Tråden om: Ståplats!

Har HV rätt att porta någon från hallen lite som de vill, eller måste något brottsligt begåtts?

De får nog bara porta folk som begår handlingar som strider mot regler etc.
I detta specifika fall vill jag bara att klackverksamheten styrs upp. Är det så, som det verkar, att det just nu inte är lämpliga personer/grupper som driver verksamheten, då bör det styras upp. Det skall naturligtvis ske så demokratiskt som möjligt, även om jag tycker HV71 som förening kan vara med och styra upp det.

Är det samma klick av yngre killar som försöker vara någon slags “ultras” som även stökar på J-Södras matcher? Mer intresserade i bråk & stök än supporta laget.

Känns som att det är en ny våg av “Jag vill inte bära lagtröjan för då kan jag bli igenkänd” som kommer. Tråkigt.

I större sammanhang där “ultras” är enorma typ fotboll så är det omöjligt för föreningen att kontrollera flera tusen pers i en klack. Här pratar vi max 10 individer om jag förstått det hela rätt, ta bort dom från “makten” så är det hela löst sen.

1 gillning

Jag är faktiskt mindre orolig över ett gäng småkillar i svarta kläder som leker ultras än jag är över klackens beteende och dysfunktion i övrigt. Hade klacken funkat som förr hade denna lilla klick svarta inte tagit någon plats.

Problemet är väl just att dessa svartklädda tar upp väldigt mycket plats, och har gjort det i några år nu… Jag tror att det helt enkelt var ”sista droppen” för många av oss när två av dem klev upp på pallen…

1 gillning

Ok, jag visste inte att de två var en del av de svarta.

I alla fall den ena! Den andra är lite oklar, brukar inte ha svart på sig men beter sig liknande…

1 gillning

Tråkigt att man inte vill bära HVs färger

2 gillningar

Idag när vi ska hylla en av våra mest älskade hjältar i HV och det är slutsålt får fanimej klacken visa vad dom går för. Dom skall uppträda städat, göra sitt yttersta för att få upp stämningen och få med sig sittplatspubliken. Gör dom inte det, så skall dessa individer genast förpassas på utsidan för lång tid tills dom vuxit upp.

3 gillningar

Låter lite påtänt. Trist, om så är fallet.

1 gillning

Vi kanske borde informera ledningen om situationen?

Vet inte om detta ska ligga i ståplats-tråden då det egentligen berör hela arenan, men i många år var själva introt och inledningen av varje hemma-match en rejäl häx-kittel med ”kom igen Hv…” och publiken i många fall stod upp första minuterna av varje match. Sittplats levde sig med på ett annat sätt och samspelet mellan sitt och stå funkade riktigt bra.

Detta hjälpte i mångt och mycket till att Hv skapade ett rejält tryck som ofta resulterade i tidiga Hv-mål.

Nu för tiden är det mycket svalare vid introt och matchinledningen. Hur skulle man kunna få stå och sittplats att återigen synka ihop sig för att skapa det där magiska trycket igen? Ställ er-upp uppmaning från ståplats eller något annat sätt att väcka igång sittplats igen. Tror publikens tryck väcker laget mer än man kan tro och kan vi få den gamla goa stämningen i matchernas inledning kan det sätta helt annan prägel på hela matchen.

Något tips? Förslag? Vad ska man göra för att det inte ska bli konstlat a la NHL med instruktioner på jumbotronen

Först bör ståplats genomgå någon form av sanering av diverse personer. Innan det har hänt blir det svårt att få igång något.

3 gillningar

Ja jag instämmer. Var uppe första gången för säsongen mot LHC och introt kändes som ett antiklimax. Det har varit riktigt mäktigt förut där det stegrat en stund innan och man är redo när de kommer ut och stämningen är på max. Nu väntade jag fortfarande på att stämningen skulle va på plats när de plötsligt bara åker ut… Blev en märklig och trist start. Men självklart förstår jag alla de som är där match efter match. Samtidigt som det är imponerande att de fortsätter komma trots de dåliga resultaten… Hoppas det går få tillbaka den där mäktiga stämningen i introt som @The_Wall pratar om, åtminstone om man steppar upp sitt spel och blir ett stabilare lag nästa år.

Runt om oss var det för övrigt bara två som klappa händerna, sjöng o hejade. Rätt trist.

2 gillningar

Bring back the klappor.

7 gillningar

Skärmbild 2024-03-12 132934

1 gillning

Dax för HV att lösa krisen med ståplats. Tror det har att göra med “upproret”. Det var OK med folk innan, sedan tog ett stort gäng sitt pick och pack och drog.

2 gillningar

Fast poängen här var ju att det var slutsålt men ändå för glest. Går ju inte att få in mer folk än HV släpper biljetter