Tråden om Torgny Bendelin

En längre intervju (ca 5 min) med Torgny.
goo.gl/GTselt

Nån som var på mötet idag? Iså fall va sades?

Ny intervju med Torgny bl.a. om relationen med Dahlén.

aftonbladet.se/sportbladet/h … 8073991.ab

Alla som gnällt så mycket på Dahlen…Han var iaf inte med om en förlust på hemmaplan med 1-7…

Kan någon förklara för mig varför Bendelin splittrar vår enda bra producerande lina med Rajala - Karlsson - Carlsson…och för vadå???

ATT SÄTTA IN TOTALT VÄRDELÖSA Marcus NILSON!!! Jojo, det var verkligen skönt med en ny coach…Nu har det bara gått en match men vad fan, detta är ju totalt bottennapp.

Det är spelarna och inte tränarna som är på ISEN!

Ang förändringar…Såg faktiskt inte nån skillnad alls på uppspel, hur man ska spela i anfalsszon/försvar sen tidigare matcher, ska naturligtvis ge det några matcher men något nytt borde dem väl kunnat tränat in under uppehållet eller?
Sen hoppas jag att när nu Olson får vara HC att han tar intiativet och tar in lite j20 spelare på de platser där våra rutinerade spelare har brustit hela säsongen.

Crazy: tanken med att splittra förstalinen var väl att försöka få fart på just M Nilson. Den linan har ju funkat förr, men det gick väl så där igår, så man kan väl hoppas att Rajala är tillbaka med Karlsson och Carlsson i morgon. Jag tyckte det var lika konstigt att splittra Christensen och Brithen. Sen kan man väl konstatera att Anton Bengtsson inte håller för en plats i någon av dom tre första kedjorna. Att spela Jason Krog på en kant är, och har alltid varit, dödfött. Får jag som jag vill så ser det ut så här mot Örebro.

Carlsson - Karlsson - Rajala
Sterling - Christensen - Brithen
Holzapfel - Krog - Nilson
Bengtsson - Johnsson - Lindström

Jag håller med dig och skriver gärna under på dina kedjor men jag hade inte haft något emot att testa liket i 3e istället för Mackan. Jag vet att Nilsson har spetskvaliter men liket är sjukt effektiv då han får chansen och förra året var han faktiskt effektivast i hela elitserien i procent sett till hur mycket han fick spela, har jag för mig iaf. tror det var 13.7 % av sina skott.

Gillar också kedjeförslagen, men håller med Crazy om att Liket vore en intressant ersättare till Nilsson som är alldeles för blek medans Liket alltid kör 100%. Behöver in med lite mer karaktär.

Intressant att se hur nya ledningen jobbar på att få igång spelare. Pettan,krog, Nilsson mycket speltid. Pettan Nilsson lyfte sig. Liket fortfarande undervärderad.

Man mot man försvar? Det är väl inte pojklagshockey vi håller på med, eller?

Jag vet inte vad det är HV71 håller på med. Men vi kan nog stryka hockey. Att göra en sådan här radikal ändring tycker jag är sjukt konstigt. Man mot man why?

sussan och Dovahkiin: när ni skriver som ni gör antar jag att ni tycker att försvarsspelet var bättre innan jul??? Det tycker inte jag att det var. Alla förändringar är till det bättre. Det har väl inte funkat jättebra varken mot LHC eller Örebro----- men det var en helt annan intensitivitet, aggressivitet och kämparanda i alla killarna igår. Vi får ta det därifrån. I de tre förra matcherna mot Örebro har dom varit bra mycket bättre, mycket aggressivare än HV, men igår var åtminstone den biten utjämnad.

Sen tror inte jag att det håller med man mot man resten av säsongen, men jag tror både Bendelin och Olsson har både en och två rävar bakom öronen, så det kan nog hända saker snart. Men man bävar lite för Skellefteåmatchen. Antingen går det riktigt bra eller så blir det en jätteförlust.

Zico
Matchen i går var bland de sämsta jag sätt i år. Försvaret var bättre innan inget snack om saken. Sen håller jag inte med om att det var en helt annan intensitivitet, aggressivitet och kämparanda. Det var riktigt jäkla uselt och hur HV fick med sig poäng är ett under.

Dovahkiin: man kan självklart se hockey på olika sätt, men inte tycker jag att gårdagens match var bland de sämre jag sett. Och jag har sett alla matcher. Matchen som sådan var riktigt underhållande. Och som sagt, jag tycker inte försvarsspelet var bättre före tränarbytet. Om man så vill, har det gått från okontrollerad hönsgård till kontrollerad hönsgård.

Det som är riktigt dåligt är ju boxplay!!! Tre i baken mot LHC och i praktiken tre mot Örebro även om utvisningstiden precis tickat ut vid Örebros fjärde mål. I den spelformen måste man sluta tjurrusa och på så sätt bli enkelt bortlurade.

Jag förstår att HV vill ge laget tid, men vilken tid? De kommer ta 5-7 matcher minst för att de ska börja sitta. Sen är det inte ens säkert att de kommer sitta. Vad gör man då?

… och vad är alternativet, vad borde man göra enligt dig ?

Man har köpt nya spelare, har antagligen inte råd med flera och man har precis nyss bytt till två tränare som haft ansvaret i två matcher…

Jag vet inte vad man ska göra, man får kanske rikta in sig på kval helt enkelt. Lägg all focus på det om allt skiter sig nu. Men att ändra till man man bara sådär tror jag gör det hela sämre. Bättre lägga mer focus på BP och täppa igen mittzonen. Hv problem har varit att motståndarna kommer in för enkelt i zon vilket gör att alla lag får sjukt långa anfall mot HV om och om igen. Saken är den att jag tror inget kommer bli bättre laget är inte bättre än de visat och man får acceptera det helt enkelt.

Ett väldigt basic och simpelt försvarsspel kan faktiskt vara det som behövs i vårt prekära läge, plus att det faktiskt inte kan se så mycket sämre än vad det gjort hittills så det är ju bara prova något nytt som (förhoppnings) väcker spelarna.
Samt att det gör att tränarna snabbt kan se vilka spelare som inte skall ha så mycket istid.

Just nu välkomnar jag alla förslag som har chans att räta ut den här skutan innan den sjunker.

Intervju med Bendelin inför MODO matchen:

jnytt.se/bendelin-har-varit- … vara-borta

Ytterligare en intervju med Bendelin. Lite snack som vi redan läst i tidigare intervjuer och lite nytt. T.ex. hur tankarna går ang. Filip Sandberg.
hockeysverige.se/article/149 … -till-hv71