Tycker ändå det är konstigt med AP. Först det med agenten. Sen kan han inte spela för testerna inte är klarade. Sen vilar har för man vet var man har han och nu är han skadad.
Vad är de som ä konstigt ? Exakt därför han inte varit med pågrund av dessa anledningar.
Exakt Hvs kommunikation föder ju spekulationer. Det ska vara tvärt om. Det är inget slutspel nu, sjukt suz som barnen skulle sagt att de kommunicerar så dåligt om AP
Det konstiga är att han klarade testerna innan Engsund men “vilade” i Visby ändå medans Engsund spelade
Ta bort det här med agenten ur ekvationen så kan man tillskriva hela händelseförloppet till sedvanlig HV-otur.
Jag fattar hur du tänker och det blir lätt att man drar paralleller till hela grejen som varit.
Även om det nu verkligen är en känning på AP så är det ändå lite oroande. Dels tänker man om det är samma grej som störde förra året och dels att han inte får nån matchträning. Att han till synes var petad i Visby ställer frågor om allt är som det ska.
Men, man får väl hoppas nånstans att de vet vad de håller på med och att besluten som tas är det som är bäst för laget. Sålänge de vinner matcher när serien väl börjar…
Det framgick in någon intervju med Blomman i Visby att Engsund hållit på och försöka klara testet en längre tid. Engsund hade alltså varit igång och tränat en längre tid. För AP var det första gången han gjorde testet (och han klarade det direkt) på grund av att han inte tränat fullt tidigare. Så det var någon skavank på AP redan innan testet.
Så länge inte någon lägger fram andra konkreta fakta så finns ingen anledning att misstro vad klubben kommunicerar om att AP står över pga har en skada. Man brukar ju inte ta några risker på försäsongen och även mindre skador som under seriespel inneburit spruta och spel blir under försäsong ingen spel.
Anledningen att han inte tränat med laget då var ju, av allt att döma, kontraktsbråket. Vill bara tillägga det. Det här att han är skadad nu är nånting nytt, om jag inte missat nåt.
Tedenby klarade ju testet i måndags och fick spela igår så ytterligare en som inte skött sommarträningen på bra sätt.
Han trodde man ju skulle klara det galant men konditionen sköts väl inte helt seriöst tyvärr.
Så AB är konsekvent. Klarar man inte det grundläggande konditions/skidskotestet så spelar man inte.
Det som oroar mig är att APs skadesituation aldrig verkar ta slut.
Teden har väl saknats på en del träningar senaste tiden pga någon känning? Kan det inte vara så att han måste göra testet efter skada / känning? Tycker vi ska passa oss för att dra slutsatser om någons sommarträning, det tycker jag vi kan låta Björn göra.
Oavsett tycker jag det är bra att AB är konsekvent som du är inne på!
ja både teden och ap är spelare som är on/off över säsongen, blir jobbigt för laget att hitta kemi när kedjor ändras för dem hela tiden, tråkigt att det börjat precis likadant denna säsongen
Farligt att ha toppspelare som är så skadebenägna
Om vi kollar genomgången ovan av hur många matcher spelarna gjort under försäsong så tror jag som sagt att det är ett medvetet val från tränarnas sida.
Jag menar. Det vore ju ultimat otur om i stort sett alla våra tilltänkta toppspelare drogs med skador redan nu och därför inte kunde spela…
Nej, jag tror som sagt att det är ett medvetet val där man inte vill riskera något så här tidigt på säsongen. Sen kan jag tycka det blir lite stökigt när man inte får möjlighet att spela ihop laget, absolut. Så jag är snarare mer orolig för det, tränarnas medvetna val, än att vi skulle vara “extremt skadedrabbade”.
Hade tyckt att det vore skönt med en liten uppdatering från Kalman faktiskt om skadeläget igen.
Det finns skador på toppspelare som håller dem borta från spel, tyvärr. Jag vet inte exakt vilka spelare eller skador det handlar om, men skadeläget har påverkat laguppställningen under försäsongen.
OM det är så. Då är det ju jätteilla och Abbott borde leta förstärkningar. Då snackar vi liksom inte Önerud. För som formationerna sett ut under de fyra första matcherna har ju varit direkt skrämmande. Kommer inte bli många poäng i inledningen av serien, oavsett hur bra grundspel vi har.
Håller mer HV har för bräcklig trupp för att sakna två toppspelare från och till under säsongen.
Igår var det ju “bara” Borgy och AP av toppspelarna som saknades. Är det nåt allvarligare där menar du eller?
Men som ni säger, toppen är ju ganska smal. Känns inge bra just nu att AP är en av få man lutar sig mot för offensiv produktion när han är borta så mycket som han är.
Lindbäck tränar ju idag och tränade väl i måndags så att så sjuk kan han ju inte va
Jag såg endast tredje perioden mot IKO i Visby. Jag regerade då på att Borgström åkte på en låg “rövtackling” från sidan som verkade ta illa. Skulle gissa på, utan att vara vare sig läkare eller naprapat, att höftböjaren fick sig en körare. Brukar ta 2- 3 veckor att bli bra igen.