Tråden om Skador/Avstängningar.

Undrar bara hur det är med Christensen? Han var inte på isen de sista 7-8 minuterna!

Obyrne är i allafall med imon…
mobile.twitter.com/hv71

Fick nyligen ett mail från disciplinnämnden att de INTE tar upp ärendet Magnus Nygren till prövning. Nedan kan ni se det som jag och de andra 3 som anmälde fick. Anmälarnas namn har jag tagit bort.

Bra nivå på nämnden, blandar och ger som vanligt.

vem som helst kan alltså anmäla, men de bryr sig bara om det är någon från officiellt håll? Är det så man skall tolka detta?

Hur ser det ut nu då med frånvarolistan?

Långtids: Pilut, S.Karlsson,
Kortids: Campoli, (Brithén?)
Avstängda: (O’björn?)

Har jag missat nån? Christensen verkar ju vara ett litet frågetecken. Annars ser det ju ut att börja ljusna på skadefronten. Nån som vet när Brithén är tillbaks. Det sas gips i några veckor men det var typ en månad sen.

Ha kvar juniorerna nu och spela med en bred trupp så vi sliter lagom på folket. Karalahti och Berglund förväntar jag mig kommer att kunna dra ett stort lass nu. Dom har ju varit friska och borde kunnat träna på för fullt.

Men dessa gubbar, en lite längre vila för de som spelat förra veckan och med lite jävlar annama så bör vi kunna ge frölunda en god match iaf.

Det är så jag tolkar det.

Vem som helst har rätt att anmäla, fullständigt namn krävs dock och man behöver inte fylla i det officiella dokumentet utan kan maila till: disciplin@swehockey.se

Jävligt svagt att inte ens ta upp ärendet och komma åtminstone med ett skit snack som att “vi bedömer tacklingen mot kropp”. Jag menar det finns stora liknelser mellan Nygrens tackling och Jimmie Ericssons! Båda tacklar en kille från blinda sidan som är i kamp med annan spelare.

Jag kommer fortsätta anmäla händelser där de väljer att blunda!

“HV-backen Ryan O´Byrne stängs av två matcher efter tacklingen i matchen mot Rögle, meddelar sportchefen Johan Hult”

ROB avstängning på twitter:

mobile.twitter.com/HV71/status/ … 9781286912

Någon som har lite koll på skadeläget?

När är Campoli tillbaka? Behöver han verkligen!

Har för mig dom sa att campoli spelar på lördag. Oerhört viktigt isåfall…

Det stämmer. jnytt.se/skada-stoppar-hv-malvakten

Första avsnittet från Hockeykväll i SVT: svtplay.se/video/4212549/hoc … tacklingar
Man diskuterar dom förändringar som sker i svensk hockey med hårdare tag på framförallt huvudtacklingar.
En intressant diskussion med många bra idéer. I slutet går man igenom Karalahtis båda tacklingar där jag iof tycker man är rätt fel ute.

jag tittade oxå och min bedömning är att de flesta var mer eller mindre dåligt pålästa vad gäller de situationer man diskuterade, undantaget var fallet Nygren. Men så hårt som de gick ut mot Jere var underligt då deras analys av situationen för mig är helt skild från vad som verkligen händer. De utgår från tesen att jere är en buse och att allt han gör alltid är fel. Dåligt.

Konstigt att man inte väljer att ta upp en av de faktiska hjärnskakningarna från året på Bengtsson. Där det blev friat, mycket märkligt.

Om Karalahti får 15 matcher som någon i panelen tycker. Tycker jag vi lägger ner hockey som sport i Sverige.

Vart går alla pengar som man får i böter för varje avstängning?

Fika-kassan på DN :wink:

J och J känner väl att ett visat missnöje mot DN skulle kunna resultera i mer särbehandling av HV71 om man ska tolka Hults kryptiska svar angående avstängningen på Jere. Det visar på hur fel det blivit mellan domare DN och klubbarna. Man borde samarbeta istället för hockeyns bästa istället för att behöva hata på varandra.
Tycker det är dags för en ordentlig granskning av bedömare, både domare och DN där man rensar ut de som vill visa makt istället för att se till hockeys bästa.
Wikegård och Sanny sköter granskningen och sitter ner med klubbdirektörer,domare och DN där man reder ut och faställer vad som är bäst för svensk hockey, sen informerar man fans och klubbar VÄLDIGT tydligt vad som gäller. Sen får vi förhoppningsvis se riktigt bra hockey.

Det ska gå till att stötta ungdomshockeyn, men det verkar inte alltid varit glasklart exakt vart alla pengar tar vägen. Förra året plockade man 700000kr till två camper, 350k till en för killar 15/16 år och 350k till en för tjejer.
Källa: aftonbladet.se/sportbladet/h … 1577456.ab

Från Wennerholm på Aftonblaskan: bloggar.aftonbladet.se/wennerhol … och-paron/

Tillåt mig att skratta.
Det är ju precis det som varit problemet hela den här säsongen, inkonsekvensen i alla domar.

Jag kan köpa att Karalahtis höga “cross sticking” (som jag vill kalla det) kan ge matchstraff om man kommit överens om det på förhand. Men då måste man hålla samma nivå överallt.

Jag kan köpa att en tackling i ryggen på någon som far in i sargen och får hjärnskakning är matchstraff, men då måste man hålla den nivån jämt.

Jag kan köpa att det är matchstraff på att komma in som tredjeman i en situation och sätta dit en tackling i huvudet på en motspelare, men då måste man hålla den nivån hela tiden över alla matcher och alla omgångar!

Sen tycker jag också att nivån sänkts till en alldeles för låg nivå alldeles för snabbt. Vill man få bort farliga tacklingar så kan man inte ta ett så stort steg direkt och förvänta sig att hockeyspelarna direkt anpassar sig. Det här måste mogna in under flera år.

Undrar hur många vanliga 2-minutare som behövs för att man ska bli en återfallsförbrytare och bli avstängd någon match? :unamused:
20? 50? :neutral_face:

Detta är så jävla skevt, usch vad trött jag blivit på hockey den här säsongen, och det har absolut noll och ingenting med att göra med att det gått dåligt för HV71, nej, tack så mycket SHL och DN.
I er iver att stävja skit så har ni istället skapat skit, bra jobbat, jag förstår verkligen inte hur ni lyckas med all dumhet.