Var AP20 med på värvningen?
Fick inte Kaski en smäll på handleden i matchen mot Luleå?
På Hvs insta var han det
Fan att kaski saknas. Tycker han har växlat upp senaste matcherna.
Jo han fick en smäll där men fortsatte spela sen och tränade häromdagen om jag inte minns fel.
Yes, syns skymta förbi i två klipp
Nättinen säger själv till JP att han hoppas och räkna med att vara spelklar vecka sex.
Tror vi de blir avstängning på Fransson?
Högst troligt
Hugo Fransson anmäld av lotteri nämnden.
Går man efter tidigare avstängningar den här säsongen så är tre matcher ett rimligt straff. Tråkigt då Hugo är en av de stabilare backarna i truppen. Men som sagt, han vet om följderna på detta.
Nej, han är inte anmäld AV vare sig lotterinämnden eller disciplinnämnden.
Det är situationsrummet som tillsammans med en referensgrupp granskar händelser och sedan skickar ärendet TILL disciplinnämnden som dömer och utdelar straff.
Jag tycker 3 matcher vore väl hårt. I anmälan är det ochså relativt milt uttryckt. Fransson glider in i situationen och höjer axeln något. Borde kunna stanna på 1-2 matcher. Men, men snart lär vi få veta.
Läge att kolla med Tingsryd om vi kan låna in den där backen som var på tapeten nu då…
Vad är senaste ang de som är skadade?
Jaha, 3 matcher för Fransson plus böter. Hårt!
Lite hårt kanske, men en otroligt korkad utvisning, dels i det läge vi är, samt att vår backsida blir än svagare, en läropeng för Fransson.
Tycker tacklingen är av den mer tydliga sorten. Att det blev avstängning är inte mycket att säga om även om man alltid kan debattera hur många matcher det ska vara.
Om man jämför Borgströms och Franssons situationer så tycker jag att utfallet är rättvist. Borgström blir inte anmäld och borde inte ens fått GM, medan Franssons tackling är tydlig och straffet med avstängning var att vänta.
Hugo har ingen hög fart in i situationen och axeln mot huvudet är inte jättehård. Men axeln är mot huvudet, så en avstängning är befogad. Jämfört med mer vårdslösa huvudtacklingar jag sett, som också gett 3 matcher, känns det lite hårt. Men…man kanske är färgad!?
Böter på 3 125 kr, betyder att han har en rookielön på 25 000 kr.
Solklart att det är avstängning. Ren tur att Frölunda spelare inte blir skadad för då hade det nog varit längre.