Tråden om Skador/Avstängningar

Önerud och Dichow skall vara tillbaka

1 gillning

Haha bra där, inte van vid att vi har Dichow så jag tänkte ej på honom ens… FFS >_<

Nättinen måste ju ha något slags rekord nu för flest missade matcher (procentuellt) i HV pga sjukdom?

1 gillning

Simon Karlsson har nog det rekordet.

5 gillningar

David “glaskanonen” Ullström ligger högt där med, iofs inte sjukdom men skada

Undrar än idag hur bra han hade kunnat bli faktiskt, men de får vi aldrig veta ju…

1 gillning

Minns att man var taggad på det nyförvärevet, sen seplade han inget alls på 2 (?) år. Var det körtelfeber?

Har för mig att det var det. Jäkligt tråkigt

Jo de va körtelfeber som satte stopp där…

Artikel i expressen idag ger inga bra besked för hv skador andre borta resten av säsongen troligen och inget om de övriga

Nu har vi nog mer skador än oik o därmed mindre slagkraftigt

Om man spolar tillbaka i matchen från igår med ca: 2,10 kvar av andra perioden så ser det ut som ena foten / benet? på OSL när han åker mot båset.

Vi får väl se. André sa själv inför matchen mot Modo att det inte är uteslutet att han spelar mer, nämnde att han kunde vara aktuell snart.

Att han bär något på foten kan såklart vara negativt. Samtidigt, Tim Erixon i Timrå, har hela säsongen gått med foten i stövel för att stödja mellan matcherna.

Hur som kan de inte vara positivt ut hv synvinkel att hv 4 viktigaste spelare är skadade inför kvalet

Många av de där kan ju vara ren försiktighet och hade säkert spelat om matcherna gällt något. Iaf hoppas jag det är så.

En sak man inte får glömma är att vi här på forumet är MYCKET snabba med att få höra rykten, ta detta med AP20 som ett exempel, FÖRST kom ryktet om att hans säsong var över, SEDAN säger han själv att det inte alls är säkert att säsongen är ÖVER, SEN dyker ovanstående upp på expressen som baserar sig på ryktet som kom FÖRST innan det andra, vilket vissa här tolkar som en nyhet fast att det egentligen är äldre än allt det vi redan vet. Om ni förstår vad jag menar ? Rent taktiskt har jag väldigt svårt att se vad Hv skulle vinna på att mörka att dom vet att någons säsong är över, är tex AP20 säsong över så tror jag de hade gått ut med det, vad hade de att vinna på att mörja det lixom ? Oskarshamn har ju gått ut med att Karlkvists säsong är över, inte så att det hade varit bättre för dem att dölja det fram tills matchserien är igång och så ser vi “wtf vart är karlkvist”, tror nog snarare det skulle vara sämre för Oskarshamn att göra så ?

2 gillningar

”Lita inte på rykten”.

6 gillningar

Jaha, blir det avstängning på Nardella nu lagom till kvalet eller?

Vet inte om jag är lite partisk, men är det inte lite att han försöker försvara sig själv och sätter upp klubban varefter Blichfeld får en knuff mot Nardella och kommer mot honom med lite mer fart än Nardella har tänkt sig?

Visst, Nardella borde verkligen inte ha klubban så högt, men olyckligt också?
Eller? Avstängning blir det ju säkerligen, dock.

1 gillning