Tråden om: SHL

Om inte publik kommer att tillåtas inom en snar framtid som medger att klubbarna har en chans att överleva ekonomiskt så är väl egentligen det enda ansvariga att stänga serien intill dess att de ekonomiska förutsättningarna att fortsätta finns.

Att spela SHL inför tomma läktare om det leder till att hälften av klubbarna går i konkurs känns ju helt jävla meningslöst! Vem skulle tjäna på ett sådant agerande?

Nej gynnar ju inte Cmore heller om så blir utfallet men dom vill ju ha valuta för sina miljoner och en produkt o sälja.
Hmmm…

Fortfarande inget nytt beslut i publikfrågan:
hockeysverige.se/2020/10/08/bak … blikfragan

Katastrof. Jag är sugen på att åka till Ullared, köra huvudet i en burk med klipulver och sedan stå i entren och nysa så det sprutar hela veckan.

Och jag säger inte detta enbart för HVs skulle. Min lilla klubb som är ideelt driven mestadels, och spelar på relativt låg nivå (div 1 bandy) kommer bli av med massor av pengar, samt möjligheter till ungdomsverksamhet pga detta, mestadels för att vi som i vanliga fall har 250 ungar i “skridskokul” ute på bandybanan varje lördag, nu bara tillåts ha 50st. Detta förstör för så många unga.

#fuckinghell

Finns det någon helt ofarlig gas, som om man inandas gör så att man börjar hosta eller nysa, som man kan introducera i luftsystemen till mall of Scandinavia, Ullared etc? Det vore ett hyffsat practical joke i folkhälsoupplysande syfte imho.

Covid-19 i LHC stoppar SHL match:
hockeynews.se/articles/16522/?f … NS7g7zIUaA

Angående SHL:

LHCs match inställd ikv pga corona i laget. Hittills 5 spelare och två tränare konstaterade. Lär ju bli fler…

En spelare i Djurgården fick kliva av spelarbussen i Borlänge påväg mot Leksand, kände sig dålig.

Hur ska detta funka? Varje lag lär ju drabbas, hur ska man få ihop spelschemat?

Går vi mot ännu en avslutad säsong i förtid?

Såg att Åke Unger twittrade ngt om beslut att stänga ligan men att det dementeras av förbundet. Jag undrar om inte säsongen kommer ställas in. Hela 20 st i Lhc har drabbats av covid enligt expressen, det kommer säkert bli värre framöver… :frowning:

Ja eller bara köra på som vanligt och skita i Coronan, visst smittan sprider sig men dödligheten är ju inte särskilt hög jämfört med vanlig influensa och det är ju minimalt med folk som blir allvarligt sjuka.

Undrar hur många fler matcher som ska flyttas över och hur många fler lag som ska behöva bli drabbade av virusutbrott innan SHL pausar serien tills vidare? Min gissning - inte mycket mer krävs. Skulle inte förvåna mig om man fattar beslut nån gång i nästa vecka.

Igår ställde svenska ishockeyförbundet in juniorsäsongen, samt stängde SDHL och hockeyettan för förflyttningar. Ytterst märkligt att man inte fattar samma beslut för SHL.

Enligt Sanny så röstade klubbarna emot detta tidigare under säsongen och det är ju en sak. Men förutsättningarna som råder nu har aldrig tidigare existerat. Och förutsättningarna ändras i princip varje dag.

Man borde rösta igen, eller så borde förbundet bara köra över SHL. Sen kan jag köpa att man flyttar upp ett eller två lag lag från HAS. Jag ser inget problem med det. Sedan kan man ha 2-3 säsonger där man återgår till 14 lag genom att flytta ner 2 lag och flytta upp 1.

För som sagt de ekonomiska och sportsliga förutsättningarna är historiskt sett helt unika. Oansvarigt att man ens spelar kan jag tycka.

Melart får alltså BARA 3 matcher avstängning för något av det mest osportsliga och fulaste i många år.

PINSAMT.

Rögle går verkligen för bucklan, är med o budar på

aftonbladet.se/sportbladet/ … g-till-shl

Hade gärna sett han i HV

SHL är ju jämnare än någonsin och lagen som kan åka ur är ju faktiskt ändå rätt bra !

Tror de inte skulle åkt ur för 2-3 år sedan med de laguppställningarna …

Tittar man på Björklöven och Timrå ser dessa ju också rätt bra ut.

En möjlig lösning skulle kanske vara att plocka upp ett eller två lag till från Hockeyallsvenskan (2 gör ju att det blir jämnt antal lag) utan att flytta ned något från SHL.

Skulle förstå om Björklöven , Timrå etc annars blir förbannade om de återigen blir snuvade på uppflyttningschansen och det skulle kunna vara ett sätt att lösa det dilemmat …

Anton Lander är klar för timrå även om dom spelar allsvenskan nästa år. Lander och Dahlén inte så pjåkigt i allsvenskan får man allt säga om dom nu inte går upp då.

Edit: även Päjäärvi Svensson ryktas svagt till Timrå då han o Lander är typ bästa polare

Kan Johan Hults ersättare finnas inom Timrås organisation?

Pär Lindholm tillbaka i SAIK.

Vad är det hult menar med “det kommer att lösa sig” enligt jnytt?

Kan någon vänlig själ kopiera intervjun med Johan Hult?

Oj, det hade varit nåt ! Skulle bli SHL:s bästa femma !

25 timmar kvar… & 5 minuter…
Sedan vet vi resultatet av vad hult åstadkommit :wink: