Tråden om: SHL

Har för mig Madhawk sa att de var sugna på att bege sig söderut

Jag tycker inte vi ska gå efter tvillingarna Abbott.

Måste gå att hitta bättre. Ev ev Chris som sportchef men han har ju inte rosat marknaden och haft lite flyt med Seider bland annat.

Helt bedrövlig gällande backar med en del undantag. Låg träffprocent där.

Dock gillar han ungdomar och speciellt i de lägre kedjorna.

Cam som coach, näe. Då måste vi ha typ Lindbom och Pelle som ass.

Johan Hemlin som sportchef? Lång erfarenhet, brett kontaktnät och verkar vara en klok man. Han har även skrivit en bok, ”Att bygga och leda team”, där han förespråkar vikten av scouting.
“Eliminerar du en mindre bra rekrytering är scoutkostnaden betald för ett antal år framåt.” Motsatsen till Nubbens tuta och köra med andra ord.

1 gillning

Alltså måste bara få ur mig detta, men Timrås tröjor måste ju vara, genom alla tider, de fulaste tröjorna i hockey? Inkluderat FBKs löfbergs lila-tröjor :face_vomiting::face_vomiting:

Kaos i Timrås försvar just nu. Tappar allt vad markering heter.

När jag ser det tycker jag Lindbom börjat få bra ordning på försvaret senaste matcherna jämförelsevis.

Hoppas det fortsätter så

1 gillning

Hur ser Juolevi ut? :blush:

Hade inte riktigt honom i fokus tyvärr , bytte kanal för jag tror Timrå är chanslösa med så uselt försvarsspel , tyvärr för Hv :slightly_smiling_face:

Jag kollade lite själv.

Han har problem med tempot. Skridskoåkningen är alldeles för dålig :blush:

Sticker inte ut alls… tycker inte de ä något för hv

Från intervjun med Hemlin

En annan fördel med att scouta i olika länder är att man över tid lär sig att avgöra hur de olika ligorna står sig mot varandra. En viktig lärdom när man ska avgöra kvalitén på en spelare, menar Johan Hemlin.

Det där är nåt jag slagits av på sistone. Har alltid haft för mig att Liiga är nästan lika bra som SHL men tycker inte det stämmer längre alls. SHL har gått ifrån.

Frågan är hur bra känsla för detta HV har.

Det diskuterades också inför säsong :wink: att Liiga är en rätt dålig liga

Beror lite på , i Finland är de inte riktigt lika tajt mellan lagen som i shl

Skulle säga att top 3 i Finland hade klarat sig i SHL

Austin Wagner klar för IKO

Tung förstärkning, hoppas han får svårt att anpassa sin annars otroligt starka skridskoåkning till SHL.

1 gillning

Jaha, vilka tror ni tar guldet nu när vi kan räkna bort FBK?:wink:

7 gillningar

Faktiskt trott på fbk sen dag ett. Finns inget lag som har den bredd och spets som dom har. Impad av hela föreningen fbk. De är klass rätt av!

1 gillning

FBK är ju enda laget som jag kan tycka är bättre än HV. Jag tror inte att de kommer att förstärka under säsongen om de inte får långtidskador.

De gjorde ju en enorm vinst förra säsongen så pengar finns men är väldigt noga med pengarna de lägger. Släppte Davidson och Elie bland annat och även Rydahl missade de.

Vi kommer nog minst att ta in en back i alla fall vilket behövs men kan nog bli tufft ändå att nå upp till FBKs nivå.

Nu har Wennerholm gått in och säkert jinxar FBK. Antagligen en hel del arga miner i Karlstad nu!:joy:

EDIT: Naturligtvis inte ens trea på den bollen……:lying_face:

2 gillningar

Som förening ligger Hv ljusår efter fbk. Fbk har rätt folk på rätt plats tar bra beslut för klubben. Allt annat kan man säga om Hv…

1 gillning

Han jinxade HV också… Kan bli ett topplag till våren om de fortsätter så här…

2 gillningar

Idag i omgång 16 i SHL så möter alltså Luleå Rögle BandyKlubb.

20/21 HV
21/22 DIF
22/23 Brynäs
23/24 Rögle

Dessa har alltså Luleå mött i omgång 16 de senaste fyra säsongerna.

Kan det bli att bandyklubben med storhetsvansinne bland sina fans som möter Nybro nästa säsong?

Vore helt sanslöst och samtidigt otroligt vilken slump i så fall.

19 gillningar