Tråden om: SHL

Många här inne som verkar vilja ha Staffan Kronwall i en sportslig roll. Vilket jag köper till fullo. Han är mycket kunnig och träffar rätt i mycket av det han förmedlar samt att han verkar ha skinn på näsan. Däremot så ställer jag mig frågan till hur han skulle fungera i en resultatinriktad vardag, där han ska vara med och ta beslut kring vilka som ska ingå i en ledarstab och bygga en spelartrupp utifrån det.

Han kan säkerligen lyckas med den biten förutsatt att han får rätt förutsättningar med ett kompetent team runt sig. Men det är skillnad att sitta i TV och förväntas säga det alla vill höra i jämförelse med att faktiskt va ute i verkligheten hos någon förening.

Jag tror säkerligen att Staffan kan hamna i en förening vart det lider, bara han vill själv. Men att det skulle bli HV och att han skulle sätta sin prägel på föreningen känns som utopi. Först och främst ska ju HV faktiskt värdera om situationen dem sitter i och göra rätt investeringar, dvs rätt på folk på rätt plats.

1 gillning

Rikard Wallin intervjuas i pausen i FBK-RBK. Svarar tydligt och direkt på frågor. Resonerar klokt kring att han har en tillsvidareanställning istället för en tidsbestämd anställning. Pushar på att det gäller att ta ansvar för det man gör och göra det bra, annars ryker man. När man hör hur man jobbar i Färjestad så känns det som att titta på någon som gnider sina diamanter medan man själv sitter med en kantig grå sten och känner avund.

3 gillningar

Ja. RW är ett proffs ut i fingerspetsarna och det gäller ju att ha proffs i toppen. Då ökar chanserna att lyckas.

Vi har Nubben.

1 gillning

FBK har FYRA! skott på mål efter halva kvart #2

bild

2 gillningar

Jag hade varit lika skogstokig som FBK-supporter som jag är nu för tillfället…

1 gillning

Det där gillar man att se!

1 gillning

HV-AIK-vibbar…

1 gillning

Har sittplatser till båda Rögles kommande hemmamatcher. Vore riktigt gött att se Rögle nolla Färjestad och ge dom tidig semester. Det hade varit ett litet ljussken i en annars så mörk och dyster hockeyvardag.

5 gillningar

Fbk är riktigt dåliga, tar dumma frustrerande utvisningar mot Rögle, vore underbart om Rögle kunde spela ut skinntofflorna i 4 raka. Unnar Bengtsson en rejäl framgång om inte annat.

7 gillningar

Ja när Bengtsson lämnade var man förvånad. Men förmodligen har han tjänat på flytten…

Personligen hoppas jag även på Leksand vs VF.

1 gillning

Ja eller 95 vibbar som dem va inne på studion. Hur som haver det ligger nog mycket mentalt i detta. För hela säsongen har det ju pratats om de där guldet som FBK SKA vinna. Det har ju redan vart klart att så blir det. Det blir inte lättare med klimatet som råder i Karlstad. Nu ska dem vinna 4 av 5. Blir tufft.

1 gillning

Återigen ser man hur lite slutresultatet av serien betyder när det Kommer till slutspel.
HV var Många poäng bättre än IOK. Betyder inget längre som alla sett.
Träskoklubben från karlstad var även de överlägsna Rögle i serien.
Betyder uppenbarligen inte ett skit där heller.
Betänk att HV hade häng på Rögle med 7-8 matcher kvar av grundserien…

Nu handlar det bara om vinnarskalle för HV om detta ska sluta väl.
Jag känner mig inte riktigt trygg i det!

2 gillningar

Tror Färjestad vänder den serien.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/KnQyo7/vaxjo-hotar-och-manipulerar-for-ungdomarnas-basta-shl

Är det detta som gör Lökars framgångsrika med sin hårda ”Kravställan” så ser jag hellre HV vara ett bottenlag. Vilket jävla äckel Evertsson är och vilken äcklig förening.

Skrämmande läsning!

Det är inte mycket bättre i HV tyvärr, även om det är värre i Växjö eftersom de har större attraktionskraft, drar till sig avsevärt fler unga spelare än HV gör och därigenom har ett större urval som innebär att de kan behandla varje enskild spelare sämre.

Och förmodligen är det inte bättre någon annanstans heller egentligen. Hockey som sport har spårat ur på många sätt. Dåligt och destruktivt ledarskap är mer regel än undantag i svensk ungdoms- och juniorhockey.

Svaga ledare som tar ut sin egen osäkerhet genom att mobba spelare och skälla med fokus på negativ förstärkning, snarare än att jobba med positiv förstärkning.

Här har svenska ishockeyförbundet tillsammans med riksidrottsförbundet en stor resa att göra för att åstadkomma en kulturförändring.

4 gillningar

Nån som vet vart man kan få tag i biljetter till nästa kval match. Bortaklacken

Kontakta NBS