Tråden om: SHL

MoDo bara öser på, 2-0 mot Malmö nu och ser riktigt bra ut.

Lhc verkar bli söndermalda av Luleå iaf…

1 gillning

Rögle liknar oss i matchen från torsdags

1 gillning

Nu börjar MODO dock se lite mänskligare ut och Malmö börjar komma ikapp spelmässigt ,

Mot Timrå tappade MODO ordentligt mot slutet, det blir nog en jämn match hur som helst.

1 gillning

Nångång så lär det ju vända men får ändå säga att jag är imponerad över hur dom kör på som nykomlingar och spelar bra

Linköping är riktigt dåliga. Dom har en bättre defensiv och målvakt skulle jag säga, men inga målskyttar. Vi har en bra offensiv, kan vi bara justera defensiven så bör vi vara före det här laget i i bottenträsket.

Dom har inget spel i anfallszon överhuvudtaget.

Well Rögle har problem med. 8-2 nu till fhc.

Herregud. Modo bara öser på. Så jävla imponerande. Grym match återigen.

Oskarshamn och Linköping som räddningsplankor vad gäller kval, kanske.

Linköping hade fått kvala redan förra året om det inte var för “special teams” där de var sjukt bra.
De har bra kontringsspelare/avslutare men spelmässigt håller jag med föregående talare om att de inte ser alls så imponerande ut.

Malmö verkar inte omöjliga heller.
MODO har gjort det grymt bra hittills, men det är en lång serie och flera bra lag så vi får se hur det går.

Hv kämpar idag iaf

1 gillning

Viktor Lodin som vi kunde plockat in om vi hade velat enligt rapporterna men som vi avstod ifrån leder poängligan i ett jumbolag.

Fanns olika faktorer som gjorde att vi avstod som jag förstod det. Liknande OSL som också var kontroversiell.

Lätt att vara efterklok givetvis men Lodin har ju Nubben full koll på sen Timrå tiden så lite synd som det verkar. Måste ju varit ett medvetet val att avstå då han troligen säkert valt HV före IKO.

Inte säkert han lyckats i HV med Monten vis rodret dock. Tyckte han var riktigt bra med pucken förra lördagen. Vänsterfattad Karlqvist.

Good News, Anton Lindholm avstängd när vi möter dem nästa lördag!

Ökar våra chanser avsevärt.

Lakers på torsdag också skadeskjutet och ur form.

Luktar sex poäng nästa vecka.

2 gillningar

Minst! :wink:

Och det är just det som talat emot oss :laughing:

Kommer la HV slappna av och tro allt löser sig genom bara ställa ut rören på isen…

Reflektion på temat “Groundhog Day” - Om vi bara inte tappat poäng sista sekunderna mot LHC så hade vi legat före dem och de hade varit på kvalplats. Kan vi inte lämna den här tidsloopen snart?

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tråden om HockeyAllsvenskan

Att Nubben visste exakt vem Lodin är och vad han har för hobbys är något som vi ska vara glada över för annars hade han nog hamnat i HV.

4 gillningar

IMG_2903

(Förlåt)

5 gillningar

Om man ska gå efter den moraliska kompassen så borde vi inte tagit emot OSL heller då kan jag tycka. Den soppan känns värre tycker jag.