Tråden om: SHL

Utan att på något vis kritisera era exempel så tänker jag att man också behöver till på hur man behandlar mottagaren av tacklingen. I dag läggs mycket fokus på förövaren och det blir i regel en bedömning utifrån det. Och kan vara där direktiven ligger. Jag säger inte att förövaren gör rätt men det åligger också mottagaren att vara beredd mot att tackling kan komma att ske.

Ett exempel från nuvarande säsong är när Carl Klingberg (FHC) tacklar Bloc Little (Cluben). Carl får matchstraff och Cluben spelar 5 min PP. Vem är inne och spelar då måtro? Jo Little som att inget har hänt.

Min poäng att man behöver även lägga fokus på mottagaren, det kan inte alltid vara förövarens fel. Först då kanske man kan få bort “dumma” matchstraff och således mindre fall hamnar hos DN.

Sämst av alla är det dock av de som förstärker/filmar för att göra det extra svårt för domaren.

3 gillningar

Vad får man för odds på ZAIK mot Silverköping nu med Högberg borta tro?

Stolar gapar tomma i Vida arena igen.

1 gillning

Mjo såhär ser det ju inte ens ut i HG i mitten på säsongen i Hvs form … Ser ännu värre ut Högre upp, kanske skulle smita åt sig en biljett är ju bara ett stenkast ifrån mig!

2 gillningar

Pinsamt men samtidigt så är ju Lakers ganska pinsamma.

3 gillningar

Fan va Rögle öser på, 5-1 ledning borta mot Färjestad efter andra perioden. Galet.

Det var som fasen. FBK fans måste vara ganska chockade :smile:

Nyheterna att restriktionerna är över har nog inte kommit fram till VLH’s fans än.

6 gillningar

Otroligt vad dåligt med folk i Växjö. Vilken skitklubb, önskar dem ett tidigt uttåg…

1 gillning

Puspunka för FBK. Som boende i Värmland njuter jag. Det här måste de reda upp i nästa match, annars går tåget snabbt. Rögle ser ju ut att kunna hota vår position som lägst rankade mästare från 95. Jag vet att det bara har spelats en match, men RBK är ett i grunden mycket bättre lag än vad de presterade i serien. De hotar absolut FBK vars kräsna fans började bua redan vid 1-3. (De såg dock ut att stanna kvar i hallen längre än förväntat). Blir spännande på lördag, hoppas att de förlorar kvarten på samma sätt som vi gjorde mot AIK en gång i tiden.

Kul del av säsongen nu och jag hoppas på många Skellefteå-pling i rutan ikväll.

4 gillningar

Stora HV71 - Mot Skit :wink: laget AIK: 0-4…Semester…

Tyckte mig se likheter mellan gårdagens match och HV:s första match mot IKO. Inget av hemmalagen “va där” Kanske är detta en väckarklocka som FBK behövde precis som HV. Om inte så blir det oerhört tufft för dem.

2 gillningar

Även FBK:s fans tror jag behöver starta nån slags nedstigning till en mer lagom nivå av hybris…

2 gillningar

FBK har ca 400 inlägg på gårdagens matchtråd för kvartsfinal 1. Det är typ vad vi har under en försäsongsmatch i augusti?

14 gillningar

Växjö har 47 inlägg i sitt Lakers Lakejer forum tråden från förra matchen mot Luleå. Undrar hur intresset för det laget hade sett ut om de var i vår sits? Tror inte det finns något annat lika aktivt forum som vårt i hela SHL. I HA hålleer Björklövens dock hög klass.

9 gillningar

Dålig täckning i innebandyhallen kanske?

1 gillning

3-0 på 3 minuter :joy::joy: Gissar på att man saknar Högberg!

1 gillning

Nu var ju förvisso i all fall två av dem ( om inte alla ) Utespelare som tabbade sig och var värdelösa, i detta fallet kunde man ju inte lasta stackas målis.

Skinnvästarna är svårflörtade… :wink: :money_mouth_face: :face_vomiting:

1 gillning