Tråden om: SHL

Underbart.

Räddningsplanka…

Brynäs kikar på Luoto

Har vi både Timrå och Linköping bakom oss när vi summerar nästa säsong, då är jag nöjd.

3 gillningar

Ville inte han ’hem’?

Allt över Jönköping är ju typ Finland.

6 gillningar

Järnkaminerna tappar både Björck och Frondell. Ser ut som ett kvallag tycker jag i nuvarande upplaga.

8 gillningar

Håller tummarna, men stor plånbok och för sverige stor stad lär göra att de har lättare att locka över transatlanter och annat löst folk som inte får NHL-avtal.. Så tror tyvärr det kommer se bättre ut för deras del innan säsongen drar igång.

Löven saknar tydligen spets både fram och bak. Blir inte lätt att hitta.

Caito på ingång kanske?

Bara en gissning.

Tror ni det finns någon ledartrojka som skulle vilja byta sin förstekeeper mot vår?

Dålig koll på Björklövens målvakter men hade nog inte velat byta till någon av dem.

Timrås Jacob Johansson är väl ganska likvärdig med Sandström?

Att de dessutom har en som värvar som har sämre träffsäkerhet än en blind, armlös apa som kastar pil gör det än svårare att logiskt resonera sig fram till vad de kommer att göra. Du skrev dock ledartrojka men ändå.

Annars en bra poäng och de flesta lagen har en starkare första-keeper. Förhoppningen är att Niklas och co gör försvaret stabilare och att de yngre målvakterna fortsatt tar kliv framåt. Båda förhoppningarna ser jag som rimliga och troliga. Här har jag optimism.

1 gillning

Löven senaste två värvningar ser stabila ut. Tyvärr.

1 gillning

Jacob Johansson har ju varit landslagsmålvakt, sen kan man ju diskutera vad Euro Hockey Tour säger om hur hög klass spelaren håller.

2 gillningar

En underskattad målvakt. Bättre än Sandström.

1 gillning

Ja, så kan det vara. Jag menade inte motsatsen eller så, men la in brasklappen att Euro Hockey Tour inte nödvändigtvis säger så mycket. HV hade ju till exempel Miska Siikonen som spelade Euro Hockey Tour den säsongen vi åkte ur.

1 gillning

hyfsad värvning av Brynäs…

-33

2 gillningar

Hade platsat bra i HV med den statistiken :rofl:

Brynäs presenterar en av de mest skadebenägna spelarna jag sett.

https://www.eliteprospects.com/player/213464/julien-gauthier

1 gillning