Två traumaskador. Finns inget som kan skydda mot det. Möjligtvis om vi klär spelarna i bubbelplast. Det här landar på oturskontot.
Är inte HV’s oturskonto övertrasserat sen länge??
Helt sant. Gud är icke med oss längre.
Två brutna händer i första matchen. Hur är det möjligt?
Nubben sista åtgärd var att smörja in klubbskaften med glidmedel
Lider faktiskt lite med er. Är det nåt som kan ta död på hockeysuget så är det skador på truppens nyckelspelare. Maximalt oflyt för er.
Får vi tillbaka Shore då? Och Fantenberg?
så sjukt ledsamt, när man satt och var helt okej nöjd med första matchen, så smäller detta in.
Tur att vår backsida är så bred, vi kommer sakna Kaskis offensiva skills men jag tror ändå backsidan klarar sig okej tills han är tillbaka.
Däremot centersidan, den var vek innan, nu är den troligen SHLs vekaste, jag anser att antingen MÅSTE man rekrytera en bra center, eller så får man gå all in på att Reber kan ersätta fisken rakt av som center
Jag kan upplysa er om att i ett parallellt universum så spelar de två för er.
Det är väl så långt jag kan sträcka mig i min tröst till er.
Håller med. Klarar han av det och är taggad, så ge han förtroendet. Kanske är en ny Elias Pettersson som tittar fram.
Enligt Kalman är det risk att Herman Hansson brutit något (dock ej 100% klarlagt). Om det är så får man väl ändå påstå att HH inte håller för SHL i dubbel bemärkelse. Mer skadad än tillgänglig.
EDIT: blir tydligen borta i 3 månader. Flopp de luxe.
4 spelare långtidskadade. 3 brutna händer på 2 matcher. Det är som nåt slags parodi.
Väck mig frammåt december så får vi se hur sist vi är. Jag pallar inte.
Ända positiva är att man troligen måste värva nu och när skadade spelare kommer tillbaka har man ett ännu bättre lag. Bara hoppas poängen trillar in tills dess.
Någon som vet något om AP20 ? samma gamla skit eller någon ny skada ?
Bardown skrev nyss i AP-tråden:
”I dagens Vita Gula Blå-podd hintar Jonas om att det åtminstone inte är Andrés gamla skada som spökar och att det ska tolkas som positivt. Låter inte som att detta är något jätteallvarligt och kanske blir det spel till veckan.”
Den här tråden skulle för övrigt vara en AI-sammanfattning av vad som diskuteras i andra trådar, blir lätt rörigt när det skrivs på flera ställen.
svårt att hålla ordning på saker och en nyhet om AP och skada platsar ju i två trådar, denna och APs
André har åkt på ryggskott och spelar mest troligt imorgon
Nån skrev nånstans att det var 6 tänder som rök på Hallquist. Det var ju totalt hittepå och ljug.
– Den kom rakt på munnen, men tänderna klarade sig hyfsat. Det var ingen som rök i alla fall så jag hade tur i oturen.
Står i flera tidningar också, om förlorade tänder, måste varit spekulation eller viskleken som varit i farten.
Var väl AB som sa det i intervju efter matchen. Inte antal dock.