Hv i blått. Det gillas.
Detta kanske inte passar i tråden? Men aja. Funderar på att dra ner till GBG i helgen. Tänkte gå på FHC -HV. Men till frågan, ni som varit i Scandinavium. Vart sitter man som bäst? Som jag har fattat det kommer man långt från isen om man sitter högt upp? Priset spelar mindre roll, vill gärna se så bra jag kan när jag ändå är där.
Mod får gärna flytta om detta inte passar i denna tråd.
Boendes i Göteborgstrakten sen 10 år tillbaka så jag går alltid på matcherna i Scandivium och tyvärr så är det en usel arena att kolla på hockey i oavsett var du sitter. Men som du säger inte för högt upp för läktarna är flacka så då är du väldigt långt från isen, men inte heller för långt ner för då ser du dåligt över sargen istället. Någonstans i mitten så blir det ok iallafall.
Okej! Precis som jag misstänkte. Tackar ödmjukast för hjälpen ![]()
Jag är Göteborgare och tycker att det är som sämst långt ner, då ser du ingenting på motsatt sida, om du sitter vid kortsidan vill säga. Bättre långt upp, men kanske inte för långt upp, men helt klart bättre översikt uppe än nere.
“Anttoni Honka, 23, säljs just nu ut till svenska klubbar. Han är en rörlig högerskjutande back som hamnat lite snett i Carolinas system.”
Aha! Är en offensiv back vårt största behov dock?
Vi på detta forum har ju, minst sagt, en del frågetecken runt Tomas Montén och Kent Norberg.
Men hur är det i Rögle? Jag såg försäsongsmatchen mot Rögle, deras 2-8 match mot VF och så då igår. Överlag väldigt energilöst, idéfattigt, inga jättebra linjer i spelet. En backsida, som enligt Sanny Lindström, är felbyggd. Och toppbacken Gregoire? Hur var scoutingen där? Cam Abbott verkar lite sömnig. Chris Abbott fiskar ungdomar i HV-vatten. Har Rögle peakat?
Kan mycket väl tänka mig att Abbottarnas tid i Rögle snart är över.
Tror definitivt deras peak är över. Och där har ju Rögle satt sig i en knivig sits. Abbotts är ett koncept, går inte att ha den ene utan den andra. Så kan bli lite stökigt den dag Rögle väljer att gå skilda vägar…
Med det sagt tycker jag de faktiskt var rätt bra igår. De förtjänade tre poäng. Gjorde snudd på en perfekt bortamatch med undantag för svaga ingripanden vid HV:s mål. Så ska vi bara gå på gårdagen tror jag de kommer lyfta i tabellen. Kanske inte det guldlag de tippats att vara, men mitten absolut.
Albin Lundin stängs av 3 matcher och 10k böter. Säkert jätte delad åsikt här mellan folk men jag tycker det är horribelt beslut! Herregud…Helt rätt tik överklagar och är typ 99% säker på han frias eller drar de av 2 matcher.
Klart att det inte är konstigt men alla spelare ska såklart ha koll på var de är någonstans. Reglerna är ju ganska solklara där…? Lite överdrivet men kontakt med domarna är det ju nolltolerans på
Domaren ska ju dock inte åka ut mot spelaren i hans bana kan jag tycka. 3 matcher är sjukt hårt straff! Matchstraff det kan jag köpa, men inte 3 matcher.
Påminner lite om det som hände Kris Beech i en match borta mot Modo för många år sedan.
Beech åkte mot kortsargen där pucken var, domaren Patrik Sjöberg gjorde en bakåtpiruett mitt in i Beechs åkväg och det blev en kraftig kollision (ingen blev skadad).
Beech fick sex matchers avstängning varav två omvandlades till böter.
Med det i minne känns Lundins straff rätt normalt, även om jag tycker båda straffen är åt helsike för hårda.
Har lite insyn i Rögle och har genom säkra källor hört att det idag förts någon form av “krismöte” om bröderna Abbott´s framtid i klubben. Vet även att Chris tillsammans med frugan har trivts som allra bäst i Jönköping. Kan detta vara våran räddning kanske?
Kanske inte låter trovärdig då jag är inaktiv här, välj vad ni tror på ![]()
Har aldrig varit ett större fan av Abbotts. Varken som spelare eller ledare. Tror man i det långa loppet målar in sig i ett hörn när man jobbar med en paketlösning som dem. Men. De har efter förutsättningarna gjort det bra i Rögle. Som läget är nu skulle jag lätt köpa dem som paketlösning i HV, om det bara handlar om att få ordning på den skit vi befinner oss i.
Abbottbröderna har något vi saknar i montén, nubben iallafall. De utstrålar professionalitet. De känns oerhört seriösa i allt de tar sig för. När man ser nubben och montén är det inte order seriös som kommer till en.
Abbotts är ju bättre än klåparna vi har nu men tror inte de är rätt väg att gå. Inte i ett paket i alla fall.
Chris som sportchef skulle jag kanske kunna tänka mig. Han har bommat en hel del viktiga värvningar men också gjort det bra med yngre NHL prospects.
Sjuka problem med att få ihop backsidan allt som oftast förutom Seidersäsongen. Förra säsongen även med centersidan.
Cam däremot som HC tror jag inte på fullt ut då han känns för enkelspårig. Tror inte på att bara köra på och en massa f**k hela tiden.
Cam är klart bättre än Monthen men det säger ju ingenting då det gäller väldigt många. Skulle kanske funka en kortare period men jag skulle avstå.
Mårtensson och Kimby kan jag tänka mig. Sahlstedt, Filander också. Finns nog många bra namn men kanske inte nu direkt men går nog att lösa under säsongen.
Vi kan nog vänta lite utan att det påverkar något nämnvärt. Monthen är inga problem whatsoever att plocka bort på stubinen.
Det viktigaste är att plocka bort Kent Monthen direkt. Rädd för att om vi vinner strömatcher här och där och inte blir avhängda att Lindbom och Wilander fegar ur och väntar för länge.
Ha allvarligt samtal och tala om dittan och dattan kan jag tycka är lite löjligt. Fattar de inte att det inte är OK själva och att någon behöver tala om vad som krävs då är det ju låg nivå.
Det är ju ibte precis att det är någon skadekris och man pratar strategi och liknande antar jag. Wilander och Lindbom är nog mycket medvetna vilka sjuka pengar man lade förra säsongen och vad som hände då.
Att även denna säsongen behöva gå in med extrapengar redan trots att man lagt mycket mer redan från start är ju bara sjukt galet och slöseri.
Monthen var fel, är fel och kommer att vara fel. Gödsla inte mer pengar över honom utan dra plåstret nu direkt.
Samma med Nubben som bevisat att han inte fixar att skapa ett absolut topplag trots toppresurser. Frölunda var inte otur sist han lekte med en toppbudget.
Att utstråla proffessionalitet känns inte som en relevant parameter när det kommer till att bedöma hur bra någon är i sin roll. Vad har man för nytta av att göra det? Rögle är en loserklubb ändå
Som lyckad ledare kan du inte vara oseriös och oproffesionell om du ska få alla med dig. Ditt jobb att att ha en bra plan och få alla du leder att jobba tillsammans för att uppfylla den planen. Börjar gruppen tvivla på att du vet vad du gör så slutar de att följa dig och din plan och kör sina egna race. Då blir det så kallad hönsgård