Tråden om: SHL

Tänker inte säga grattis. Tänker inte vara imponerad. Tycker de fixar nytt kontrakt mer på grund av att HV lyckats vara apkassa än att de varit bra. Sen är det ju faktiskt så. Det är poängen de tagit mot oss som skiljer HV från Modo.

Så passar kanske bättre att säga, varsågod Modo till nytt SHL-kontrakt.

1 gillning

Dessutom…Sam Vigneault var den som till sist sköt Modo kvar i SHL. Fan, vi skulle behållit Big Sam. Och struntat i Big Tikka.

3 gillningar

Tycker Nubben har haft otäckt bra precision i att dumpa spelare vi skulle behållt, behållt spelare vi borde dumpat och värvat spelare som inte håller. Hade jag trott att han besatt någon som helst kompetens hade jag varit övertygad om att han har saboterat med flit.

2 gillningar

Ja, alltså Vigneault är bättre än Tikka. Med facit i hand borde vi behållt Sam om vi nu tänker den roll Tikka spelar på nu, som fjärdecenter. Hade HV blivit ett så mycket bättre lag med Sam i laget? Tvek va. Marginellt bättre kanske…

Problemet är dock inte att vi bytte Tikka mot Sam. Problemet är att vi inte uppgraderade andracenterplatsen.

2 gillningar

Japp, varsegod absolut. Vi är en skänk från ovan för dem. Men de har trots allt spelat ganska stabilt hela säsongen med ett gäng allsvenska lirare och typ hälften av resurserna vi har.

1 gillning

Precis, marginellt bättre. Kanske tagit 5 poäng mer med Sam, samtidigt som Modo kanske tagit 5 poäng färre. Då snackar vi om Sams betydelse.

Hmmm…är det detta som kallas pseudodebatt? :sweat_smile:

1 gillning

Haha ja. Och för att fortsätta denna otroligt viktiga och relevanta debatt så säger jag NEJ. Jag tror inte att HV tagit fem poäng mer bara för man haft Sam i laget. Jag baserar detta på luft.

Jag vidhåller. De ska vara lyckliga över att de just haft HV i samma serie i år. Ett HV med Nubben som sportchef och Montén som HC de första 12 omgångara. En skänk från ovan, en tidig julklapp och födelsedagspresent från HV till Modo.

Då hade vi varit “lite” bättre troligen och kanske inte förlorat alla matcher mot Modo vilket hade gett ett bättre utgångsläge inför sista matcherna.

Nilsson går från FBK till Björklöven enligt Höken, tänk om vi hade Kentää istället för Nubben, tror han hade kunnat göra underverk med de resurserna han hade haft.

3 gillningar

Samtidigt har jag läst att Kentää ser upp till Nubben.
Inte många människor ser upp till någon som man inte tycker är bättre än vad man själv är inom ett givet område. Så det borde innebära att Kenttä tycker att Nubben är en bra sportchef som dessutom är bättre än vad Kenttä själv är

Vill vi ha en sportchef med dessa åsikter? :joy:

Han kan beundra vissa av hans sociala färdigheter och kvaliteter.

Örebro slår Cluben efter straffar, MoDo missar åttondelen lite kul :blush:

Örebro sätter stjärnorna på läktaren och nu spelar de åttondelsfinal. Ericsson har något Lindbom saknar, fingertoppskänsla.

5 gillningar

Håller med om det fullständigt.

Både Lindbom och Davidsson saknar helt fingertoppskänsla.

Båda två är katastrofalt dåliga. Davidsson som ass är så korkat att klockorna stannar. Bidrar noll och är en belastning.

Lyssna på Lindbom i intervjun om Träff och sen lär han ändå hamna utanför fyra kedjor om vi är skadefria. Spelar bara om vi har skador.

Sen #21 i PP är ju bara så provocerande korkat och fullständig idioti.

1 gillning

Torskade mot Oskarshamn…att stjärnorna bänkades ett par matcher där man tog 2 av 6 poäng och att dom spelar åttondelsfinal har inget supertydligt samband.

2 gillningar

Jaja Brome 100% bänkad.
Jag är på regionskonferens i Örebro och kikade lite på deras matchvärvmning och Mattias brome körde skott övningar och mycket start och stopp.
Så helt klart petad och inte skadad.

1 gillning

Här lite statistik för hur säsongen sett ut över tid, med poäng och målskillnad:

SHL table by date - points

Interaktiv:

SHL table by date - Goal difference

Interaktiv:

Vi hade våra chanser att kliva upp på plats 12, helt klart. Men men, här står vi nu.

3 gillningar

SÅNT HÄR tycker jag är väldigt, väldigt kul.

Luleå vill alltså bygga ut sin arena med 1000 platser. För att man två år i rad haft en publiktillströmning. Det skulle alltså innebära en arena för drygt 7100 pers.

Om det är något vi lärt oss av arenaboomen i början av 00-talet så är det att det byggdes alldeles för stora arenor inledningsvis.

Läkerol arena, Fjällräven och Cloetta Center som några exempel.

Ja, går laget bra finns det kanske möjlighet att fylla arenan. Går det dåligt. Då kommer arenorna eka tom i mindre städer.

Visst är det flashigt med större arenor men att bygga ut bara för att man råkat slå publikrekord två år i rad är i min värld att skjuta sig själv i foten. Gärna för mig. Det skadar ju inte HV. Men jag tror det är bättre att försöka hålla arenan mindre så att det alltid är fullsatt och istället satsa på arenaupplevelse och kringförsäljning än att utöka med platser som ändå troligtvis kommer stå tomma i 95 procent av matcherna.

4 gillningar

Det är väl egentligen bara FBK som lyckats hålla ett kontinuerligt publiksnitt utav dem som har liknade arenor. Minns tillbaka när man pratade om att Kinnarps Arena va för liten, kom ganska snabbt efter att Löfbergs Lila arena stod klar.

Ang. Luleå, frågan är vad fansen tycker, satsa på arenan eller truppen? Dem suktar ju efter det där andra guldet. Dock så bör det väl vara separata framtidsmål och budgetar.

1 gillning