Tråden om: SHL

Då tycker jag Rönnberg är bebtydligt mer uppfriskande än Hellqvist faktiskt. Ne inte mkt för Hellqvist alls.

Rönnberg kan vara rätt skön i intervjuer och bjuda till men hans eviga tjat om domarna och att Frölunda aldrig gör fel blir man less på, samma tugg varje säsong

Jag tror jag mest gillar att han är så härligt skånsk och dryg ibland. Det blir ganska underhållande med nån som blir intervjuad och skiter totalt i medieträning etc. Han har ju lyckats bra i Leksand med så här långt. Får hoppas han får fortsätta va frisk nog att jobba.

Tycker inte han gjort de så bra dock menar de har inte varit förbi kvartsfinal under honom bla. Helt oki i grundserien.

Jo för vi på forumet gnäller ju aldrig på domaren själva :wink:

Never! 100% rätt dömt hela tiden :sweat_smile:

1 gillning

Samma här, jag slets mellan ”Karmakänslorna” och empati när Brynäs åkte ur. Lite kul var det ändå med tanke på allt kring kvalet -21

1 gillning

Detta ger nog alla hockeyälskare gåshud.

Tycker nog att HV borde boosta upp sitt intro lite

För kort intro…

Luleås eller hv ?

Luleås :wink:

Nej tack. Tycker HV:s är väl avvägt. Lite lagom med effekter samtidigt som det framförallt bästa intro-låten och klacken som märks och syns. HV:s intro är 100% kultur. Luleås 100% Disney on Ice.

7 gillningar

Om man ska gå efter de första matcherna så kanske Oskarshamn och Linköping kan få det tufft i år - jag sticker ut hakan och tippar de 2 som kvallag.

EDIT: Men MODO faller ihop just nu, de är också en kandidat.

Jag tror Malmö kan överraska i år, de har en riktigt het förstalina. LHC får kvala mot Modo

Modo ser välcoachat ut men faller på att det är en till stora delar allsvensk trupp är min känsla iaf. Men kommer Ruohomaa tillbaka snabbt och Ranta plus O’Regan eller vad han heter flippar så kan dom nog hålla sig över kvalplatserna.

Ja, det kan också vara viktigt om det finns pengar att backa upp lagen med - vissa lag har sämre ekonomi än andra :

"Fyra av SHL-klubbarna ser i nuläget inte ut att klara det nya licenskravet som gäller från och med 2025.

Det handlar om Timrå (fem procent), Linköping (sex procent), Malmö (sju procent) och Örebro (åtta procent) som behöver komma upp i tio procent av klubbens totala omsättning i eget kapital."

Tar man detta i kombination med dåliga hockeyresultat kan det bli allt för tungt för vissa klubbar

fler privata medel vill investera i LHC, fattar inte varför d vill ge bort pengar till en sdåan klubb

Men tänk att som hockeyförening behöva räddas av Jockiboi hahaha. Då har man ju cementerat sin plats som ligans största skämt.

8 gillningar

Om man tycker att vi betalar höga löner för spelare så tror jag Lhc överbetalar många spelare som sen inte producerar