Tråden om: SHL

Löjligt och direkt provocerande.
Har ju levererat fyra utomordentliga lirare som har presterat.

Pär Lindholm är nog bästa värvningen i detta fönster. Eller vad säger ni?
Vilka spelare dem har när man tittar närmare. Inte konstigt det såg ut som de hade pp i 5v5 mot Hv

Saik - Rögle i final känns hyfsat troligt om tabellen tillåter

Hur är statusen på illomäki?
Är han frisk ifrån sjukdom??!!
Han behövs imorgon!!!

Varför skriver du om vår egna spelare i tråd som rör SHL? :laughing:

Kent Norberg är väl deras motsvarighet, dock va han rätt stort fiasko för gäng år sedan när Frölunda hade han…

Dom hade väl rätt bra lag. Var i semi o så iaf

Edit: och han sade upp sig själv när det sket sig säsongen efter eller när det var. Skönt med den insikten.
Nåval tunga namn i Timrå som det även var i Frölundas lag.

Nä jag gillart någon som ser att det inte fungerar och säger upp sig.
Slipper man riskera att betala någon som avskedats lön i 3 år

Inte nog med att silverköping har det jobbigt just nu, så kom det ytterligare 3 stjärnsmällar ikväll…
Dom kan lägga till 3 spelare på skadelistan.
Hålet blir djupare och djupare medans Hv71 sakta men säkert kan titta uppåt…

Försökte gripa halmstråt enligt ovan , svar nedan :
"Beslut att stänga ligan för upp/nedflytt eller utökning av ligan kan endast tas av Svenska Ishockeyförbundet, det är inget som SHL, HockeyAllsvenskan eller någon ytterligare liga kan besluta själva. SHL skulle dock kunna presentera ett förslag för frågor som SIF beslutar kring. Dock så ägs SHL av de 14 klubbarna och när det gäller större beslut, som tex ett beslut att stänga för upp/nedflytt eller utökning av ligan, krävs det att ägarna beslutar att ett sådant förslag ska tas fram. Klubbarna har ej önskat detta, varpå SHL ej kan driva frågan vidare.

I slutändan är det alltså upp till klubbarna, i form av ägare, att bestämma om ett sådant förslag ska tas fram och de har beslutat att även fortsättningsvis stå bakom att säsongen och serieindelningen ska gälla som tidigare beslutat av SIF och överenskommet bland de olika ligorna."

Coronasmitta igen i Redhawks: ”Inte längre sportsligt rättvist”
sydsvenskan.se/2021-02-20/c … t-rattvist

Klappa igen ligan för nedflyttning nu

Håller med, de kan också flytta upp 2 lag från hockeyallsvenskan / utöka SHL med 2 lag till när det nu är så jämnt.

Så bli inte Timrå & Co så sura, topplagen där kan ju inte gärna vara särskilt glada om det åter blir en säsong som förra året där man trots att man gått jättebra inte får nån chans att spela SHL-hockey …

Sitter och tittar på Linköping-Skellefteå, vilken klasskillnad, Lhc kommer inte över halvplan. Kvalet för silver lär vara ett faktum.

Kollar Villa Lidköping - Frillesås… (OT)

Såg också på den !

HV har ju inte gjort några jättevärvningar eller haft något vettigt spel (speciellt under Rahm som var väl det värsta att han fick vara kvar så länge) - men en sak måste jag säga - jäklar vad hög och jämn kvalitet SHL har fått.

Flera lag som riskerar nedflyttning skulle hållit till i seriens mitt om det var för fem år sen - inlånade NHL-spelare och allmänt höjd nivå har gjort SHL bättre än någonsin !

Skellefteå t.ex. ser sjukt bra ut !

Färjestad stänger ner butiken pga Corona…
Vad säger man om det?

…att växjömatchen ikväll borde skjutas på givet att man inte kunnat testa samtliga…

Och nu är det smitta i Växjö.
Malmö -->Färjestad → Växjö → …HV…?

Jag förstår verkligen inte resonemanget att man fortfarande kör på som vanligt.

Förra året var smittspridningen inte i närheten av vad den är nu, och konsekvenserna av sjukdomen var inte heller lika kända. Ändå valde man att avsluta säsongen utan både slutspel och kval.

Självklart blir man betraktad med skepsis om man som supporter till lagen på kvalplats uttrycker detta, men det borde väl finnas någon annan högre upp i tabellen och hela organisationen som också inser vad man gamblar med?

om hv spelar kan det kanske bidra till att hela systemet krashar och vi slipper kvala… just a thought… :unamused:

Svensk ishockey i allmänhet, och SHL i synnerhet, är en parodi utan dess like. Majoriteten av SHL-klubbarna struntar i allt som har med spelarnas säkerhet visavi covid-19 och den sportsliga rättvisan att göra. Men ska absolut tvinga ner ett lag till allsvenskan. Allt beroende på att man inte vill dela med sig av TV-pengarna till ett femtonde lag ens under ett ynka år. Om man fortsätter att spela, är jag övertygad om att lagen, när det verkligen gäller nu mot slutet, kommer att mörka smitta inom laget och kanske spela smittsamma spelare.

De som dock står för den värsta parodin är Svenska Ishockeyförbundet och dess ordförande Anders Larsson. Det är förbundet som egentligen äger alla ligor och som ansvarar för att svensk ishockey mår bra samt att alla ligor spelas under rättvisa förhållanden och under likartade villkor. SHL bedrivs idag inte under rättvisa förhållanden eller på samma villkor för alla klubbar. Därför måste förbundet ta sitt ansvar och, för det första stänga alla ligor nedåt och i ett eventuellt andra skede, om man inte får bukt med smittspridningen, stänga ner säsongen. Man kan inte invänta att den giriga SHL-sekten begär att det ska ske.

Det som sker, eller inte sker är egentligen för jävligt. Det jag hört, är att SHL vid minst fyra tillfällen röstat om det här ned att eventuellt stänga SHL för nedflyttning. I april, i juni, i september och i december. Vid alla tillfällen har tydligen HV, tillsamnans med tre andra lag, argumenterat för och röstat för att stänga ligan för nedflyttning denna säsong. Alltså även vid de tidpunkter då många, även HV själva, såg just HV som en av guldkandidaterna.

Men…som allt har blivit, med Corona, med sönderhackat spelschema och med HVs miserabla prestationer så har jag kommit till ett läge där ishockey inte längre känns så viktigt. Jag vill självklart att HV71 spelar SHL-hockey nästa säsong men när det nu blivit som det blivit, bryr jag mig faktiskt inte. Jag har tidigare under mitt långa supporterskap, sovit jäkligt dåligt vid en förlust, oavsett om laget varit etta i tabellen eller längre ner. Men nu, trots HVs läge och rådande förhållanden, med alla förluster, sover jag ändå riktigt bra om nätterna. Då är man nog klar.

Det här låter ju betryggande inför kvalet:

Svartvadet: Då hade Brynäs varit topp sex
[url]https://sverigesradio.se/artikel/svartvadet-da-hade-brynas-varit-topp-6[/url]

Om Svartvadet har rätt så är Brynäs som motståndare närmast en garanti för att HV hamnar i hockeyallsvenskan …