Särskilt när det finns fotbollsarenor som tar flera 10000-tals personer. Visst, det spelas mer hockeymatcher, men ändå.
Tycker det är så kul när alla tippar Frölunda som vinnare och så ligger de under med 3 mål efter period 1 he he
Nubben såg potentialen i honom när han värvade han till Timrå ![]()
Eller hur! Det är alltså tredje säsongen spelarna Nubben värvar börjar göra ordentligt med poäng… värt att behålla nubben nästa säsong också? ![]()
Om spelarna han värvar gör 150p plus så absolut, då är han ett geni ![]()
Så här slutar SHL enligt mig
FBK
ZAIK
FHC
Rögle
Lakers
Timrå
Örebro
Hv71
Luleå
Oskarshamn
Leksand
Malmö
LHC
MODO
Ärets Flipp i SHL, Sampo Ranta
Årets Flopp, Max Véronneau
Skytteligan, Dahlén
Poängligan, Omark
Backarnas poängliga,Tömmernes
Första tränare få sparken, Klas Östman
SM-Guld, FBK
Jag tror att Timrå blir giftiga som tusan och hamnar högre upp. Hv topp4. ![]()
Färjestad är storfavoriter till guldet enligt mig. De har inga svagheter, förutom att fördela istid till alla stjärnor, vilket inte brukar vara ett jättestort problem om man är en guldkandidat/Stanley Cup-kandidat t.ex
Någon som vet var man kan se statistik om tabeller från förgående år och där man kan titta på den efter varje omgång?
SHL.se brukar jag kolla på. Gamla statistiksidan. Dessvärre spelas ju omgångarna lite huller om buller, typ som idag, så jag brukar kolla datum.
Någon mer än mig som skall se LHC-OIK? Vill se Cluben smulas sönder på deras hemmapremiär.
Japp kollar med, ska bli intressant se lite faktiskt hur de står sig hemma.
Alla snackade om fhc kommer ha bästa PP i shl, inte börjat så bra. Släppt in två mål i pp istället på två matcher ![]()
Dom sköt 1 skott under pp och då fick dom spela 5 mot 3 och ena straffet var ett matchstraff…
Malte Strömwall har ett grymt skott men hans agerande i egen zon under pp är ju sämst
Valde mellan Strömwall och Véronneau som årets flopp i SHL. Blev Véronneau men blir inte förvånnad om de blir Malte. Men det är LÅNGT kvar.
Oskarshamn impar verkligen INTE.
Veronneau är ju helt osynlig, Malte blixtrar till lite ibland men hans defensiv är dålig.
Det är ingen bra match mellan lagen
Raketen Elvenes känns bra att vi släppte med ![]()
Hallå.
Vem sitter på aftonbladet plus och kan ge listan över vilka lag som för mest pengar av kommunen?
Leksand släppt in 10 mål på två matcher, laget låste in sig efter raset mot Frölunda. Kris?
De har nog sämst backar i hela shl. Fortsätter det så här kommer de hända grejer. Lite måste match nästa för Leksand.