Dom kan väl bara gå och köpa några Center från Cloetta ![]()
Tror ni det kan bli så att LHC blir en kvalkonkurrent nästa säsong?
Hoppas man får se de darra av ångest.
Ja. Men inte till HV.
Just nu rankar iallafall jag LHC, DIF, IFB och TIK som kandidater till årets bottenträsk.
Tvi Tvi Tvi
Jag har också tippat på de 4 lagen som kandidater till bottenträsket.
Man hade ju bara ÄLSKAT att se LHC och DIF spela en kvalserie mot varann. De två mest sopiga lagen av de alla i SHL enligt mig.
Där båda åker ur för alltid pga äckliga lag.
Det ska inte heller avslöjas att båda åker ur förrän ena laget åker ärevarv efter match 7 i playout.
Fast med de två bästa målvakterna. Vi ligger riktigt illa till med Sandström som 1.a över en hel säsong. Skulle värvar Filip Larsson. Lånat ut Liv och värvat tillbaka Glifford om några år..
Hahahaha jag hade älskat det scenariot med LHC och DIF.
Bara tanken av att kunna följa ett kvalspel där HV inte än inblandat får en ju att må bra. Tänk att kunna njuta genom lite klassisk genuin skadeglädje få följa ett kvalspel mellan LHC och Djurgården. Troligen förblir det en dröm.
Någon som vet hur länge nuvarande serieupplägg med upp/nedflyttning gäller?
Är inget fan av nuvarande upplägg (kan vara färgad av att vi är ständiga deltagare).
Jag tror det gäller tills vidare, dvs tills man beslutar om att göra förändringar.
Det finns nog inget “stoppdatum”.
Weissbach klar för KHL. Otroligt…
Money money… fyfan
Jo, men det är väl det det handlar om oavsett om det är KHL, NHL, SHL, eller vad det nu handlar om, men jag förstår vad ni menar.
Nä. Det är det inte.
Varför spelar man i Skellefteå då?
Jag är oförstående till hur man vill gå dit. Men, alla är inte, kommer aldrig vara på samma plats vad gäller moraliska aspekter. Det som särskiljer en kille som Weissbach är att han ser vad alla tänker men skiter i det. Dvs han ger fan i vad folk tycker. Inte jättekonstigt om hans enda mål är att vara ekonomiskt oberoende i framtiden. Han kommer troligen kunna skaffa sig ett dyrt liv i Sverige (men troligen anorstädes) i framtiden där “kostnaden” för denna inställning är nära nog noll. Det finns massor av människor som dagligen försöker roffa åt sig pengar, på andras bekostnad, utan att de bryr sig ett skit.
Man kan ställa sig frågan varför hockeylirare skall vara “bättre” än de som suger ut vanliga mäniskor på egen bekostnad, till exempelvis.
Sen har vi dessutom nu, sedan trumps intåg, en helt befogad frågeställning varför vi inte tar med NHL i diskussionen? Nu när det landet för öppet krig i fler länder än ryssland samt gjort avsteg från de demokratiska processerna (vilket var det enda som skiljde ryssland från usa innan trump) för att ta de stegen, ja då kan man med fog säga att alla spelare som går till NHL oxå bör synas i sömmarna.
Det som gör att NHL fortfarande kanske inte skall ha samma skurk-status är väl att det inte är regimens (trumps) propagandavapen på samma sätt. NHL är på något sätt mindre skyldiga till trumps invationskrig och mer ett offer, jämfört med KHL där de som styr hockeylagen stöttar och hejar på putins krig.
Men, skillnaderna mellan khl och nhl minskar för varje andetag trump tar.
Tråkigt beslut och därmed ställningstagande av Weissbach.
Samtidigt är det gott om västerländska spelare som aktivt valt att inte spela i Ryssland efter invasionen. Hoppfullt och ett gott tecken för mänskligheten att Weissbach tillhör en liten minoritet. En liten minoritet som hellre maximerar sin egna vinning framför att stå upp för moral och medmänsklighet.
Weissbach, Karma is a bitch. What goes around comes around, osv.
Hur menar du? Lönen borde väl alltid spela en roll, det är det jag menar. Man kanske inte sätter den moraliska delen först
Intressant om man jämför NHL och KHL med politiska ställningstaganden, du har en poäng.
man kan hålla på med idrott på allra högsta nivå helt utan att vara pengadriven.