Förstår mig inte riktigt på alla dessa skador som uppkommer. AP körde 110% med linan Luoto och Kero inkl dubbla ispass hela förra veckan. När det vankas match är han skadad.
Läste en långsökt teori att HV71 söker ny klubb till AP, att det är därför han står utanför när det är match. Men varför skulle han då köra hela veckan med Luoto och Kero.
Skulle AP vara halv skadad på träning borde han ha annan färg på tröjan. Eller så är det så enkelt att han har flåset för att spela en hockeymatch, men då är man inte skadad.
Det behöver ju inte vara så farligt, men man väljer kanske att ta det extra lugnt nu, dels pga hans skadehistorik, dels på grund av att vi bara är inne på försäsongen. Finns ingen anledning att stressa, även om det självklart varit bra om man fick möjlighet att spela ihop laget med AP i det.
De som är lite smått skrattretande i allt dehär är att vissa av er verkar tro att de endast är hv som har folk borta när de kommer till skador/känningar.
Tex
Växjö har : koivola, Henriksson , Felix Robert
Skellefteå har haft just nu vet jag ej : Lindberg , forsfjäll , pellika
Timrå har emil Pettersson och Hartman
Frölunda har Rydal
Olofsson i Modo missa 2-3 första.
Några exempel . Bättre med skador nu än mitt i säsong enligt mig och bättre att vila extra länge än att chansa .
AP 1-2 veckor. Han kommer inte vara i matchform när serien startar. Förmodligen inte ha en match i kroppen ens. Och 1-2 är sannolikt 3-4 veckor. Förstår inte ljusningen i Kalmans rapport. Suck.
saken är förra säsongen var han skadad mycket med men gick ut med något lustigt utalande att han visst kunde ha spelat mer, och nu börjar säsongen med skador igen, han är verkligen en glasdocka alltså
Det här med elitidrottare och deras träning är knepigt. Den träning som bedrivs är ingen hälso-/friskvård direkt. Man eftersträvar efter att i många delar ligga på gränsen till vad kroppen tål. Passeras gränsen för länge/ofta, och slarvar med vila och kost, leder det till skador och sjukdomar. Många får livslånga men efter karriären.
Det som oroar mig är att AP redan är skadad och har en historik att vara skadad sen ankomsten till HV71.
Min känsla är många som kommer till Hv som får problem med skador. Säger inte att det är så utan min känsla.
Att AP är vår stora stjärna är inget snack men att han inte kan köra försäsongen oroar mig en hel del. Hoppas det inte kommer störa honom längre fram för då anser jag att vi har stora problem.