Tråden om: SHL

Vad tycker ni om Växjö senaste nyförvärv?
eliteprospects.com/player/1 … a-karlsson

Tydligt att dom försöker bygga en ny stomme.

Är det här rätt del att posta detta i? eller finns det någon allmän sillyseason tråd man kan diskutera?
Kan nog finnas en hel del intressant att prata om i en allmän tråd annars.

Något av en “doldis” som gått under radarn för de flesta här hemma, eftersom han åkte över till nordamerika redan som 17-åring men som jag tror kommer visa sig vara en bra värvning.

Kommer ihåg han från JVM där han sågs som en de de stora talangerna och gör dessutom en riktigt bra turnering. Åker över utan att lyfta och är tillbaka i SHL, han spelar säkert som topp 6 i Växjö när säsongen är över. Är han inte dyr så har Växjö återigen hittat ett potentiellt guldkorn under radarn utan att betalat för mycket tack vare egen bra scouting av Patrik Hall.

Uppdaterade regler för 19/20:

Mest noterbart är:

• Mål: “Utanför målområdet kan däremot mål endast underkännas om målvakten utsätts för en förseelse som renderar i utvisning.”
    Detta gör att spelare kan åka utanför målområdet och störa/åka bort målvaktens klubba exempelvis. Fler mål och enklare målgranskning.

• Timeout: “Timeout får ej begäras av ett lag som spelat pucken till icing.”

• Icing: “Om det är så jämnt att linjedomaren inte kan avgöra vem som är i bäst position att nå pucken i en icingsituation ska icingen slås av.”
    Innan skulle anfallande spelare vara klart före för att icingen skulle slås av. Färre icingar med andra ord.

Generellt mycket bra reglerändringar.

shl.se/artikel/hqnlajxbu-40 … resenterad

Ja verkligen sköna regeländringar.

Fredrik Bremberg sätter ord på mina tankar precis: aftonbladet.se/sportbladet/ … shl-langre

SHL är sämre än någonsin rent hockeymässigt. Så tråkigt att jag allvarligt funderar på att skita i att köpa säsongskort nästa år. Hockeyunderhållningen finns inte riktigt där längre.

Kort hockey säsong i år?

Mer uppehåll än spel…

När Färjestad förlorar mot Oskarshamn då njuter man. :smiley:

Det verkar som FB-kungen allas vår Piotr har bytt lag och håller numera på Frölunda… :slight_smile:

VA???

Jag har sett att han varit i ropet på twitter på sistone med folk som gjort sig roliga på grund av hans tveksamma beteenden… men surely måste detta va ett skämt?

Han har tydligen försvunnit från HVkollen, och blivit välkomnad av indianerna,och det är ju inte första april idag.

HAAAAA-HA, jag ser honom på fotsvetts facebook. :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing:

Dags att stänga säsongen och inte gå vidare med slutspelet, med tanke på vad som händer runt om i både riket och resten av världen. bara att acceptera att säsongen fick ett rumphugget slut. Kolla bara på vad som hände nu i SDHL. Vill vi ha ett likadant scenario med SHL? Inte jag iaf.

Jag tycker det är alldeles för många osäkerheter för att ens överväga att spela slutspel. Jag menar, vad händer om ett lag sätts i karantän? Blir det då automatisk WO eller ska hela slutspelet pausas intill karantänen är över? Riktigt kladdigt alltihop. Och det enda man kan räkna med är att det kommer att uppstå sån här problematik. Spelare, ledare och andra funktionärer kommer att bli sjuka. Kulmen är inte på långa vägar nådd.

Att flytta fram slutspelet, som man gjort nu, ska nog mer ses som respit att fatta nytt beslut snarare än att man faktiskt tänker genomföra det. Jag menar - ponera att man kör ändå. Undantaget situationen som jag precis beskrivit och alla problem det skulle innebära, så är ju risken stor att man kommer att få spela hela slutspelet med tomma läktare. Förutom det helt sjuka rent inramningsmässigt det skulle innebära - tänk vilken ekonomisk smäll det skulle bli, med tanke på att utgifterna knappast minska! Detta skulle få till följd att BIF och LHC, vilka missade slutspelet, skulle vara de enda som tjänade ekonomiskt på det! Helt sjukt och fullständigt bakvänt!

Sen är jag väl medveten om att den riktigt kladdiga affären blir upp- respektive nedflyttningsproblematiken. Den är jag glad att jag slipper tänka på, alltså.

Idrott är stort, särskilt SHL. Men det saknar allmännytta. Det är inte avgörande för samhällets funktion att det spelas slutspel i ishockey. Därför anser jag att SHL ska göra det enda vettiga, med tanke på situationen - Ställ in slutspelet!

Det ska bli sjukt intressant att se hur dom löser alla kval. Mycket pengar på spel för en mängd klubbar alla serier, inte bara SHL.

Blir det inget slutspel i SHL är det bara att dela ut pris för serieseger samt betala ut vinstpengarna till ettan, tvåan och trean som vanligt.
Sen kan man gravera in COVID-19 som slutspelets vinnare på LeMat-pokalen.

Herrejävlar vilken brutal diss, bland det bästa jag sett:

twitter.com/Malmo_Redhawks/stat … 90368?s=20

:laughing: :laughing: :laughing:

Så tommy Boustedt slutar. Verkar vara bra då jag tolkar det som han varit ett av problemen, men, jag är jävligt dåligt insatt och lat, så vad är eran take on this?

Oxå, ni som missat:
twitter.com/Malmo_Redhawks/stat … 90368?s=20

Jag kollade den igen, fantastiskt bra. :smiley:

Här är Uffe Bodins take:

hockeysverige.se/2020/04/22/bod … forandring

Sitter och tittar på Oskarshamn-Luleå. Nästan inget spel 5 mot 5, tydligen spelarna och ledarna dom vill att domarna ska blåsa för allt som ser ut dom en slashing.

Coronan tar fart ute i Europa igen och så smått på uppgång även i Sverige.
Ingen publik lär tillåtas innan nyår, knappast troligt med publik under våren heller?
Vad tror ni? Kommer säsongen genomföras eller ställer man in så småningom?