Tråden om Skador/Avstängningar

AP är alltid skadad :joy: Vad dillar du om?

Är väl ingen som påstår att AP alltid är skadad. Men han dras med skadeproblem vilket MrMadhawk påpekade redan när han kom tillbaks till HV. En gudabenåd spelare som tyvärr sällan får en hel sädong utan skador med längre speluppehåll som följd.

Jaha, Kaski och Fisken utgick suck. Har vi nån status där så skriv gärna.

Hörde ryktet om bruten arm på Kaski. Vi får väl se sanningshalten i det snart.

1 gillning

Stämmer nog inte, 2-3 veckor enl Dr Kahlman, verkar dock värre med Fisken

1 gillning

Tack och lov. Ändå inte vad vi behövde.

Enligt Frostemark var det visst :blush:

Ok, bra att det inte va värre men illa nog. Vad hände med Fisken? Såg inte ens nåt på isen

Fisken säger att han föll efter en närkamp med Martinsson och landade på handen. Han verkar dock vara vid gott mod så vi hoppas på det bästa.

2 gillningar

Läste i JP nu att handen var bandagerad och han sa följande:

– Än så längde är det okej och det känns lite bättre nu. Sedan får vi se hur det känns i morgon, säger den 19-årige dansken.

Så kanske inte så illa där.

1 gillning

Martinsson-förbannelsen lever vidare :triumph:

4 gillningar

Då ska man in med Seppälä tidigare än tänkt?

Vi har gott om backar men få Kaskis.

1 gillning

Så Fisken blir borta 8v och Kaski 4v. Herregud! Det betyder Fisken missar ca 20 matcher.

Då är det nog dags att värva. 8 veckor är lite för länge utan Fisker och blir en till center skadad är vi väldigt tunna.

Det var då självaste FAAAAN! I första matchen dessutom. Jag orkar inte.

3 gillningar

“Det grinar emot”

Dagens underdrift :laughing:

Tråkigt. Men samtidigt något vi fått vänja oss vid de senaste 10 åren.
HV verkar ha en ovanligt hög träffprocent när det kommer till att lyckas värva spelare som är långtidsskadebenägna.

Jag tror att de som oroar sig för att vi har 10 backar under kontrakt har fel fokus om de funderar över vem/vilka som måste/bör/ska lämna. Ett mer aktuellt perspektiv bör vara att ifrågasätta om 10 kommer att räcka.

Jag förstår inte vad det beror på, men jag kan bara konstatera att hur HV än förbereder sig så är det på ett sätt som riskerar långtidsfrånvaro på en eller flera spelare.

Frustrerande. Jag antar att långtidsskador förekom även på 00-talet, men jag har inget minne av att det ”alltid”, som nu, handlade om bärande spelare i upp till halva säsongen.

Men å andra sidan. Man hade mycket högre nivå på alla på den tiden, så varje enskild var inte lika viktig eftersom det oftast fanns mer eller mindre likvärdiga ersättare.

Funderat på om alla skador uppstår för HV spelat med huvudet under armen flera år och denna säsong har systemet inte satt sig ännu. Alltså att spelare kommer lite fel i situationer vilket leder till mer skador. Bara min amatörmässiga teori vad vet jag :laughing: