Känns som att det är Leksands tur i år. Hoppas och tror att det blir en favorit i repris mellan Leksand och Modo i kvalet.
Tänkte på det med innan idag. Tänk så blir det en exakt repris på när Modo åkte.
En av de absolut roligaste sjumatcherserierna någonsin. Seger oavsett vilket lag som åkte ur (Leksand och Modo är mina “hatlag”). Inte blev det ju sämre av att AJ stod i båset…
Bilderna på en förbannad Foppa efter kvitteringsmålet och Modos chock i samband med matchavgörandet är episka.
Ja, jag är en liten människa. Men den satt så jäkla fint. Efter SM-gulden är det ett personligt toppögonblick.
Ja, helt makalöst. Sen så är det ju som så att den bästa tillfredsställelsen kommer från andra lags misärer, efter HVs framgång dvs.
Kvalet när Brynäs åkte vad en av säsongens höjdpunkter, kände att revanschen vart fullbordad där.
Haha. Ja. Den satt fint den också. Samtidigt. Efter HV:s uttåg har man blivit lite mer ödmjuk. Så försöker frambringa den mer empatiska supportern numera. Vi vet ju att vi inte är odödliga längre…
Men 15/16. Oj, vad jag satt och skrattade framför tv:n sen kom Karma och bet mig i röven några år senare.
Ja, verkligen. Lite mer ödmjuk har han blivit iallafall. Tycker det är mer spännande vilka lag som krisar istället för vilket lag som vinner guld.
Förutsatt det inte är HV som vinner guld
Rätt bra fbk vinner då fattar hv vad som väntar. Mkt intressant match på Torsdag! Fbk ser urstarka ut.
Svårt se vi kan stå upp mot dom.
Hoppas på poäng på lör i stället.
Malmö spelar bra idag och förlorar mot ett ganska blekt Växjö. Fan om vi har samma jargong sen!
Växjö är alltid bleka. Hela laget inkl de 7 supportrarna är bleka. Synd att de vinner så mycket matcher ändå
Tycker faktiskt att Zkellefteå såg riktigt bleka och dåliga ut.
Och dom har en tränare som man inte hör vad han säger. Nubben ser ju ut som en liten moppepojke som smygsnusar när Hellqvist trycker in två dosor på en gång…
Förövrigt tror jag Hellqvist är första tränare att ryka och vem tar över? Trumvirvel… Challe!
Hellqvist är den mest sega, trötta slöa, tråkiga tränare jag någonsin sätt i SHL tror jag. Hur ska en sån typ av tränare få igång sitt lag? Men blir ju inte tok taggad när han snackar. Somnar ju bara av se honom. Jag satte min peng först på Klas Östman men Hellqvist ligger nog bra till.
Den här dykningen alltså
Han kanske inte var en fontän av ord innan heller men att han verkar lite seg är ju delvis pga hans sjukdom (parkinsons). Tycker det är ganska uppfriskande med nån som säger vad han tycker iaf. Det är inte mycket floskler ur hans mun.
@Fyboda videon blev en bild för mig iaf
Går nog inte att skicka länkar via Instagram. Hur som helst, en röglespelare gjorde ett riktigt svandyk och fick en tvåa för diving.
Här kommer Robert Rosén med en härlig filmning! Höj beloppen på böterna tack.
Den va riktigt vidrig. Noll kontakt och huvudet åker bakåt och handen åker upp instinktivt för att markera att han fick ont.
Då tycker jag Rönnberg är bebtydligt mer uppfriskande än Hellqvist faktiskt. Ne inte mkt för Hellqvist alls.