Tyvärr är det ju så att nu fick Kuben äntligen visa hur mkt han hatar HV71 genom att dra igång drevet med att det topp 3 fulaste han sett. Media litar på det och karusellen är igång.
Ja det var en onödig och ful tackling, och vi hoppas alla att det gick bra med grabben. Men that s it. Det räcker där.
Men nej då, nu ser dom sina chanser. Nu när inte längre Kuben kan påverka på isen för alla konflikter mellan honom och Ward tex, så ska banne mig dom straffas nu. Ser verkligen framför mig hur kuben sitter där i sin fortölj och njuter. Vetskapen om att han nu får media att göra händelsen 10 ggr större och få det att spåra ut helt. För när artiklarna nu handlar om spelarens familj så har banne mig det gått för långt. Vad blir det här näst? Ros på aftonblaskan skriver en artikel om spelarens katt som slutat äta sin kattmat för han är deprimerad Tackvare Campolis tackling på hans husse?
Fy fan, spyr på Kuben och media. Vad är det för fel på dom? Blev dom mobbade som barn, eller? (Troligtvis kuben iofs,)
Ok gick kanske också över gränsen här, men förbannad är jag. Ni får sätta bann på mig en vecka också då tillsammans med Diabolics
Med tanke på medias drev inkl. alla experter på Cmore och twitter så kan vi nog räkna med att DN kommer känna en extrem press. Trodde först 8+2 men tror nu snarare på 12-15 matcher. Idiotiskt av Campoli men kan ändå tycka synd om honom i den här situationen. HELA hockeysverige målar ut honom som den värsta syndaren någonsin. Känns som att vi har en Laine-historia här igen. Slump att det är HV igen?
AJ:s uttalande får mig att förstå varför det säljs skor med kardborreband för vuxna.
Kan bara hålla med alla här inne. En ful tackling, ja… men definitivt inte det värsta man nånsin sätt. Campoli befinner sig snett framför Öberg men Öberg har blicken åt ett annat håll. Campoli går in med axeln, och till skillnad från sugmores (jag snor den tack) kommentator så kan jag inte se att han hoppar in den. Men den träffar huvudet.
Det var överhuvudtaget en respektlös tackling men i grund och botten inte mycket mer respektlös än tacklingen på Pilut. Om tacklingen på Pilut ger 3 matcher så tycker jag Campoli ska ha 6 då han är återfallsförbrytare.
Edit: Vad var det som hände med Ted igentligen? Verkar ha helt missat den.
Sugmore visade en tackling från blindside på en stillastående Ted mellan båsen. Det var Butler som utförde den, sent, efter att Ted dumpat puck. Samma Butler som gått ut i media och ondgjort sig över hur jävla pissigt det är att skada spelare
ok, huvudtackling med skada som följd. Är väll automatiskt ett fall för disciplinnänmden. Står ingenting på SHL.se om att dom skulle ta upp värken det eller tacklingen på Pilut.
Disciplinnämden får gärna förklara varför Kwiatkowski straff ska va hälften av Berglunds. Vari ligger skillnaden?
Måste säga att SHL är ganska usla på att informera om hur fan dom tänker. Det allra viktigaste är att det är klart och tydligt för alla vad som gäller. Det känns verkligen inte så nu. Känns mer som att det beror lite på hur otäckt det verkar vara på TV eller hur mycket spelaren som blir tacklad ligger kvar. SHL använder intetsägande nyckelord som “Respektlöst” och “Stor skaderisk”. Klart det är respektlöst att crosschecka någon i ansiktet men vad är det som gör ett straff dubbelt så långt som ett annat för två respektlösa handlingar??
Campoli har inte fått sitt straff men enligt Aftonbladet så kommer Jacobsson straffas hårdast och får 9 matcher. Får Campoli mindre än det så bör han vara glad med tanke på att han är återfallsförbrytare.
Men efter att ha läst artikeln och på SHL:s sida så är det ju klart att Butler INTE kommer straffas för smällen på Ted.
EDIT. Såg nu att Regnet länkade till en artikel om just det.
Vad som inte framgår av klippet är ju hur groggy Ted blev av smällen. Han vinglade till båset helt väck och kunde inte gå ordentligt. Sen när han återhämtat sig fick vi se honom lämna arenan lite mer kontrollerat iaf. Trist att den tjuvsmällen inte renderar någon granskning.
Personligen tycker jag inte att Campolis tackling är SÅ jävla ful som media/matchkommentator ville få den att verka. Möjligt att jag ser det med mina HV-brillor, men jag tycker fan inte den är så överdrivet ful. Att den ger 10 matcher, men en annan (blindside, i huvudet) tackling som renderar hjärnskakning inte ens granskas är ett skämt och inget annat. Denna inkonsekventa jävla bedömningsnivån är ju oerhört frustrerande. DN kan, som sagt tidigare, dra åt helvete (även om det inte är dom som bestämmer om det ska gå till granskning).
Någon som har lite fler bilder från Campolis så kallade överfall? Tycker det ser ut som en hård juste tackling nämligen i alla bilder från highlights. Sen kan den så klart ta olyckligt.
5+2 på Tedenby. Ponera att vi vinner play-in i 2 raka…spelar han då första kvarten? För det är väl ändå tidsbestämt straff, och i det borde väl en eventuell tredje play-in match räknas?