Tråden om Torgny Bendelin

Jag tyckte inte intervjun efter matchen gav något förtroende faktiskt utan då tycker jag Olsson faktiskt skött sig bättre även om jag inte är helt impad över honom heller. Nu ska jag nog ge de nya tränarna 5 matcher till men då kan det vara för sent tyvärr och deras facit är ju inte direkt imponerande och om tanken är att bytet från Uffe ska ge resultat så får man väl hoppas att det blir före 20 matchers tid så att säga.

Vet inte vilken tråd jag ska välja, men det får bli Bendelins. Han har ju ändå huvudansvar.

Är otroligt glad med det nya tränarparet. Statistiken de senaste 11 matcherna säger väl det mesta. HV har blivit bättre på i stort sett allt. Samtidigt har vi ett lag där fler än en kedja kan kliva fram.

Vill även hylla dem för att de faktiskt vågar släppa fram unga spelare. Många tyckte Dahlén var så modig då han inför säsongen basunerade ut att ingen satt säker, något han minsann visade året innan med petningen av Pettan, Luoma och Rakshani. Till saken hör att jag tycker att Dahlén aldrig varit särskilt modig. För vad hände när petade spelare kom tillbaka? Jo, de sattes in i precis samma kedja med precis samma kedjekamrater. Rollerna var statiska och rangordningen redan satt. Kan tänka mig att det skapade trygghet, men samtidigt press och oro för att bli petad lite när som.

Här tycker jag mig se en stor skillnad i BenOls. De låter faktiskt de bästa spelarna spela. Ta Fiala som får fortsatt förtroende i vår nya förstakedja. Ta även Erik Andersson, som faktiskt går före spelare som Sterling och Krog. Ta underpresterande Nilson som numera huserar i en fjärdekedja. Ta Brithén som lyft då han givits en större roll.

BenOls har skapat en nyttig konkurrens i laget. Spelar du inte tillräckligt bra finns det alltid någon underifrån som är redo att ta din plats. Undrar vad som skulle hända om BenOls valde att testa Pilut, som gjort det helt okej de matcher han fått chansen. Skulle han göra det lika bra som i inledningen av säsongen tror jag inte BenOls skulle peta honom av skäl som att han bör ha mer tid i juniorlaget där han kan fokusera på studierna. Nej, då tror jag Pilut faktiskt skulle ta en ordinarie plats.

Med det sagt. Heja BenOls!

Jag är otroligt glad över att tränarbytet gått så bra som det gjort. Verkligen allting ser bättre ut.

Är det bara jag som tycker att Torgny väldigt ofta säger “det kan jag säga” eller/och “jag kan säga såhär”? :wink:

Bendelin får 12 000kr i böter, för olämpligt uppträdande i AIK-matchen. :unamused:

Seriöst?

hockeysverige.se/2014/02/07/ … 00-kronor/

Pissigare liga får man leta efter.

Ett stort skämt

Det härligt och bra att han är engagerad. I den matchen såg det ut som om Bendelin hade störst vilja. Känns för övrigt mycket bra med Bendelin/Olsson.

Jag inbillar mig att Bendelin är rätt medveten om vad han gör. Typ ett sätt att försöka väcka laget, ungefär som Boork i Kinnarps (även om det nu inte fungerade någon av gångerna). Har fått intrycket av att Bendelin är väldigt intresserad av människor och psykologi, att se folk utvecklas (vilket hans tidigare jobb i HV och U17-landslaget skvallrar om). Tror visst han kan ryta till. Men jag tror också att han har en han tanke med allt han gör. Oavsett om det rör sig om att lyssna på spelarna och höra deras åsikt eller om det handlar om att “hoppa” över sargen finns det oftast en idé bakom. Med andra ord: han är en slug jäkel!

Skämt att ge honom böter efter linjemannens beteende, Man kanske ska kika närmare på domarna och deras insatser som är dom viktiga inte vad tränaren gör eller inte gör. Jävla larv.

Hånleende mot AIK och idag straffade man oss med utvisningar för grejen med Bendelin säkerligen. Jävla pissdomare som alltid är emot oss. Jämtin har så jävla rätt i intervjun han gav. Visst ibland missar dom saker för andra lagen också, Men i det stora hela förlorar vi jävligt mycket under 55 matcher på det här jävla beteendet från domarkåren.

Fy Fan vad jag saknar Jämtin nu. Hoppas han är ihopläkt efter uppehållet nu… Nån som kan röra om i grytan lite.

Helt underbart! Rak öppen och ärlig. Jag rå diggar detta. Sågar hela backlinjen och de ledande spelarna. Efter OS om flertalet spelare är tillbaka efter sina respektive skador. Så kommer vi med all säkerhet ha dyra bänknötare kanske även folk på läkaren resten av säsongen…

Kolla gärna presskonferansen på shls hemsida. Wow

Bendelin har fått skit även från många s.k HVfans.
Som kanske i deras egna ögon kan och vet mest om hockey.
Frågan är inte om de har fel utan hur man tystar dessa korgossar?
Tränarbytet var det bästa som kunde hända HV.
Dahlen har steg för steg fört HV ner i skiten.

Bendis och Olle har fört upp oss igen och tar in junior på junior. Vad gjorde Dalle? Hämtade ut sin lön var det va… :unamused:

Var starkt skeptisk till Ben/Ols när dom tog över och det hjälpte nog inte när Bendelin gjorde dom mest tråkiga och neutrala intervjuer jag någonsin sett… MEN nu inser jag själv att jag tvivlade ,främst, pga min okunskap om Ben/Ols. Dom har gjort ett finfint jobb att jobba upp HV71 till en säkrare mark och man är väl så gott som klar för kval till slutspel. (ta i trä)

(och intervjuerna i senare dagar är ju citatmaskiner! underbart!!)

Känns som Ben/Ols har skapat en positiv feeling i truppen igen!

- Vi ska spela för varandra och för klubbmärket…

Ni lyckades inte så bra Torgny :unamused:

Om det nu stämmer att Anders Olsson ska ta över nästa säsong så låt han gå in redan nu och ta bort tomten Bendelin!
Fattar knappt alls vad han menar i intervjuer innan o efter match o det lilla man fattat ser man inte skit av!

Vad menar du med tomte? Vad trodde du att dom skulle göra med laget?

Låt mig ge dig ett exempel;
En person sitter i en bil som max kan köra i 150km/h, bara för att en annan person sätter sig i den så betyder det inte att bilen kommer köra fortare.
Jag tycker ändå att Bendelin och Olsson tillsammans gör rätt som dom har gjort, med att ta upp unga spelare.
Sen är det upp till spelarna att visa vad dom går för.

Om du jämför spelare med en bil så kan vi ju släppa alla spelare!
Ser väl klart o tydligt att han inte får fram sitt budskap och det fan hans jobb!
Sen är det inte lätt med den skit truppen han har det kan jag hålla med om men då kanske man inte ska stå o säga både innan, under och efter match att det inte är bra och att det ska ändras nu!

Händer mindre än när Dahlén va coach! Han försökte vart fall genom tidiga time outs och ändringar i kedjor under match.
Jag va en som inte tyckte Dahlén va rätt man men va en som också skeptisk till Bendelin.