Tråden om Torgny Bendelin

Då var det klart, välkommen Torgny!

hv71.se/artikel/46366/

Snälla Torgny. Rädda oss från kvalserien!

Välkommen som HC. Du är efterlängtad!

Intressant. Med tanke på den tid detta tagit kan vi nog utgå ifrån att Torgny B inte var förstavalet. Önskar honom lycka till. Det måste vända. Den vilja och aggressivitet som vi visade mot Fisklunda häromdagen måste kanaliseras och uppmuntras. Potentialen finns.

// JV

Jag hoppas verkligen detta ska ha en positiv effekt men jag vetitusan, men snälla låt detta funka!

Det känns som att det är brist på bra namn därute men hv har gjort skumma saker innan, typ sparka Mårts året efter ett SM-guld och sen ångra sig och sen sparka honom igen ett år senare….Samma Mårts är visst coach i landslaget nu….

Ja jag har ju tjatat som fan för att få till detta bytet, hoppas verkligen de ger laget ett lyft. Finns naturligtvis inga garantier för någonting men nu har man iaf försökt, går det nu åt helvete så är drt bara till att bita i det sura och hoppas att grabbarna överlever en kvalserie.

Stort lycka till Torgny, hoppas du får med dig gruppen och vågar dig på de obekväma dragen som kan behövas!

Mot slutspelet HV!!

Känns spännande. Kul med Anders Olsson som assisterande istället för Roger Forsberg också.

Kommer ju inte vara mirakel över en natt direkt. Men de jag hoppas de är att man kan börja se en förändring i spelplanen. Få tillbaka det roliga spelet HV har spelat tidigare.

To little to late tror jag. HV gör en liknande lösning som DIF gjorde när de åkte ur och Zabel kunde inte vända efter hardys misslyckande.
Jag tror Torgny hade kunnat vända på detta om han hade fått mer tid på sig.

Jag tror inte heller Torgny var HVs förstaval men det kan vara av flera olika anledningar, tror Torgny trivs bra med det han gjorde och att detta är en tillfällig lösning för 13/14 och att vi mot sommaren får en ny tränare även om Torgny skulle lyckas räta ut slagsidan.

Hade hellre sett en “modern” tränare om jag får uttrycka mig så för vad är hans kunskaper om den moderna Ishockeyn? det var ett par år sen han stod i båset på elitnivå.

Välkommen in i båset Torgny, skona oss från kvalserien och jag kommer avguda marken du står på!

Herkie82

Anders Olsson är en mkt modern tränare. Tror han kommer få mkt att säga till om. Lyckas bla Anders skulle det inte förvåna mig om han blir HV71 nya tränare nästa säsong.

Gött mos, kan helt ärligt säga att jag inte vet ett skit om Anders Olsson mer än att många på forumet lovordar han rätt mycket.
Jag hoppas verkligen detta vänder men som jag skrev i inlägget innan så tror jag det är to little to late som man brukar säga.

Hade Bendelin/Olsson kommit in i bilden när vi gjorde våra värvningar hade de fått lite mer tid på sig och slagsidan kanske hade varit lite upprätad nu. Nu behöver de ju lite inkörstid för att spelarna ska komma in i det nya systemet och den tiden finns inte längre.

Vi får hoppas AIK och Örebro är sämre helt enkelt :slight_smile:

youtube.com/watch?v=XAs8pMG5JHY

Haha kul låt om Torgny :slight_smile:

Om man kollar runt lite på twitter så är det många som lovordar Torgny, läst flera “den bäste tränaren jag har haft”. Har även läst att det är han som lade grunden till att Sverige numer är så bra på JVM-nivå. De positiva omdömena är i alla fall större än de negativa. Kan nog bli en bra kombo.

Vet inte varför men känslan är att lösningen med Bendelin och Olsson är väldigt bra! Har alltid gillat Bendelin och den typen av tränare har alltid passat HV. Brett kunnande och bra personlighet samt utan risk för dåligt samarbete med Olsson. Ljungberg tror jag inte kan skapa några problem då han inte har några högre ambitioner och accepterar att vara tredjetränare och är glad att få vara kvar.

Lundmark, Lundström, Mårts, Kenta, JK, rutinerade och taktiska samt ganska lugna har funkat bra medan Tommie Bergman, Edmonds, Dahlen med lite mer “fuck, fuck” och ganska orutinerade med sämre taktiskt kunnande inte passat lika bra i HV historiskt sett.

Som sagt magkänslan är mycket bra och äntligen ett bra strategiskt beslut av HV, cred till berörda som tog beslutet, synd bara det inte togs tidigare.

Interjuv med Bendelin expressen.se/sport/hockey/sh … andringar/

" - I grunden kan jag säga att ska man nå ett bra resultat så måste man göra saker själv – inte stå och vänta på vad motståndaren ska göra."

“– Det är en underbar hockeystad. Jag har suttit på läktaren i några matcher när HV har legat sist i tabellen och publiken har stått upp och sjungit. Det är ett fantastiskt stöd. Jag har bett om att få träffa supporterklubben. Jag vill gärna ta ett snack så att vi verkligen jobbar tillsammans.”

Nu är målsättningen att föra laget till slutspel?

– Absolut! Det är det vi jobbar efter och det ska vi kunna klara av. Sedan gäller det att skapa något som är bra för framtiden.

expressen.se/sport/hockey/sh … n-scratch/

en liten intervju med torgny

Nu ser man fram emot att jul-helvetet är över så man på annandagen kan sätta sig ner å se hur spelarna reagerar på Bendelin. Att alla får en ny chans under honom är jävligt intressant eftersom det kanske väcker några av sås-påsarna.

Finns det någon på forumet som kan delge oss andra vad Bendelin säger i kommunikationen med supportrarna?


Jag mejlade HV igår och frågade om de inte kunde göra lite filmer eller liknande här under julen för att se hur det ser ut men tyvärr inte fått något svar än.

TB ville ta ett snack med supportrarna. . Nån som vet när? Och vad som sägs/sades?

Torsdag kl 19 i kinnarps enligt NBS twitter

nån som kan live-tweeta?