Tråden om Torgny Bendelin

Bendelin var ju skapligt skön på presskonferensen efter modomatchen, finns på Jnytt för den som vill få sig ett litet söndagsleende.

Vem tar över ht rollen efter Bendelin?

Med största sannolikhet A. Olsson, men man vet ju aldrig tills det är klart och annonseras ut.

Den här typen kanske: :open_mouth:

aftonbladet.se/sportbladet/h … 8536309.ab

fy fan… :confused:

inga köttskallar pu-liiiis!

Ok Bendis går tillbaka till sin gamla roll och det var väl ganska väntat. Har för mig att det sas så när han blev klar att ta över under säsongen.
Ross har nämnts att han ska ingå i HVs stab. Kan det stämma.
Hur som helst så får vi väl ta diskussionen i en ny tråd.

Bendelin och Olsson vågade i alla fall bänka spelare och ta in juniorer.

aftonbladet.se/sportbladet/h … 8579520.ab

Skitbra Bendelin, Det där tycker jag om, Precis så hade jag också gjort. Älskar att någon visar känslor sådär, Det visar att man vill någonting. Det bästa är att det faller sig naturligt för honom, Det ska det göra för spelarna också om man nu tycker om det man gör så pass mycket. Ibland kan man börja undra om spelarna ens tycker om hockey.

Jag känner precis så som Bendelin gjorde han slog av klubban och slet sitt hår :slight_smile: när jag skriver mina inlägg!

När väl spelarna tar det första till sig, så kan man gå vidare i en lugn trevlig atmosfär. Gör alla rätt saker så behöver man inte få känsloutbrott. Hoppas det väckte laget.

Håller med!

Finns säkert ingen i laget som skulle vara beredda att äta hästskit!

Nån som vet hur snacket gått? Var de Bendelin som inte vill fortsätta leda HV nästa säsong? Eller är de Hv som vill ha in nån annan?
Oavsett så verkar Bendelin mycket omtyckt av spelarna. .
Hade inte haft nåt emot BenOls även nästa säsong.

Jag är ganska säker på att det är Bendelin som hellre vill träna ungdomar.

Kommer sakna Bendelin! Man ser hur mycket han brinner för att göra bra resultat för klubben och lider verkligen när HV förlorar. Den dåliga start HV fick har suttit i hela säsongen och frågan är om vi någonsin har haft en så skadedrabbad trupp någon säsong tidigare. Ser definitivt hellre Bendelin som huvudtränare än t ex Ross eller AJ.

Tack Torgny du är en stor anledning till att mitt älskade HV spelar i SHL nästa säsong. Synd att du inte stannar kvar all lycka till dig.

Torgny, tack Torgny!

Hoppas HV-ledningen har lärt sig vad man måste göra nu för att förbättra sig till nästa säsong.

Intervjun med Pettan inför dagens match sade ganska mycket. Med Torgny hade de gjort mycket mer för att skapa gruppkänsla. Han nämnde att de kämpade mer i ensamhet med Dahlén, att man inte kämpade tillsammans. Tyckte det målade upp en rätt bra bild.

Tack för känsla passion och att du jobbat med det viktigaste inom lagidrott nämligen lagsammanhållningen. Han är väl förvisso inte intresserad men vad skulle ni andra säga om Torgny som ny klubbdirektör? Jag tycker inte att tanken är dum!

Intervju med Torgny Bendelin: shl.se/artikel/65462/