Tråden om: SHL

Vart?

Här.

I tyska play-out systemet där 11 möter 14 och 12 möter 13 har de ett intressant system för att få tabellens slutposition att ha betydelse.
Lag 14 måste vinna 4 matcher medans lag 11 räcker med 2 vinster för att hålla sig kvar. Då blir det ju mer viktigt hur man slutar i tabellen och ett lag kan inte “lägga av” och förbereda sig på kvalet på samma sätt. Säg att vi gör något liknande i SHL. Då blir varje match betydligt mycket mer viktig

12 gillningar

Gillar verkligen det upplägget.
Som det är nu, så blir det nästan orättvist för det laget som försöker in i det sista att kravla över strecket medans ett lag som ligger toksist kan förbereda sig och komma tränade. Gillar det tyska upplägget där varje position blir viktig och en morot och att det inte lönar sig att hamna sist.

2 gillningar

Har inte läst artikeln (låst) men exakt hur många egna produkter har Lökars i sin trupp?

Intressant. Men undrar om lag 14 någonsin har slagit ut lag 11 med det systemet?

Ingen egen produkt i Lökars. Närmast ligger Robert “Petaren” Rosén (från Alvesta).

Vad framgår av artikeln i stora drag?

Jävla lång match här i Ängelholm och Catena Arena. Ett äldre par några stolar bort om mig somnade nu under periodpausen inför sjätte perioden. Klappandet och ramsorna från klacken blir alltmer i osynk ju längre matchen lider. Väcker fina minnen från avgörandet i SM-finalen 2017.

3 gillningar

Ja den blev lång. Tyckte nog att Rögle var bäst över hela matchen…

1 gillning

Heja Rövle… :crazy_face:

1 gillning

Läste artikeln precis med och det som framgår är ju hemskt! Vuxna som mobbar osäkra ungdomar för att det ska vara ett bra sätt att hantera motgångar, usch!

Om HV också är i närheten av ett sådant beteende på ungdomssidan måste detta stävjas. Tänk att att istället bygga en helt motsatt kultur som verkligen lyfter och utvecklar spelare, då kommer vi plocka varenda stortalang framför näsan på Plastsjö

Älska va FBK supporter nu :joy:

4 gillningar

Har massa bortskämda FBK-supportar här på jobbet som dramatiskt beklagar sig över läget. :rage:
Skulle byta med dom alla dagar i veckan.

4 gillningar

Ja, träsko ska veta hur bra dom har det…så dom kan gott beklaga sig skinnvästarna… :smile: :stuck_out_tongue_winking_eye:

Inget är över förens den feta damen sjungit. Men just nu känns som att det är upp till Lökars att slänga bort det här. Vilket känns mindre troligt. FBK kan givetvis vända, ska mycket till. Gick luften ur igår? Upp till ZAIK ser jag det som.

Rögle är dock ett mycket bättre lag än vad de presterade i serien, så de kan mycket väl lyfta trofén. Jag blir avis när jag ser dem. Inte bara FBK som är dåligt. Ingen i hockey-Sverige lider med värmlänningarna. Hoppas det tar slut för oss ikväll och dem imorgon.

3 gillningar

Stängs denna tråden fredagkväll?

Beror nog på om HV vinner eller förlorar, förlust på fredag så tar jag nog en paus härifrån, men kanske finns ngn mod som stannar kvar till ngt lag höjer bucklan :blush:

1 gillning

Diabolics stänger hela FORUMET på fredag vid ev förlust…

3 gillningar