Tråden om Stephan "Lillis" Lundh

Nu spekulerar vi högt och lågt här men det kan också vara så att tidigare så har vi gått såpass bra att han känt att han velat sväva ut lite för att ge spelarna mer handlingsfrihet medans nu när vi ligger riktigt brunt till så är det mer peka med hela handen som gäller. Det blir i sig en trygghet för spelarna med i ett sånt här läge som vi är i. Jag tror han anpassar sig efter vad situationen kräver.

Jag funderar på om Lillis skulle kunna funka som klubbdirektör? Han kan ju hockey och kan i och med det både utvärdera och sätta press på sportchefer, till skillnad från pappfiguren vi har idag.

Lillis som klubbdirektör. Vad tror ni om det?

Ingen jättedum ide. Jag tycker spontant att det låter intressant, men jag vet för lite om kravspecen för en lyckad klubbdirektör.

Jag tror mer på att ha Lillis i en roll närmare laget. Sportchef t ex. Tror hans hockeykunnande och rutin skulle passa bra in där. Klart är iaf att Lillis måste vara kvar i organisationen. Hans kunnande ska finnas i HV, kosta vad det kosta vill. Låt Lillis sätta en organisation kring laget.

Om lillis inte jobbat som sportchef innan och saknar det kontaktnät och vana att hantera den rollen, är det inte bättre att han går in som GM/klubbdirektör och väljer ut en stabil och erfaren sportchef som han tror på? Lillis kan ju indirekt styra upp sportchefsrollen som GM. Vore inte det bättre?

Han har ju varit sportchef i Malmö runt millennieskiftet, så saknar inte helt vana av den rollen.

åfan, det hade inte jag koll på, men malmö? var inte han bara en fasad för prutt-Percy då?

Lillis förtjänar helt klart ett kontraktsförslag till nästa om detta spelet sätter sig.

Spelet har satt sig, endast utdelningen uteblir, man ser en gigantisk skillnad på själva spelet, utförandet och grabbarnas inställning!!
Tack Lillis! Snälla, ta nästa säsong och även säsongen därpå.

Man såg det i Lillis ögon. Han tror inte på det. Han tror inte på spelarna. För precis som han säger. Ingen kliver ju fram.

Nä och när han fortsätter spela ”Kaptenen” som är så fruktansvärt kass och bidrar med nada. Ta hem junisarna och ge dom speltid istället så investerar vi iaf för framtiden

Ja, så är det. Bättre att hämta hem de unga. För INGEN kan göra det sämre än t ex Kokkonen och Arell.

Olausson och Zion måste in pronto. Oförståeligt att man skeppade iväg dessa killar…

Lillis sammanfattar det bra:

  • För långsamt pp.
  • Våra killar som ska göra det, gör det inte.
  • Vi stoppar inte in näsan där det är blött.
  • Vi tävlar inte tillräckligt.

Även Wikström

Absolut!

Lillis har hyllats unisont sen comebacken. Men som jag skrev i marchtråden. Har han varit så jävla bra?

Nånting hände i samband med landslagsuppehållet. Lillis och övriga tränarstaben verkar i alla fall ha fått en släng av “vi är så jäkla smartare än alla andra” - sjukan som hela HV är smittade av.

Vi hade ett vinnande lag. Men Lillis och co går in och gör några justeringar till det sämre.

Emil spelar igen, Ilomäki i PP istället för Forsberg, Gunnar petad, en petad Kokkonen in istället för Zion och Wennlund. Nu menar jag inte att det är nämnda spelares fel, men vi hade alltså ett poängsnitt som skulle ha tagit oss till play in, så varför ändra ett vinnande koncept?

Nej, tycker Lillis agerat mycket märkligt den senaste tiden.

”Lösningarna”:
*Switcha Ilomäki-Forsberg
*Ut med Kokkonen, Holmström, Sandberg, Johansson och Önerud som 13:e
In med Olausson, Wikström, Nybeck och Andrae

  • Byt ut Pastorn

Varför tog man bort Forsberg från sin position i PP?
Jo Illomäki tjänar mer. Ser ingen annan anledning!

Man hade ett väl fungerande PP innan han kom in. Sen har det gått rakt utför.
Spela de som ska spela där och som gjort allt bra fram till Illomäki kom in.

Sen måste Lillis få dem att börja spela med mer fart genom mittzon. Nu är man tillbaka till Rahm hockeyn och man dumpar puck varje gång vilket aldrig har varit ett framgångsrikt spela för Hv71 eftersom vi inte har den fart som krävs.

Sen ta tillbaka alla utlånade spelare och låt alla tävla om platserna. Nu finns det inget hot och man är säker oavsett insats vilket Önerud, Kokkonen och Holmström är lysande exempel på. Varför förtjänar de istid överhuvudtaget?

Lillis ska ha en skopa skit för att han efter landslagsuppehållet bröt en fungerande vinnarformel. Hugo i mål, Ilomäki i PP istället för Forsberg, Emil Johansson in från kylan, nu en massa rockader i kedjorna.

Han och tränarstaben tyckte de var smartare än andra, och resultatet har blivit förödande.

Haha. Ja, det är helt sjukt. När något väl fungerar, så förändrar man det. Imponerande