Enda jag läst är att han ska ha ramlat vid pingismatch och därmed blivit skadad, om de är så låter jag va osagt dock…
Rundpingis med maltdrycker = farligt (OBS spekulation)
Borgy hade röd tröja häromdagen.
Var tydligen inte med i alla spelmoment idag. Har det sagts något där om orsak?
WINs skada är ju riktigt pinsam därav locket på men det kommer ju att komma ut förr eller senare.
Ganska många som vet vad som hänt redan så är ju inte direkt jättehemligt som jag förstår det.
Var ju inte bara foten som råkade illa ut.
Du kanske kan upplysa oss andra då, om det inte bara var snedsteg vid pingis…
Det var det inte.
Hade ju inte heller klarat en poliskontroll om han kört bil.
Klassisk skada när man är lite rund under benen. Kunde gått ännu värre.
Ja, helt rätt @powerplay. Ju mindre spekulationer desto bättre.
Tolkar dig rätt ironisk @powerplay.
Tycker själv att detta uttalande inte gör att man lugnar sig…
Hoppas jag läser in för mycket i det, men nåt lurigt är det allt…
Men tycker ändå det blir spekulationer. Är ju inte slutspelstider och ett luddigt svar ang. skadan.
Hade förespråkat tydlig kommunikation:
”André har en lättare känning i xxx och beräknas vara i spel inom kort.”
Alternativt:
”André har tyvärr en xxxskada där
vi inte kan säga när han kommer tillbaka.”
Ja det är lite luddigt, inga klara besked. Konstigt att man inte kan va tydlig om han nu är skadad.
Ne jag var inte ironisk. Släpp de bara nu… tror nu gör nått större av de än vad de är. Han har väl nån känning och man vill inte göra de värre.
De är väl förfan de AB är? Väldigt tydlig ?? Han är skadad punkt liksom
Ja men varför svarar han inte vad det är för skada, varför mörka det.
För att han är en viktig spelare för oss, och vi vill inte att motståndarna ska veta vilka kroppsdelar man kan gå extra hårt på.
… om hockeyspelare ens resonerar så.
Gör man det? Tar man hänsyn till vilka skador motståndarnas bästa spelare har och sen kör lite extra tjuvnyp för? Är man så elak i svensk hockey?
Visst tydligt svar. Men med tanke på shitstormen som blivit om de sagt att han var petad så är det ju ganska troligt att de sagt att han är skadad oavsett.
Han har någon typ av känning. Om han nu, enligt er som är fundersamma inte skulle få spela, varför skulle Anton och co upplåta en plats i förstakedjan under de träningarna han gjort?
Är tanken (om ni nu menar att han inte får spela eller liknande) att han då ska uppta en värdefull plats under träningarna för att sedermera aldrig spela? Den logiken får inte jag ihop.
Givet att man inte går ut med var skadan sitter om det inte är alldeles uppenbart. Detta för att inte riskera förvirring eller att motståndarna drar fördel av hans besvär. Han har känningar och man vill inte chansa såhär dags på året. Acceptera och gå vidare.
Sa inte Blomman i samband med Visby-matcherna att man medvetet valde att ställa över spelare som man redan vet var man har.
Och nog känns det som att man haft lite hängslen och livrem-strategi sett till de fyra första träningsmatcherna.
Totalt har man luftat 31 spelare.
Endast 10 av dessa har spelat samtliga matcher hittills.
Bland backarna är det Strandell, Sjöholm, Nyberg, Hallquist, Fransson och Alsing.
Bland forwards är det Tikka, Luoto, Brännström och Hansson.
För resterande spelare (juniorer ej inräknade) ser det ut som följer.
Träff - 3 av 4 matcher
Stål Lyrenäs 3 av 4
Hugo Pettersson 3 av 4
Moelgard 3 av 4
Lindbäck 3 av 4
Lenc 3 av 4
Ignberg Nilsson 3 av 4
Stakkestad 2 av 4
Engsund 2 av 4
Dichow 2 av 4
Borgström 2 av 4
Kaski 2 av 4
Tedenby 1 av 4
Kero 1 av 4
Alnefelt 1 av 4
Det ovan förstärker bilden av att tränarstaben inlett matchandet försiktigt. Rätt eller fel låter jag vara osagt, men detta talar väl onekligen för att AP inte är 100 procent än och att man inte vill ta några risker så här tidigt på säsongen. Alternativet är att HV haft ett skadehelvete utan dess like de senaste veckorna…
Var det bara jag som reagerade på att AB i senaste All access sa nåt i stil med att ”det är skönt att kunna vara helt ärlig i en intervju för en gångs skull…” Minns dock ej vilket sammanhang det var…