward från Colorado Eagles (som slogs ut av Noah Philps Chicago Wolves i helgen) är klar för Lulä. Typisk att spelarna som ryktats till HV fortfarande spelar och att en ev. game 7 spelas först 23 juni…
Dom verka har rätt bra koll på han iaf. Vi ligger nog rejält bakom och förlitar oss på Björns och “vad han nu heter” scouting senaste åren för Hult har väl inte nån större koll längre.
För liten för HV känns det som med tanke på resterande trupps storlek.
Hur bra är Björklöven andra målvakt? Hade varit riktigt orolig som supporter att förlita sig på Lehtinen efter hans kval + säsong med HV.
High risk high reward tror jag.
Blir antingen eller.
Touhimaa är ju riktigt stabil, har gjort matcher för både SAIK och Frölunda och ligger där över 90%. 34 år och har bra rutin med sig
Tidigare toppmålvakt i finska ligan och har även tidigare spelat i KHL
Okej ja det låter som det är värt att chansa för dom isåfall. Kanske vart halva priset med?
Ja nån rabatt fick de säkert av HV, så kanske inte är så dumt att chansa liksom vi gjorde på Rindell. Både Rindell och Lehtinen har ju visat att de har en hög högsta nivå, så det går ju att gambla på att man kommer att få ut den till rätt pris
För 20 år sedan spelade väl Timrå slutspel varje år? Ett gäng semifinaler osv.
Ja de var ju riktigt bra en period på 00-talet med spelare som Zetterberg, Krykov, Niklas Nordgren, Anton Strålman, Riku Hahl, Timo Pärssinen, Mika Pyörälä, Tom Wandell, Mikko Lehtonen. Deras sportchef (som jag glömt namnet på) lyckades hitta en hel del bra spelare från Finland som gjorde några säsonger i Timrå och sedan snoddes av lag med mer pengar typ Frölunda.
Samtidigt kan jag förstå känslan eftersom det var rätt ofta som det var HV som slog ut Timrå i slutspelet.
Stämmer men det kändes ändå som att de var långt ifrån att nå hela vägen.
Timrå en torsdag i november innebar tre poäng om man gjorde 80 procent av det man skulle.
Numera får vi kämpa med näbbar och klor för att hålla oss kvar.
Tragiskt.
https://www.eliteprospects.com/player/331879/oliver-okuliar
Hans rättigheter trejdades till Pittsburgh. Vill de ha över honom tro? Isåfall blir det väl nästan första spelaren Fejk-AIK tappar efter guldet.
Sebastion Aho vänder hem till sverige efter 9 år i nordamerika, men väljer inte moderklubben björklöven eller skellefteå där han fostrades i, skriver istället på för Växjö.
