Tråden om: SHL

Åh jisses :joy::joy::joy:

Men dom har ett välmående SHL-lag och ett bra SDHL-lag.

Hellre en speaker som säger fel. Fö rätt uselt med HVs som behandlar pratandet som om de vore knattenivå där publiken ska skrika efternamnet.

Fast kollar man på inte minst alla kids där så är det ju en väldigt uppskattad del att få skrika efternamnet. Det blir ju en del av själva inramningen där man bjuder in publiken liksom.

2 gillningar

Jag älskar att få skrika efternamnet. Trots att jag är 40+.

Däremot gillar jag inte det överdrivna och amerikaniserade sättet i de andra delarna. Känns forcerat.

1 gillning

Håller med, älskar också att få skrika lite :smiling_face:

1 gillning

Passar bra. Ansiktsmålning, puckkastning, hoppborgar, lekhörnor och namnskrik.

Nej. Jag är inte bitter.

Jag vägrar kommentera HV71 i kväll. Väljer hjärnsläppet i Oskarshamn. IKOs Olli Palola spearar Leksands målvakt Armalis lite lätt i magplattan. Armalis svarar med att åka ifatt Palola och slår en hård smäll med plocken i ansiktet, bakifrån …fegt…uselt.

Armalis får matchstraff och Palola, totalt jäkla groggy, körs till sjukhuset. Illa!

2 gillningar

Det ena behöver ju inte utesluta det andra. Men prio ett bör ju vara att ha ett konkurrenskraftigt lag att ställa på isen. Så kan det andra komma sen.

Kollade på situationen. Såg otäckt ut att han blev så groggy Palola.

Så har det väl varit i, i stort sett, 50 år. Något man tog efter Färjestad en gång i tiden. Nu tycker jag själv att det förfarandet är både löjligt och förlegat så det borde tas bort. Nu!

Ja, såg otäckt ut. Man undrar ju också vad domarna tänker som inte blåser av direkt när han kravlar runt på isen och inte kan resa sig. Borde vara uppenbart att han behöver ses till av sjukvårdspersonal på studs.

Fruktansvärt fult faktiskt. Det bör ju rimligtvis innebära en lång avstängning.
Önskar även Palola ett snabbt tillfrisknande.

Nu lär väl inte Palola spela de närmsta matcherna, men bör inte en medveten spearing som den han gör på Armalis också ge en avstängning? Även om det inte har någon direkt inverkan kan det ju bli så om han blir avstängd i ett kval som återfallsförbrytare.
Önskar givetvis inte Palola något ont, men det hade varit intressant att veta hur Diciplinnämnden ser på situationen.

Om någon hade spearat mig hade jag också lappat tillbaka, om jag kunnat. Spearing är sjukt fult och fegt och förtjänar stryk. :man_shrugging:

Palolas lätta spearing i madrassen på Armalis är ändå ganska harmlös även om det inte är ok. Situationsrummet har inte anmält Palola till DN, så vad disciplinnämnden tycker får vi aldrig veta.

Armalis är dock anmäld och domen lär komma runt lunchtid idag. I mina ögon är det ett brutalt överfall som borde rendera i 5-7 matchers avstängning inklusive böter.

1 gillning

Jag tycker dom måste va hårdare med såna här överfall. Han har god tid att överväga det där och det är ett rent överfall om det varit utanför isen. Resten av säsongen låter som en bra avstängning.

JAg tror inte på resten av säsongen, men minst resten av grundserien i alla fall.

4 matcher + böter. Var ju i minsta laget…men han tar sitt ansvar och ber om ursäkt på ett bra sätt. Till skillnad från en viss gris i Örebro…

3 gillningar

Grattis modorövarna till nytt kontrakt. Välförtjänt och imponerande med tanke på att det är som de är där uppe.

3 gillningar

Tänker inte säga grattis. Tänker inte vara imponerad. Tycker de fixar nytt kontrakt mer på grund av att HV lyckats vara apkassa än att de varit bra. Sen är det ju faktiskt så. Det är poängen de tagit mot oss som skiljer HV från Modo.

Så passar kanske bättre att säga, varsågod Modo till nytt SHL-kontrakt.

1 gillning