Tråden om: SHL

Skillnad på att bryta mot lagen eller inte.
Nog om det.
Vilket av övriga lag i SHL har överraskat mest negativt?
Positivt lär väl vara Modo.

2 gillningar

Vad har hänt där egentligen? Skicka ett PM är du jättesnäll, hittar inget angående OSL i Rögle.

Rögle har ju inte gått på vatten direkt. Extrema försvar och målvakts problem. Laget känns väldigt framtungt.

1 gillning

Vet i tusan vilken kategori man ska lägga detta inlägg, men är det någon som vet om det går att köpa biljett till bortaläktaren i Scandinavium? Ska ta med lilltösen på VF-Hv den 14/10 men verkar ej gå att köpa på ordinarie biljettförsäljningen.

Palola till Oskarshamn på korttidskontrakt

Har haft samma bekymmer tidigare, det är via NBS de ska köpas men då prioriteras de som åker med NBS dit. Sist köpte jag bara de billigaste biljetter på sittplats för 100kr och gick och ställde mig i klacken :sweat_smile:

1 gillning

Pröva att maila NBS!

Fan vad jag gillar Mattias Karlin. Vilket jävla jobb han har gjort i Modo. Sjukt imponerande.

1 gillning

Han är grym och får verkligen gruppen att prestera

Tittade lite på vilka som kan bli bottenlag igen och det känns fortfarande som Oskarshamn och Linköping är mina huvudkandidater.
Men Leksand och HV är nästa kandidater som det ser ut just nu. (Leksand har väl mycket skador som kan påverka)

Jag ser också att det är väldigt tydligt hur svårt både HV , Linköping och Leksand har mot de BÄTTRE lagen. Det blir INTE mycket poäng mot dem.

Där skiljer sig faktiskt Malmö som tagit en del poäng mot bra lag.

Men för HV kanske det är bättre att spela mer opportunistiskt mot lag som Skellefteå, inte ta ut sig om man hamnar i underläge med 2-3 mål utan fokusera på att spela mer opportunistiskt i sådana lägen. Naturligtvis inte skita i matchen - men veta att fokusera på kontringar, smart spel och spara sig lite till nästa dags match som kanske är mot ett lag som Malmö där man har större chans att bärga en 3-poängare. (detta låter hemskt i vissas öron som menar att man alltid ska ge 100 i alla lägen och alltid ta ut sig maximalt med exakt samma spelsätt i alla lägen :slight_smile: )

Ser Modo Leksand just nu och måste säga att Modo-spelarna faller väldigt lätt och förstärker i många situationer. Gillar inte deras tendenser kring denna typ av förstärkningar i situationerna

Jag tror deras trend är över, nu kommer det bara gå neråt

SHL: Carl Klingberg utreds för matchfixning (aftonbladet.se)

Vet inte om det är här det passar in men vad säger ni forumläsare om hela denhär soppan egentligen?

Så jövla töntigt

Är det så töntigt egentligen? Var sätter man i så fall gränsen? Tycker gott man kan utreda för att utröna vad som är ok eller inte.

6 gillningar

Tyckte det var ganska komiskt.

Han hade nog inte en enda tanke på att det faktiskt var matchfixning när han sa som han gjorde.

Tror det blir ett väldigt milt straff om det nu blir nåt. Viktigt ändå att ta sånna frågor på allvar ändå.

2 gillningar

Troligen ett utfall av naivitet. Han tänkte inte ett steg längre.
Men ett alvarligt misstag att göra.

Precis. Tänk på personen som alltid har 9-2 på oddset. Eller 8-3. Det är väl därför det är av yttersta vikt att utreda. Alla spelarna i Frölunda hade i teorin kunnat känna för supporten, som verkar vara någon profil, som alltid tippar 8-2.

Eller om det skulle bli en målskillnadsaffär kring något streck i tabellen mellan rögle och lag x…

Finns ju profiler som håller på ett annat lag som alltid tippar 7-1.
Spelarna ska inte ens tänka en tanke på vad andra kan tänkas ha tippat.

1 gillning