Tråden om: Tre Kronor!

Skapade en tråd där vi kan snacka allmänt om vårat kära landslag, VM och övriga turneringar.
Så här ser schemat ut innan VM börjar.

VM-förberedande landskamper (Truppen)
Onsdag 3/4 KL: 19.00 Sverige-Slovakien, (TV10) 6 - 1
Fredag 5/4 KL: 19.30 Sverige-Slovakien, (SVT2) 5 - 1

Söndag 7/4 KL: 17.00 Lettland-Sverige (TV10)
Måndag 8/4 KL: 18.30 Lettland-Sverige (TV10)

Lördag 20/4 14.15 Tyskland-Sverige
Söndag 21/4 14.45 Tyskland-Sverige

25-28/4 2013. Czech Hockey Games i Jönköping och Brno

3-19/5 2013 VM (Helsingfors,Stockholm)

Sjukt hockeyintresserad som man är men dessa Kalle Anka turneringar ger mig inte ett skit…

Var väl inte så mycket att diskutera där men så känner jag om dagens Tre Kronor

Visserligen kul att se att vi möter andra landslag än tråkiga ryssar, tjecker och finnar.
Vill gärna se lite mer landskamper mot USA och Kanada. Förr mötte vi alltid Kanada i åtminstone 1 match inför VM.
Eller varför inte våra numera starka grannländer Norge och Danmark.

Tre Kronors materialförvaltare Anders ”pudding” Weiderståhl.
Sicken skön lirare :smiley:
bloggar.aftonbladet.se/insidetrekronor/

6 - 0 till Sverige efter första perren mot tyskarna :stuck_out_tongue:

Speglar siffrorna matchen som helhet?

Ja, Sverige dominerar och tyskarna sitter mest i utv båset.
Står 8-0 nu efter två spelade perioder och de har kört ABBA varje gång sverige målat.

edit: slut! 8-0, Sverige spelade bara av sista perioden.

ja vad ska man säga. zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz!

Tyskarna ägnade sig mestadels till att sitta i utvisningsbåset.
Ganska tråkig tillställning men gött för moralen och laget att vinna stort.
MEN hur många av dessa spelare finns med i VMtruppen sedan?

Som sagt inte helt intressanta matcher och turneringar som Tre Kronor spelar för tillfället, dock kan det bli ett ganska intressant VM i svenska ögon, då det kan bli en hel del spelare från NHL tillgängliga. Om de lag som ligger utanför slutspel just nu inte kommer att ta sig till slutspel så kommer spelare som följer att vara tillgängliga redan från och med nästa vecka:

MÅLVAKTER

Johan Hedberg
Jhonas Enroth
Jacob Markström
Jonas Gustavsson
Christopher Nilstorp

BACKAR

Jonathan Ericsson
Nicklas Kronwall
Oliver Ekman-Larsson
Victor Hedman
Henrik Tallinder
Tobias Enström
Nicklas Grossman
Erik Gustafsson

CENTRAR

Gustav Nyquist
Joakim Andersson
Mikael Backlund
Tom Wandell

FORWARDS

Henrik Zetterberg
Johan Franzén
Mikael Samuelsson
Patric Hörnkvist
Gabriel Landeskog
Magnus Pääjärvi
Loui Eriksson

Kanske inte är så dumt för Mårts att testa lite NHL-spelare inför OS i Ryssland 2014? Vilka tar en plats i VM? Backsidan ser riktigt stark ut!

Småkronorna möter Kanada i U18 VM kl 13.00 idag svensk tid , det som står på spel är en gruppseger där både Kanada och Sverige har full pot än så länge med 9p.

EDIT: Förlust 6 - 0, gäller å repa mod nu i kvartsfinalen

Alltså hur intressant är det med landskamper .
Ena dagen storkross för att sedan nästa match spela som apbajs och torska alltför lätt. Den sedvanliga svenska underskattningen månne?

Kan någon spela in dagens match mot ryssland åt mig?
Kan ej göra det själv då jag är på plats!
Tack på förhand!

ÄNTLIGEN!! Euro Hockey Tour kommer att skrotas säsongen 14/15.
aftonbladet.se/sportbladet/h … 6764301.ab

Först World Cup och nu detta, nu kanske man kommer orka titta på när landslaget spelar och inte sitta och spela Tower Defense på mobilen samt kika upp när kommentatorerna hetasr upp sig, vilket jag gör nu för tiden :unamused:
Härliga nyheter!

expressen.se/sport/hockey/tr … a-krafter/

Äntligen! Han borde ha avgått redan efter fiaskot förra året

Att han dessutom är kvar tills 2015 är förbryllande då han är 65 år.

expressen.se/sport/hockey/tr … i-schweiz/

Någon som tror att detta hade hänt om det varit en kanadensisk spelare om utfört en sådan tackling? :unamused: :unamused:

Det tror jag definitivt. I NHL har man inte visat några som helst tendenser i modern tid att förfördela nordamerikaner. Förstår inte varför man ska utgå från att det sker på internationell nivå.

Bentacklingen var sjukt ful. Hade det varit omvänt hade varenda svensk krävt att kanadicken skulle vara avstängd minst lika länge som svensken är skadad. När det nu är svensken som är boven i dramat är vi helt oförstående till kritiken.

Finns ingen poäng i att fokusera på Edlers intentioner. Ingen av oss kan någonsin komma in i hans skalle och veta sanningen. Det finns inte heller någon poäng med att diskutera huruvida han skulle ha hunnit reagera eller ej. Det går oehört snabbt där ute och det finns tusen saker att fokusera på. En sekunds oaktsamhet kan lätt resultera i en sådan olycka.

Det vi däremot vet är att han bentacklade Staal på ett fult sätt som kunde ha ödelagt killens karriär. Oavsett intentioner så är han ansvarig för sin egen kropp ute på isen.

Däremot ser jag gärna en internationel panel i disciplinnämnden för att få bort det här jäkla snacket om jäv. Ha minst fem olika länder representerade i nämnden eller något.

1, Han kan bli kallad - fortfarande inte säkert att han kommer bli kallad.
2, Absolut att det hade varit samma sak om det varit en kanadensare. Som Cyruz skrev, det var en ful smäll. Oavsett intentioner så har man ett ansvar. Detta hade kunnat paja Staals knä rätt ordentligt och karriärer kan ta slut pga. sådana smällar. Blir han avstängd en bit in i OS så blir han, inte mycket man kan göra åt det nu.

aftonbladet.se/sportbladet/h … 7318873.ab

Första truppen till Czech Hockey Games, notera att “Silver” har med fyra viktiga spelare :smiling_imp: